TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 20 lip 2019, o 15:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 kwi 2019, o 17:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 sty 2019, o 11:57
Posty: 142
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1800
Bosch sie mocno popsuł jak i ostatnio ATE


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2019, o 20:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
Czyli nowe zużyją się po 60 tysiącach zamiast 120, Trudno, przeżyję jakoś, tyle tylko, ze będę musiał kontrolować stan klocków wizualnie, co raczej nie jest komfortowe :(
ATE nigdy mnie na kolana nie rzucały. W poprzednim samochodzie preferowałem TRW, Lucas ( to już jedna firma) oraz z tańszej półki Delphi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2019, o 09:45 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20606
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 295
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Moze i na kolana nie rzucaja ale tez nigdy spotkalem skrzywionych ATE. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2019, o 20:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
Domyślam się, że wypowiedź dotyczyła tarcz hamulcowych. Moja wypowiedź dotyczyła klocków. Żywotność była identyczna jak TRW, a cenowo znacznie odbiegały.I jedne i drugie nie piszczały i nadmiernie nie brudziły felg.

tarcze natomiast
Bosch -137
TRW 135
ATE 160
i tania KAMOKA ZA 95 ZŁ

i tu cenowo ATE nie odbiegają tak bardzo od konkurentów, poza Kamoka , której nie znam wcale..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2019, o 21:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 122
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Do moich samochodów kupuje zestawy ATE i nie miałem z nimi żadnych kłopotów. Teraz wymieniałem u siebie w Awensise komplet na przód i tył i nie mogę złego słowa powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 08:54 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1517
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 39
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
wrc napisał(a):
Moze i na kolana nie rzucaja ale tez nigdy spotkalem skrzywionych ATE. pozdr


Zapraszam, pokażę :brewki: chociaż oba auta mają za małe hamulce do gabarytów i możliwości.

Niestety ATE coraz cześciej ma na pudełku napisane Made in China :/

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwi 2019, o 12:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2015, o 16:54
Posty: 104
Lokalizacja: Pomorskie
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 VVTI
Zadzwoniłem do serwisu Toyoty w Gdańsku i spytałem się jakie klocki na przód zakładają w promocji za 300 zł. Pan nie udzielił mi odpowiedzi , jakiej firmy są te klocki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwi 2019, o 19:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
skąd miał wiedzieć, przecież on nawet nie otwiera pudełka, a na nim napisany jest tylko nr części. Pierwszy montaż, na 100% Bosch, przynajmniej w 2012 roku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 10:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
Witam,
Mam do wymiany tarcze i klocki z tyłu, mechanik wycenił mi to na 650zł i zaproponował zestaw ATE. Po pierwsze widzę ze piszecie, że ate bardzo się popsuło i zastanawiam się czy je montować.
Druga kwestia to cena, wydaje mi się, że raczej drogo, bo cześci do ok 350zł https://allegro.pl/oferta/ate-tarcze-kl ... 7532094872
Widzę, że w aso w toyocie za 700zł cześci + robota tylko pytanie co oni tam wkładają??
Co myślicie?
pzdr

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 19:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
Karus napisał(a):
tylko pytanie co oni tam wkładają??

pzdr
oryginalne części sygnowane logo Toyoty :-)
Śmiało kup ATE czy TRW i wymienisz to sam. Nie jest to skomplikowane i wymagające nie wiadomo jakich umiejętności, czy posiadania nie wiadomo jakich specjalistycznych narzędzi. Się mechanicy cenią :nie:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 20:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 sie 2015, o 20:38
Posty: 195
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
Ja na swoich "toytowskich" klockach również mam napisane Bosch.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 20:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
bo to są klocki Boscha. Ma jeszcze gdzieś strzępy starych klocków, więc jak ktoś bardzo nie dowierza, to sfotografuję i wkleję. Avensis produkowana jest w Europie i ma całe mnóstwo części europejskich producentów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 20:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
XVS napisał(a):
Karus napisał(a):
tylko pytanie co oni tam wkładają??

pzdr
oryginalne części sygnowane logo Toyoty :-)
Śmiało kup ATE czy TRW i wymienisz to sam. Nie jest to skomplikowane i wymagające nie wiadomo jakich umiejętności, czy posiadania nie wiadomo jakich specjalistycznych narzędzi. Się mechanicy cenią :nie:

Wymieniłbym to sam ale pod blokiem ciężko a do rodziców gdzie mam garaż dostępny mam 400 km. Za miesiąc do Chorwacji lecę wiec muszę to zrobić.
Co do cen to we Wro jest masakra, wczoraj byłem z 3 małymi wgniotkami na błotniku, takie po 10 -15 mm średnicy, nic wielkiego, koleś wyjął lampę jakimś pogrzebaczem to wypchał, trochę jakąś przyssawką się pobawił, zeszło mu z 45 minut i wziął 250zł... na ponad 2 tyg do przodu ma klientów, chciałbym tyle zarabiać...

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 21:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
Pod blokiem , byle nie padało. Nie zanieczyszczasz niczego. Ale Twoja wola.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 21:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
XVS napisał(a):
Pod blokiem , byle nie padało. Nie zanieczyszczasz niczego. Ale Twoja wola.

A nie potrzeba kompem klocków odblokować jak jest hamulec elektryczny? Teoretycznie można ręczny normalnie odpuścić ale jakoś bałbym się tam ręce podłożyć :-)

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 22:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
Nie. Tłoczki się wkręca. Z lewej lewy gwint, z prawej prawy.
Taki zestaw jest bardzo pomocny https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-wyc ... 6386603927 (pierwsza aukcja z brzegu w celu poglądowym).


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2019, o 21:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 16:02
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 D4D
Właśnie jestem po wymianie tarcz i klocków na tylnej osi, niestety nie zdążyłem wymienić przodu. Kupiłem cały komplet ATE. Nie polecam podejmowania się prac samodzielnie bez zestawu do wkręcania tłoczków. "Namową" forumowiczów, że można wkręcić kluczem od kątówki podjąłem prace i nawet skończyłem. Przy użyciu takiego klucza praca żmudna, wkręcanie tłoczka z lewej strony jakieś półtorej godziny (przytarty na w pozycji prawie całego wysunięcia), prawy szybciej - jakaś godzina samego kręcenia. Jak się okazało na lewym kole klocki wytarte do 0.5 mm, prawe koło jakieś 5 mm zostało. Pozostało mi jeszcze zregenerować lewy zacisk, najprawdopodobniej przy ostatniej wymianie warsztat dał ciała i rozerwał gumę przeciwpyłową. Na szczęście naładowali jakiegoś smarowidła które w jakimś stopniu uchroniło tłoczek. Już zamówiłem zestaw naprawczy zacisku, wolna chwila i zacisk na stół. Straciłem zaufanie do warsztatu który robił mi moją byłą T25. Zaciski zasmarkane, jarzmo najprawdopodobniej bez czyszczenia, blaszki pozaginane bo coś im piszczało - zły jak cholera podjąłem się sam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2019, o 21:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
nie straciłbyś tyle czasu i sił jakbyś poluzował odpowietrznik i wycisnął płyn przez wężyk do jakiegoś naczynia, a potem uzupełnił świeżym i odpowietrzył. Płyn stawiał opór. Jego przepompowanie przez przewody i kanaliki pompy ABS.
Mimo wszystko, gratki za samozaparcie i dobrze wykonana robotę. Jak będziesz się zabierał za przednie, to możesz zastosować ścisk stolarski i jakąś nasadkę. Pójdzie bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2019, o 21:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 16:02
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 D4D
XVS napisał(a):
nie straciłbyś tyle czasu i sił jakbyś poluzował odpowietrznik i wycisnął płyn przez wężyk do jakiegoś naczynia, a potem uzupełnił świeżym i odpowietrzył. Płyn stawiał opór. Jego przepompowanie przez przewody i kanaliki pompy ABS.
Mimo wszystko, gratki za samozaparcie i dobrze wykonana robotę. Jak będziesz się zabierał za przednie, to możesz zastosować ścisk stolarski i jakąś nasadkę. Pójdzie bez problemu.

zastanawiałem się nad odpowietrznikiem, lecz nie miałem nikogo aby odpowietrzać. Mam już zestaw do wciskania / wkręcania tłoczków. Trochę wolnego potrzebuję teraz. Dodatkowo zabawa z rozebraniem i regeneracją zacisku. Pomimo że nie było słychać klocków, teraz samochód o wiele lepiej się toczy. Tak niewiele a cieszy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2019, o 15:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
piootr napisał(a):
zastanawiałem się nad odpowietrznikiem, lecz nie miałem nikogo aby odpowietrzać. Mam już zestaw do wciskania / wkręcania tłoczków. Trochę wolnego potrzebuję teraz. Dodatkowo zabawa z rozebraniem i regeneracją zacisku. Pomimo że nie było słychać klocków, teraz samochód o wiele lepiej się toczy. Tak niewiele a cieszy.
samemu bez wysysarki płynu to jest problem, bez dwóch zdań. Mam takowe urządzenie również, tyle, że do tego potrzebna jest również sprężarka. Mimo iz jest to urządzenie "samoobsługowe" wolałem wspomóc się drugą osobą, która kontrolowała poziom płynu w zbiorniczku.
Tak, czy siak - brawo Ty.Należy ci się :piwo: Nie sztuka wydać siano i jeszcze się wkurzać, że spieprzyli. W myśl zasady- chcesz coś zrobić dobrze, zrób to sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2019, o 18:27 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1517
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 39
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
To z ręcznym jest tak, że da się go guzikiem odpuścić i wkręcić tłoczki?

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2019, o 19:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
tak. W roczniki 2012 i pewnie wyższym, po przytrzymaniu guziczka "P" przez kilka sekund, automatyczne załączanie parkingu wyłącza się i można nawet wyłączyć zapłon :-D w starszym modelu nie ma automatu, więc po prostu się go nie załącza. To jest elektryczna wersja najzwyklejszego hamulca ręcznego. Róznica jest taka, że zamiast dźwigni do napięcia linek, jest silnik i jakaś przekładnia. W grupie VAG jest natomiast silniczek na zacisku. No więc trzeba po prostu wykręcić tłoczek silniczkiem. Które rozwiązanie jest lepsze ? nie mnie to osądzać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2019, o 16:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
Oddałem w środę samochód do warsztatu na wymianę tarcz i klocków z tyłu i do dziś nie mam samochodu...
Po pierwsze urwali szpilkę jak dokręcali koło... ale to ok wymienili na nową, zdarza się.
Problem jest taki, że podczas wymiany kompem diagnostycznym odciągali hamulec ręczny i podobno był jakiś spadek napięcia na akumulatorze i wystąpił jakis błąd hamulca ręcznego, zresetowali ten moduł hamulca ale wywala teraz błąd kalibracji punktu zero czy jakoś tak.
Nie mogą sobie z tym poradzić i jutro jadą z tym do ASO Toyota. Lipa straszna bo niby prosta robota a 4 dni auta nie mam i kto wie czy to jutro naprawią w ASO :wleb:

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2019, o 19:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
A świstak siedzi i zawija je w te sreberka. Niby w jakim celu użyli w ogóle kompa diagnostycznego (uniwersalny z chin na lewym oprogramowaniu), skoro wystarczy wcisnąć przycisk Parking i przytrzymać 5 sekund. Instrukcja obsługi się kłania. Po wykonanej robocie ta sama procedura ponownie robi z niego automat. Gówno nie spadek napięcia, tylko nie mając pojęcia spieprzyli ci auto. Mam nadzieje, że koszty ASO pokryje warsztat, a nie TY.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2019, o 20:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
XVS napisał(a):
A świstak siedzi i zawija je w te sreberka. Niby w jakim celu użyli w ogóle kompa diagnostycznego (uniwersalny z chin na lewym oprogramowaniu), skoro wystarczy wcisnąć przycisk Parking i przytrzymać 5 sekund. Instrukcja obsługi się kłania. Po wykonanej robocie ta sama procedura ponownie robi z niego automat. Gówno nie spadek napięcia, tylko nie mając pojęcia spieprzyli ci auto. Mam nadzieje, że koszty ASO pokryje warsztat, a nie TY.

Mówili, ze zawsze używają kompa do odciągania hamulców. Sami zaoferowali pokrycie kosztów w ASO, ale mi to się wydaje oczywiste w takiej sytuacji. Mam nadzieje, że wystarczy ta kalibracja hamulca czy tam ustawienie tego punktu zero w ASO i będzie po sprawie.
Najgorsze, ze za 2 tyg jadę do Chorwacji i wolałbym nie mieć żadnych przygód.
pzdr

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2019, o 21:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
Karus napisał(a):
Mówili, ze zawsze używają kompa do odciągania hamulców.

a to źle zrozumiałem. czyli wciągali programowo tłoczki z tyłu, a nie wyłączali parking z automatu. Spoko, pojedziesz do Croatii. Najwyżej bez ręcznego.Ale dlaczego nie mieliby tego naprawić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2019, o 21:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
XVS napisał(a):
Karus napisał(a):
Mówili, ze zawsze używają kompa do odciągania hamulców.

a to źle zrozumiałem. czyli wciągali programowo tłoczki z tyłu, a nie wyłączali parking z automatu. Spoko, pojedziesz do Croatii. Najwyżej bez ręcznego.Ale dlaczego nie mieliby tego naprawić ?

Wiesz jak czytam wątki o usterkach z tym ręcznym w naszych Ave to włos staje dęba, latają kwoty po 4 tys zł za naprawę a psuje się to nadzwyczaj często :(
Wolałbym jednak do Cro pojechać z działającym ręcznym, mój brat kiedyś astrą właśnie przez elektryczny ręczny zakończył podróż do Cro w Czechach :) powrót na lawecie....
pzdr

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2019, o 21:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1517
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 39
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
A po założeniu nowych klocków najpierw trzeba wypchnąć tłoczki hamulcem, czy zaciągnąć ręczny?

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, o 01:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 16:02
Posty: 431
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 D4D
Karus napisał(a):
XVS napisał(a):
Karus napisał(a):
Mówili, ze zawsze używają kompa do odciągania hamulców.

a to źle zrozumiałem. czyli wciągali programowo tłoczki z tyłu, a nie wyłączali parking z automatu. Spoko, pojedziesz do Croatii. Najwyżej bez ręcznego.Ale dlaczego nie mieliby tego naprawić ?

Wiesz jak czytam wątki o usterkach z tym ręcznym w naszych Ave to włos staje dęba, latają kwoty po 4 tys zł za naprawę a psuje się to nadzwyczaj często :(
Wolałbym jednak do Cro pojechać z działającym ręcznym, mój brat kiedyś astrą właśnie przez elektryczny ręczny zakończył podróż do Cro w Czechach :) powrót na lawecie....
pzdr

I tak ładują ściemę. Aven nie ma silniczków przy zaciskach i nie cofa się kompem. Przednie są wciskane, tylne wkręcane. Coś popierniczyli i ot cała prawda. Szkoda słów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, o 06:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 270
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
Tak też sadziłem, o czym zresztą wcześniej pisałem.
@dziadek_tadeusz. Zawsze wciśnij po wymianie klocków kilkukrotnie pedał hamulca.
W każdym chyba samochodzie idzie odblokować ręczny, tylko trzeba się nakręcić imbusem, więc nie popadaj w panikę Karus. Jedyny minus, brak ręcznego.
Z tego co widzę na zdjęciach w sieci, Astra ma również podobne rozwiązanie co w Avensisie, czyli linki na zaciskach, które ciągnie i puszcza silniczek, a tłoczki wciska się identycznie jak w AVE https://www.youtube.com/watch?v=LM1_qciF4po
Żałuję, że nie skusiłem sie na zrobienie filmiku jak wymieniałem klocki w mojej AVe, może dlatego, że nie mam tak czyściutkiego, wręcz nowego zestawu Proxxonów, tylko stare i mocno używane :hahaha:

A tak przy okazji, co siada w naszych Parkingach ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda