TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 18 paź 2019, o 20:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 paź 2018, o 09:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lip 2018, o 21:55
Posty: 3
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0 benzyna
Avensis jeszcze na fabrycznej gwarancji (przebieg 28 000). Na postoju z zapiętym na skrzyni Drive samochód dostaje wibracji. Czuć je na kierownicy ale bardziej na budzie nadwozia - po prostu się trzęsie. Na Neutral jest niewiele lepiej. ASO twierdzi, że ten typ tak ma. Zrobili jakieś testy skrzyni i wyszły ok. Czy faktycznie ten typ tak ma, a ja się niepotrzebnie czepiam czy też walczyć z ASO? Co to może być? Podobny efekt mialem w poprzednim samochodzie i tam była to któraś z poduszek (pod silnikiem chyba).
Może mi to ktoś w Warszawie porządnie zdiagnozować?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2018, o 09:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 266
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Bzdura, nic nie ma drżeć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2018, o 09:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 gru 2017, o 20:23
Posty: 87
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Benzyna
Czasem jak się jeszcze grzeje maszyna to drży na postoju. Ale gdy jest rozgrzany to nie drży. Mogą obroty lekko drgać bo tttm to ponoć od klimatyzacji. Ale nie wpływa to za bardzo na odczuwanie tych ruchów przepustnica na drgania samochodu.

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2018, o 10:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 4 sie 2013, o 23:06
Posty: 702
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 50
Marka: Toyota
Model: T27FL2
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZR
Nic nie drży i nie ma prawa drżeć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2018, o 13:04 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 276
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Jedynie kiedy zdarza się odczuwać drżenie to kiedy się odłączy klemy akumulatora na np. 5min, po ponownym podłączeniu ich silnik przez chwilę utrzymuje niższe obroty. Wtedy to skrzynia ponownie uczy się stylu jazdy, na krótką trasę na częstych postojach przy np sygnalizatorach odczuwalne są delikatne drgania. Widać wtedy jak silnik utrzymuje wtedy niskie obroty około 600/min gdy obroty wskoczą na poziom conajmniej 800/min lub z włączonymi światłami i klimą na 1000/min to drgania ustępują. Tak jest w moim przypadku, zwykle ustępuje to po przejechaniu 2-5km.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2018, o 13:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 276
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
cpt_dzwonek napisał(a):
Avensis jeszcze na fabrycznej gwarancji (przebieg 28 000). Na postoju z zapiętym na skrzyni Drive samochód dostaje wibracji. Czuć je na kierownicy ale bardziej na budzie nadwozia - po prostu się trzęsie. Na Neutral jest niewiele lepiej. ASO twierdzi, że ten typ tak ma. Zrobili jakieś testy skrzyni i wyszły ok. Czy faktycznie ten typ tak ma, a ja się niepotrzebnie czepiam czy też walczyć z ASO? Co to może być? Podobny efekt mialem w poprzednim samochodzie i tam była to któraś z poduszek (pod silnikiem chyba).
Może mi to ktoś w Warszawie porządnie zdiagnozować?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jakie silnik utrzymuje obroty gdy odczuwasz drżenie, przy 1000/min nie powinno się tak dziać, sprawdź i jeżeli są za niskie może potrzebna jakaś regulacja bądź adaptacja.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2018, o 13:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 266
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Tak się przypomina, że odłączenie na 5 minut aku nie powoduje, że skrzynia się uczy stylu jazdy od nowa. Miałem takie coś, ale po wymianie skrzyni na nową - natomiast potem wielokrotnie odłączałem aku nawet na dużo dłużej niż 5 minut (demontaż kierownicy i poduchy) i w zakresie skrzyni nic się nie zmieniało.
Myślę, że po prostu odłączenie aku "pomaga" na krótki czas, bo ten czas jest potrzebny albo na odczyt jakiegoś czujnika albo usterka się pojawia po dodatkowych paru chwilach, nie natychmiast.
Nie wiem od czego to są drgania i jak je odczuwasz, ale jeśli chodzi o falowanie oraz zbyt niskie jednocześnie obroty na postoju na D, to pomaga ~1x na 2 lata czyszczenie przepustnicy: zbiera się tam brudy i sterownik nie jest w stanie ustawić przepustnicy na dokładnie jałowym miejscu/obrotach, jakby to tak w uproszczeniu wytłumaczyć. I nie ma nic wspólnego ze skrzynią. Za to auto może nawet zgasnąć czasami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2018, o 13:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lis 2015, o 00:57
Posty: 276
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 benzyna
Sam czyściłeś czy zlecałeś, jak sam to jakim środkiem zdejmowałeś nalot?
sanchopan napisał(a):
Tak się przypomina, że odłączenie na 5 minut aku nie powoduje, że skrzynia się uczy stylu jazdy od nowa. Miałem takie coś, ale po wymianie skrzyni na nową - natomiast potem wielokrotnie odłączałem aku nawet na dużo dłużej niż 5 minut (demontaż kierownicy i poduchy) i w zakresie skrzyni nic się nie zmieniało.
Myślę, że po prostu odłączenie aku "pomaga" na krótki czas, bo ten czas jest potrzebny albo na odczyt jakiegoś czujnika albo usterka się pojawia po dodatkowych paru chwilach, nie natychmiast.
Nie wiem od czego to są drgania i jak je odczuwasz, ale jeśli chodzi o falowanie oraz zbyt niskie jednocześnie obroty na postoju na D, to pomaga ~1x na 2 lata czyszczenie przepustnicy: zbiera się tam brudy i sterownik nie jest w stanie ustawić przepustnicy na dokładnie jałowym miejscu/obrotach, jakby to tak w uproszczeniu wytłumaczyć. I nie ma nic wspólnego ze skrzynią. Za to auto może nawet zgasnąć czasami.


Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2018, o 13:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 16:12
Posty: 266
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis/Verso CVT
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 Valvematic
Zlecam zawsze mechanikowi przy okazji spraw olejowych: czasem co 1 rok, a najdalej co 2 lata. Czyści jakimś profesjonalnym sprayem do przepustnic - więcej grzechów nie pamiętam :-D
W każdym razie to wraca po jakimś czasie i nawet nie tyle chodzi o przebieg, co również o czas - bo ostatnio jeżdżę mało. Nota bene po 77 tys. km padł mi sterownik faz rozrządu w 1,8, więc musiałem kombinować, bo nowy (ot, taki silniczek krokowy z elektroniką) bagatela 4200 zł.
Teraz mam cały i świeży silnik do sprzedania, bo silnik używany z 2016 r. z osprzętem kosztował mniej, to osprzęt zostawiłem, a silnik... hmm… jak się nie sprzeda jeszcze przez kilka dni, to chyba na złom wywiozę, bo nie mam gdzie trzymać. Jakby coś, to za 8 stówek puszczę :fajka: Sorry za autoreklamę. :szatanek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2019, o 12:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 wrz 2019, o 11:48
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0 Benzyna
@cpt_dzwonek cześć, wiem że to wykopalisko ale jak zakończyła sie Twoja sprawa? Coś zostało naprawione w ASO? Widzę u siebie podobne objawy, przebieg prawie 90tys.

Edit: Dziś zauważyłem że po wrzuceniu D lub R obroty spadają z ok. 800 do 600 i wtedy pojawia się drżenie. Czy to oczekiwane zachowanie z CVT?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 paź 2019, o 11:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2019, o 00:27
Posty: 19
Marka: Toyota
Model: T27FLII
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0benz
do arkadi-sea
Wyczyscisz sam. Tylko czyść przy odłączonym akumulatorze bo inaczej moze sie rozregulować.
Czyszczę bez demontażu, więc pewnie nie jest całkiem czysta.
Do czyszczenia używam Brake Cleanera. Ważne aby przy okazji przeczyscić również przeplywomierz (przy filtrze powietrza) i tu polecam środek do przeplywomierzy (szybciej odparowuje, choć mozna też benzyna ekstrakcyjną w sprayu) oraz sprawdzic stan filtra powietrza, ktory tez wymieniam przy takiej operacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda