TOYOTA AVENSIS FORUM
http://www.avensis.info/

Specjalista od 2.0 VVTi (Wrocław - Wałbrzych)
http://www.avensis.info/viewtopic.php?f=41&t=28678
Strona 1 z 1

Autor:  Irokez [ 2 lis 2019, o 21:04 ]
Tytuł:  Specjalista od 2.0 VVTi (Wrocław - Wałbrzych)

Witam.

Gdzie polecicie oddać auto do naprawy szarpania silnika podczas jazdy - benzyna z bezpośrednim wtryskiem 2.0VVTi 147KM 1AZ-FSE.
Po 9 latach szarpania i bezskutecznej wymiany różnych części chciałbym w końcu to zrobić.
Autoryzowane odpadają, nie mają takiej wiedzy albo ochoty.

Autor:  martin127 [ 3 lis 2019, o 15:28 ]
Tytuł:  Re: Specjalista od 2.0 VVTi (Wrocław - Wałbrzych)

Witaj
Wprawdzie ma silnik 1800 ale miałem podobne objawy
Mi wymienili katalizator i jak ręką odjął

Autor:  Irokez [ 6 lis 2019, o 21:51 ]
Tytuł:  Re: Specjalista od 2.0 VVTi (Wrocław - Wałbrzych)

U mnie raczej to nie to. Przestaje szarpać powyżej 3000 obrotów, a wtedy katalizator dostaje przecież bardziej w pupę. Dodatkowo zmniejsza się szarpanie jak nią poszarpę (znaczy kilkanaście razy pedał w podłogę i spowrotem) tak jakby coś się przestawiło i już git na jakiś czas. No i są dni bez szarpania.

Autor:  lutek [ 8 lis 2019, o 22:28 ]
Tytuł:  Re: Specjalista od 2.0 VVTi (Wrocław - Wałbrzych)

Aż nie wierzę,że Ty nadal z tym walczysz po tylu latach...ja już chyba bym się przyzwyczaił.

Autor:  Irokez [ 13 lis 2019, o 18:56 ]
Tytuł:  Re: Specjalista od 2.0 VVTi (Wrocław - Wałbrzych)

lutek napisał(a):
Aż nie wierzę,że Ty nadal z tym walczysz po tylu latach...ja już chyba bym się przyzwyczaił.


Bo ostatnio się nasiliło i szarpie już tak oględnie mówiąc denerwująco. Na razie w zamian za szarpnięcia ja go "kopię" pedałem gazu w nadziei że w końcu coś przy moim szarpaniu się zerwie, silnik rozleci w miliony kawałków, czy cokolwiek co jest za to odpowiedzialne odpadnie, ale twarda bestia nic, tylko coraz bardziej irytuje.

Z ciekawości spróbowałem na telefonie elmscan dla toyoty i powiem, że jeśli chodzi o pobieranie danych Live jest to narzędzie o lata świetlne do przodu w stosunku do taniego interfejsu z chin do Techstrema, bo odświeżanie danych ma co kilkadziesiąt milisekund a nie raz na sekundę i wszelkie "szpilki" w sygnale wykrywa bardzo ładnie.

Niestety problemem szarpania nie jest ciśnienie paliwa, praktycznie można powiedzieć "nie drgnie". To sterownik wściekle reguluje przepustnicą. I to też nie wina pedału gazu, bo podglądałem wartość napięcia z niego z na sztywno butem przyblokowanym na nim przy dłuższym podjeździe pod górę gdy szarpało.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/