TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 20 lip 2019, o 15:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 maja 2019, o 07:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
XVS napisał(a):
Tak też sadziłem, o czym zresztą wcześniej pisałem.
@dziadek_tadeusz. Zawsze wciśnij po wymianie klocków kilkukrotnie pedał hamulca.
W każdym chyba samochodzie idzie odblokować ręczny, tylko trzeba się nakręcić imbusem, więc nie popadaj w panikę Karus. Jedyny minus, brak ręcznego.
Z tego co widzę na zdjęciach w sieci, Astra ma również podobne rozwiązanie co w Avensisie, czyli linki na zaciskach, które ciągnie i puszcza silniczek, a tłoczki wciska się identycznie jak w AVE https://www.youtube.com/watch?v=LM1_qciF4po
Żałuję, że nie skusiłem sie na zrobienie filmiku jak wymieniałem klocki w mojej AVe, może dlatego, że nie mam tak czyściutkiego, wręcz nowego zestawu Proxxonów, tylko stare i mocno używane :hahaha:

A tak przy okazji, co siada w naszych Parkingach ?


W przdliftowych na potęgę padają te moduły od ręcznego, które są tak drogie, jest podejrzenie że są nieszczelne a umieszczone w miejscy gdzie dostają błotem itp. i pada elektronika.
W poliftowych podobno to poprawiono ale też są wątki z problemami w poliftowych.
Przed wyjazdem muszę (na wszelki wypadek) rozkminić jak ten ręczny się odblokowuje imbusami, nawet nie wiem czy mam taki imbus i te otwory muszę w bagażniku wyczaić bo jakoś nigdy mi się w oczy nie rzuciły.
pzdr

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, o 19:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
Imbus jest w bagażniku, ale jak nie masz, to długi, rozmiar 5.Z lewej strony, w bagażniku. Jutro zrobię fotkę i wrzucę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2019, o 16:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
viewtopic.php?f=59&t=10520&p=508820#p508820

ów korek, który trzeba wyjąć na samym środeczku

Obrazek

swoją drogą, wolałbym odkręcić szynę do mocowania bagażu i jedną śrubę mocująca to korytko i mieć pełny dostęp. W daleką podróż biorę z sobą wkrętarkę ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2019, o 18:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
Dzięki XVS, rzeczywiście znalazłem imbus i ten koreczek.
Odebrałem dziś swoją po prawie tygodniu walki z wymianą tarcz i klocków. W aso skasowali ten błąd i skalibrowali hamulec, wygląda, że jest ok. Muszę potestować przed trasą na wakacje.
Ps. Do czego doszło by z wkrętarką w trasy jezdzić (:

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2019, o 09:31 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 cze 2009, o 10:28
Posty: 47
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 2
Witam Kolegów,
Jestem po wymianie klocków w mojej toyce. Oczywiście nie obyło się bez zgrzytów. Jak wcześniej wspomniał jeden z kolegów bez narzędzi do wciskania/wkręcania tłoków lepiej nie podchodzić - tył robiłem tak samo kluczem od kantówki i o ile prawe koło zajęło mi 20 minut z oczyszczeniem prowadnic i gniazd oraz ich przesmarowaniem, to z lewym kołem walczyłem z 5 godzin. Pomijam oczywiście fakt, że jakiś super mechanik połamał ten tłok i wciskał (nie wkręcał)go chyba łomem albo młotkiem, dlatego kluczem od kantówki miałem spore problemy (nie było jak chwycić). Oczywiście przy okazji okazało się, że guma na tłoku to przeszłość, zostały tylko jej strzępy. Potem przed założeniem przodu zamówiłem szybko komplet do wciskania tłoków za 28zł+13 przesyłka - najtaniej jak sie dało + zestaw naprawczy na tył , a stary sprzęt z połamanym tłokiem, zmontowałem to jak było i po 200m, miałem choinkę na pulpicie (ABS, ASR, Brake rear... i coś tam jeszcze).Tylne klocki musiałem przeszlifować pilnikiem bo bardzo ciasno wchodziły w jarzmo zacisku. Po szlifowaniu i polakierowaniu, gniazda lekko przesmarowałem smarem do zacisków i bez problemu je założyłem. Klocki przednie nie wymagały szlifowania, idealnie wszystko pasowało.
Kolejna odyseja to odpowietrzanie. Wszystko szło bez problemu do czasu ostatniego odpowietrznika na tyle. Przypuszczam, że to ten sam mechanik od lewego zacisku. Zacisnął odpowietrznik tak, że wypolerowałem łeb, w dodatku na tyle poruszyłem, że zaczął mi ciec płyn. Nie będę opisywał efektów. SKończyło sie to tym , że drugi zacisk rozbierałem, wymieniłem część uszczelek (tłok był ok) i na warsztat wziąłem odpowietrznik. Najpier podgrzewanie palnikiem - zaczął się ruszać, ale w końcu sie urwał. Potem delikatne rozwiercanie i na końcu wykręcenie specjalnym wiertłem /trzpieniem. Wszystko do obejrzenia w załącznikach.
Po zmontowaniu i odpowietrzeniu cała choinka samoczynnie zgasła, co mnie niezmiernie ucieszyło, nie trzeba było kasować żadnych błędów.
Na koniec jedna dobra rada. Jak wiadomo przy ABS przód odpowietrza się na wyłączonym silniku, a tył na włączonym, albo na włączonym zapłonie. Ja popełniłem błąd i zrobiłem to tylko na samym zapłonie i w efekcie rozładowałem akumulator - do tej pory zawsze robiłem to na włączonym silniku.
Pierwsze obserwacje mam takie. Wszystkie tarcze po jeździe są ciepłe (nie gorące), nie wiem jeszcze czy to efekt jazdy w mieście i ciągłego hamowania, czy układania się klocków - choć klocki układają sie szybko, czy też tak działa to w Toyce, bo jak nasłuchiwałem przed i po zmianie to miałem wrażenie że lekko jakby zawsze dotykały.Nie miałem tego efektu w Nissanie P11, ale on nie miał ASR tylko ABS. Zaciski syfu nie miały, więc tłoki na tyle pracują swobodnie.
Napiszcie jak u was z temperaturą, czy też macie ciepłe felgi czy nie?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2019, o 13:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
Brader74, gratuluję sukcesu ale widze, że walka była ostra...
Tak u mnie po jeździe felgi mam mocno ciepłe i jest to normalne. Tylne klocki i tarcze mam świeżo po wymianie a przód chyba jeszcze oryginał i też czeka mnie wymiana. Je zaraz po wymianie tarcz i klocków pojechałem na wakacje i się dotarły ( : 2600 km zrobione ( :
W moim drugim samochodzie Seacie też sam wymienialem klocki z przodu, pamiętam że też na początku ciężko koło chodziło, jakby trzymały klocki, ale po jakimś czasie wszystko się dotarło i do dziś jest ok.

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2019, o 20:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 lip 2019, o 21:02
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 benzyna
Panowie, kupiłem Toyke (T27, benzyna 2.0, manual) i miała ona świeżo wymienione tarcze i klocki ( niestety nie wiem jakie, ale wymiana była w ASO - może ktoś podpowie co mogli tam założyć). Zastanawia mnie fakt, że po przejechaniu kilku kilometrów w mieście ( łącznie zrobiłem już ok 100 km), jak stawiam auto w garażu słychać jak felgi lub klocki i te okolice pykają/stukają/cykają co kilka sekund, czuć że koła są mocno ciepłe, ale nie gorące. Dodam, że jeżdzę ostrożnie, docieram to, obserwuję, ale mimo wszystko mnie to niepokoi, bo mam złe doświadczenie z poprzedniego auta, co omal nie skończyło się tragicznie ( tarcze nagrzane do czerwoności, dym i brak reakcji na hamulec... - na szczęśce już przy postoju awaryjnym).
To mój drugi post na tym forum, auto posiadam od tygodnia. Na tamten nikt nie odpowiedział, może na ten...

PS: gdyby jakiś użytkownik Avena miał ochotę mi coś pomóc, bo mam też inne pytania, to proszę o PW. Nie chcę zaśmiecać forum, a póki co zaczynam być rozczarowany zakupem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2019, o 20:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
Daniellw - normalne, że koła są ciepłe po jeździe w mieście gdzie często się hamuje, po nawet niewielkim hamowaniu można się nieźle poparzyć o tarczę. To, że coś puka jak stygnie też wydaje się normalne- rozszerzalnosc cieplna materiału. Mi puka tłumik jak stygnie.
Ps. Jedź w dalszą trasę bo w mieście to koła nie mają się czasu schłodzić pomiędzy hamowaniami.
Jak chcesz to pisz na priv ale zawsze lepiej mieć opinie kilku osób niż jednej.
Pzdr

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2019, o 20:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 lip 2019, o 21:02
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 benzyna
No w poprzednim aucie tak nie miałem, ile bym po mieście nie jeździł ( ciepłe mogłby być, ale nie wydawał dźwięków "stygnięcia") , ale ok, będę obserwował. W trasę wybieram się w weekend i zobaczę. Może dodam tylko, że spalanie w mieście mam 10,4 co wydaje się dość dużo, z tego coc zytam...
PS: z priva skorzystam jak będę się niecierpliwił, dzięki za odzew. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2019, o 21:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
Spoko, napisz jak po trasie ale na 99% będzie ok.
Ps. 10 l na jazdę po mieście dla tego silnika to też nic nadzwyczajnego.

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2019, o 17:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 lip 2019, o 21:02
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 benzyna
Wróciłem z trasy i generalnie jestem zadowolony. Klocki chyba się dotarły, bo dźwięki "stygniecia" prawie zanikły. Koła też już się tak nie nagrzewają. Wygląda, że jest cacy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2019, o 21:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
daniellw napisał(a):
Wróciłem z trasy i generalnie jestem zadowolony. Klocki chyba się dotarły, bo dźwięki "stygniecia" prawie zanikły. Koła też już się tak nie nagrzewają. Wygląda, że jest cacy :)

No i Git!
Wiedziałem, że tak będzie (:
Też jak kupię samochód to wszędzie się doszukuje wad, ale po czasie jestem zawsze zadowolony z zakupu.

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda