TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 23 paź 2019, o 20:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 246 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 cze 2008, o 09:32 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1794
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Witam,
trochę poszperałem na forum i nie znalazłem tematu o sprzęgle T22(w razie czego proszę o podpięcie tematu)
Tak sie zastanawiam nad samym mechanizmem sprzęgła a raczej pedału sprzęgła. Zauważyłem że ciężko sie go naciska. Nie znam budowy ale zastanawia mnie to iż w innych samochodach sprzęgła lekko chodzą a u mnie ciężko. Trzeba trochę siły żeby je nacisnąć. Jazda powinna być komfortowa ale z tym sprzęgłem już taka nie jest. Czy jest możliwość regulacji siły nacisku samego pedała? Jakaś musi być tam sprężyna ale to jet nie logiczne bo przecież sprężyna jak by była wyrobiona to by lekko chodziła a tak nie jest.
Pozdr

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2008, o 10:34 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
mlody02 napisał(a):
Witam,
trochę poszperałem na forum i nie znalazłem tematu o sprzęgle T22(w razie czego proszę o podpięcie tematu)
Tak sie zastanawiam nad samym mechanizmem sprzęgła a raczej pedału sprzęgła. Zauważyłem że ciężko sie go naciska. Nie znam budowy ale zastanawia mnie to iż w innych samochodach sprzęgła lekko chodzą a u mnie ciężko. Trzeba trochę siły żeby je nacisnąć. Jazda powinna być komfortowa ale z tym sprzęgłem już taka nie jest. Czy jest możliwość regulacji siły nacisku samego pedała? Jakaś musi być tam sprężyna ale to jet nie logiczne bo przecież sprężyna jak by była wyrobiona to by lekko chodziła a tak nie jest.
Pozdr

Pewnie u Ciebie wygląda to podobnie jak w D-4D. Generalnie opinia jest taka, że TTTM. Można się z tym zgodzić lub nie - albo to jest prawda, albo np. coś tam się szybko zużywa. Co do tego drugiego to tu jest ciekawy temat. Z drugiej strony swego czasu taki problem był we Fiatach i to od nowości. Tu akurat winna była konstrukcja sprzęgła - po wymianie na zamiennik (!) Valeo problem znikał.

A co do regulacji siły nacisku - to raczej nie ma takiej możliwości. Przy pedale jest owszem sprężyna, ale ona wbrew pozorom właśnie ułatwia wciskanie. Może jej wymiana na mocniejszą coś by dała - ale jest mocowana na plastikowej dźwigni, więc mogłoby się coś rozwalić. Poza tym najpierw trzeba by taką sprężynę dorwać. W każdym razie sprawa nie jest chyba prosta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2008, o 11:44 
U mnie w T25 też ciężko sprzegło chodzi, próbował ktoś wieloklin smarować, może to coś da


Góra
  
 
PostNapisane: 6 lip 2008, o 15:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 cze 2008, o 10:24
Posty: 4
Lokalizacja: maz
Witam wszystkich forumowiczów !

Przeszukałem forum i nic nie znalazłem na temat:

Samochód AVENSIS T25 2.0 D4-D CAT przebieg 130tys. km.
Przy naciśnięciu pedału sprzęgła słychać czasami jedno, innym razem dwa głuche stuknięcia wydobywające się z okolicy pedału, a raczej nad nim. Dodam że te odgłosy nie wpływają na pracę pedału (dot. siły wciskania). Ale jest trochę denerwujące. Byłem w ASO i powiedzieli że pedał jest do wymiany, koszt ok. 700 + robota.

Czy ktoś się spotkał z takim problemem i czy jest jakieś alternatywne rozwiązanie go (tańsze).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lip 2008, o 17:40 
Mi to wygląda na koło dwumasowe. Jest na forum wiele o tym np tu http://avensis.info/viewtopic.php?t=485 ... +dwumasowe
I trzeba sprawdzić czy dokładnie masz to samo, lecz mi wygląda to na koło.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lip 2008, o 19:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
no toś pocieszył kolegę - mi takie pyknięcia właśnie nie wygladają na koło - koło to raczej opisywali - drgania wibracje szarpnięcia - stuknięcia nad pedałem to zupełie nowy objaw by był


- alternatywą jest jak zwykle inny zakład - nie ASO- ze spec. japończyków

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lip 2008, o 19:40 
Wiesz gregor główną przypadłością Toyot jest koło dwumasowe i każdo cyknięcie może być objawem zużytego koła, dlatego tak wnioskuję. Ale zrób tak jak radzi obywatel gregor :D śmignij do jakiegoś speca od japońców niech sprawdzi :tak:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lip 2008, o 22:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
głowną przypadłością toyot drogi kolego qfas są przepalające sie żarówki mijania zbyt często jak dla mnie- chociaż ostatnio od 2 miesięcy mam spokój - koło dwumasowe jest wkalkulowane po ok 180 tys lub zdecydowanie więcej jeśli ktoś z avensis niepróbował robić supry , ---- 130 tys na wymianę koła to o wiele, wiele za wcześnie, szczególnie w T25

pozdrófka

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lip 2008, o 07:48 
Ano gregor co do żarówek to święta racja, z tyłu w ciągu mojej 9 miesięcznej kadencji Avką spaliła mi się żarówka stopu aż 3 razy, a koło wszystko zależy od charakteru jazdy, tak jak mówisz jak ktoś próbował robić supre to koło do wymiany będzie po 100tys


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lip 2008, o 07:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 cze 2008, o 10:24
Posty: 4
Lokalizacja: maz
Dzięki za porady, ale dalej uważam że to wina mechanizmu pedału sprzęgła ponieważ stuki wydobywają się z kabiny, a nie z komory silnika jak zapewne jest w przypadku koła dwumasowego. Musze pojechać do innego mechaniora.
Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lip 2008, o 08:53 
Podjedź, nie każdo stukanie to wina dwumasówki


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lip 2008, o 10:03 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
drogomik napisał(a):
Dzięki za porady, ale dalej uważam że to wina mechanizmu pedału sprzęgła ponieważ stuki wydobywają się z kabiny, a nie z komory silnika jak zapewne jest w przypadku koła dwumasowego. Musze pojechać do innego mechaniora.
Pozdro.

Dokładnie. Przy dwumasówce oprócz tego, że dźwięk dobiega z komory silnika, jest to bardziej długotrwałe grzechotanie niż pojedynczy stuk. Więc całkiem możliwe, że i wymianę sprzęgła możesz sobie odpuścić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 08:58 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2008, o 07:34
Posty: 901
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: T-etka 27
Rocznik: 2011
Silnik: benzyna
A tak z czystej ciekawości zadzwoniłem do dj parts (nazwy chyba nie pomyliłem) cena koła 1620zł + sprzęgło 500zł wszystko firmy luk.
Ten luk to jest jakaś dobra firma czy to coś z rodzaju trzymaj się z daleka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 09:00 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
luk jest ok, mialem do czynienia ze sprzeglami tej firmy, sa bardzo wytrzymale, co do kola to sie nie wypowiadam bo nie wiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 09:13 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2008, o 07:34
Posty: 901
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: T-etka 27
Rocznik: 2011
Silnik: benzyna
Aż takie badziewia to chyba nie są- udzielają na nie 24 m-ce gwarancji- ciekawe!
W każdym bądź razie miejmy nadzieję że będzie to wszystko z czasem taniało!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 09:16 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
im danego towaru bedzie wiecej na rynku tym bedzie tanszy, prosty przyklad z kolami dwumasowymi, najpierw byly tylko w aso, cena tez byla odpowiednia, teraz kola mozna kupic wszedzie, roznice w cenie tez widac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 09:19 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2008, o 07:34
Posty: 901
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: T-etka 27
Rocznik: 2011
Silnik: benzyna
No właśnie, znajomy w lutym za komplet aisinu kupił już za 2100.- to są już ceny powoli do przyjęcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 09:39 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
yaris14 napisał(a):
No właśnie, znajomy w lutym za komplet aisinu kupił już za 2100.- to są już ceny powoli do przyjęcia.


W DJ Parts 1850zl kosztuje komplet Aisina (kolo+kompletne sprzeglo).

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 10:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 21:49
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: 2,2 D-CAT 177KM
Niestety liste glownych przypadlosci Toyoty mozna by mnozyc. Najwieksza moim zdaniem jest taka, ze od paru lat jest po prostu słaba. Jak dla mnie to juz nie japonczyk.

gregor napisał(a):
głowną przypadłością toyot drogi kolego qfas są przepalające sie żarówki mijania ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 10:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2008, o 07:34
Posty: 901
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: T-etka 27
Rocznik: 2011
Silnik: benzyna
No właśnie, człowiek jeździ samochodem i zastanawia się co mu się za chwilę stanie, jak nie wtryski to pompa, turbina koło dwumasowe itd,itd.
Nawet jak kupi się auto nowe w salonie to i tak można trafić na wrzoda.Wystarczyć popatrzeć na stare toyoty np. carina w dieslu Samochody nie dozajeżdzenia ( sam znam przypadek jak gość jedzie do marketu po olej i pakuje go do niej - głupota do kwadratu) Ale fakt faktem te nowoczesny silniki są przekombinowe i tak wysilone na max że nie ma się co dziwić że niedomagają. No i składane tam gdzie są składane, a nie w japoni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 10:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lis 2007, o 12:02
Posty: 437
Lokalizacja: Tychy
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
Cytuj:
No właśnie, człowiek jeździ samochodem i zastanawia się co mu się za chwilę stanie, jak nie wtryski to pompa, turbina koło dwumasowe itd,itd.
Nawet jak kupi się auto nowe w salonie to i tak można trafić na wrzoda.Wystarczyć popatrzeć na stare toyoty np. carina w dieslu Samochody nie dozajeżdzenia ( sam znam przypadek jak gość jedzie do marketu po olej i pakuje go do niej - głupota do kwadratu) Ale fakt faktem te nowoczesny silniki są przekombinowe i tak wysilone na max że nie ma się co dziwić że niedomagają. No i składane tam gdzie są składane, a nie w japoni.


Ja wiem czy sa az tak wysilone?? 2.0 D4D i tylko 116 koni to nie jest wcale dużo jak na silnik 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 10:36 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
moze nie wysilone a zbyt duzo nowych rozwiazan i elektroniki (niech zyje corolla 1.8D i carina 2.0 D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 11:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 wrz 2007, o 19:46
Posty: 203
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T22 FL kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2,0 D4D
Jak byłem świeżo po kupnie mojej Toyki, to też musiałem przemocą wciskać sprzęgło. Mechanicy zazwyczaj mówią wtedy, że tak ma być. Ale to nie do końca prawda. Bo po paru miesiącach dokonywałem wymiany sprzęgło + koło dwumasowe (ktoś sprzedał mi autko w dobrym momencie :-( ). Po wymianie już wciskało się lekko, lżej niż w wielu innych samochodach (jeżdżę kilkoma służbowymi - np. Ranault Kangoo 1,5 dCi).
Wniosek jest chyba taki: z czasem mechanizmy chodzą ciężej, a żeby je doprowadzić do stanu pierwotnego (np. przesmarować gdzie trzeba), trzeba pewnie dużego nakładu pracy. Stąd pewnie te opinie, że tak być musi. Sam się spotkałem z oporem mechanika co do podjęcia się usunięcia usterki, jak mi sprzęgło (to nowe) po jakichś 3 miesiącach zaczęło piszczeć/skrzeczeć przy wciskaniu (to już opisywałem na forum). Widać roboty dużo, a efkty mierne...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2008, o 11:37 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2008, o 07:34
Posty: 901
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: T-etka 27
Rocznik: 2011
Silnik: benzyna
W aso podobno mają na to patent i dość często się tym zajmują- ale wywalić 800 zł nie za bardzo osobiście mi sie to uśmiecha więc dalej ćwiczę stawy lewej nogi :-D (żona jeździ tym autem i nie grymasi , to i mnie nie wypada narzekać- a przedtem yariską pomykała) Ale nie powinno tak być i tyle!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2008, o 05:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 lip 2008, o 04:32
Posty: 7
Lokalizacja: lublin
z tym stuknieciem z kabiny to masz racje , jak odkrecisz plasticzek nad pedalami, wlozysz tam glowe a reka nacisniesz pedal to zobaczysz i uslyszysz ten dzwiek. Zwykle pomaga gesty smar w sprayu lub silikon spray cos z czym nie reaguje guma.Najczesciej to popychacz na wejsciu do pompy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2008, o 08:22 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1794
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Jak wsiadam do Fabi żony to sprzęgło chodzi jak piórko i potem sie przesiadam do mojego to normalnie sprzęgło jak czołg sie wciska. Nie wierzę w to że tak ma być bo w starszych samochodach sprzęgł chodzą lżej niż w moim. Coś musi być nie tak.

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2008, o 08:36 
mlody02, u mnie też tak ciężko chodzi


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2008, o 09:28 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2008, o 07:34
Posty: 901
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: T-etka 27
Rocznik: 2011
Silnik: benzyna
qfas.
Z tego co się zorientowałem masz mały przebieg koło 70tys i tobie też to sprzęgło dokucza?
Ja rozumiem że w avce jak u mnie przy przebiegu ponad 200 tys takie rzeczy mogą się zdarzać, ale przy takim przebiegu to już delikatna paranoja!
To nie są samochody za 10 000 zł żeby miały takie przypadłości.
Jednym słowem nowe toyoty do pięt nie dorostają starym rollkom pokroju carina .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2008, o 11:23 
yaris14, ze sprzęgłem nie mam problemu, znajomy ma Verso z przebiegiem 112 tys i u niego pedał sprzęgła też ciężko chodzi, specjalnie jechałem z tym do serwisu, aby wsiąść do nowej ave i pomacać pedał sprzęgła-chodzi tak samo ciężko jednym słowem u mnie jest wszystko :ok: i TTTM :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2008, o 11:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 lip 2008, o 11:26
Posty: 5
Lokalizacja: Świnoujście
qfas, ja mam T25 z 2007 roku w dieslu i już się martwiłem, że mam coś ze sprzęgłem, że tak ciężko chodzi, ale widzę, że wszystko jest :ok: Piwko dla Ciebie za sprawdzenie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 246 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda