TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 8 gru 2019, o 14:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 621 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 gru 2016, o 06:52 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7249
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 891
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
carsik napisał(a):
zatem otwórz sobie EGR i zobacz jak samochód będzie chciał przyspieszać :)

Jak zamiast tlenu dostanie dużą porcję spali, mizernie będzie przyspieszał, to oczywiste.
Ale EGRy już od 15 lat nie pracują zero-jedynkowo, a cały czas zmieniają płynnie wychylenie i dawkę spalin w zależności od obrotów silnika, temperatury, dawek paliwa, obciążenia itd.

carsik napisał(a):
Również w turbodieslach jest podciśnienie w kolektorze dolotowym, wystarczy że będziesz jechał z ustaloną szybkością na niewielkim obciążeniu lub na wolnych obrotach. Niewielkie ale jest. W turbobenzynach z przepustnicą normalnie jest podciśnienie w kolektorze, w dieslu trochę inaczej gdyż brak przepustnicy. Tylko jak jest odpowiednia masa spalin jest nadciśnienie, a to związane jest z obciążeniem silnika.

Co do ekspertów nie będę się wypowiadał, ale jak masz ochotę zobaczyć jak to w rzeczywistości wygląda to zapraszam trochę narzędzi do tego posiadam. EGR również na wolnych bywa otwarty.

Dziękuję za zaproszenie, oczywiście mam ochotę zobaczyć to na żywo i chętnie Cię kiedyś odwiedzę, może nawet pomodzimy w sofcie mojej T25.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2016, o 08:46 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 852
Lokalizacja: GT4 Belgia
Pochwały: 32
Marka: TOYOTA
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2AD
nie kolego, przy otwartym EGR czy częściowo otwartym turbo nie jest w stanie zbudować właściwego nadciśnienia w kolektorze, nic spaliny do tego nie mają


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2016, o 10:18 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7249
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 891
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Dlatego napisałem, że EGR zmienia wychylenie między innymi w zależności od obciążenia.
zmienia = również całkiem zamyka lub całkiem otwiera
Pogadamy kiedyś na żywo :piwo: będzie dużo tematów do rozmowy :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2016, o 15:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 10:49
Posty: 64
Lokalizacja: Czyże
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D 116
Cześć. w Mojej Ave T25 2.0 D4D 116km pojawił się problem z brakiem mocy przy ok 2000k obrotów a potem rwie do przodu. Po przeczytaniu co tu ogólnie pisaliście obstawiam na zapchany EGR, przebieg prawie 276k. Zanik mocy nie występuje cały czas tylko sporadycznie, na rozgrzanym silniku trochę ją przegonię i jest jak by w porządku. Pogoda nie pozwala mi do tego czyszczenia się zabrać, z chęcią bym to naprawił. Czy preparat do czyszczenia silników od firmy Moje Auto (mocny środek) nada się do czyszczenia EGR a potem ewentualnie płukać benzyną ekstrakcyjną ? Brak też sprężonego powietrza żeby na koniec wydmuchać i osuszyć, może wystarczy kupić sprężone powietrze w puszce ? wystarczy na przedmuchanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2016, o 15:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 19:07
Posty: 272
Pochwały: 7
Marka: hyundai
Model: i30
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2015
Silnik: 1.6 CRdi
Z mojego doswiadczenia zmywacz do hamulców np... szczoteczka do zebów drucik do butelek i jazda:) najlepiej go dobrze wymoczyc w tym preparacie najpierw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2016, o 15:25 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 570
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Kup srodek do czyszczenia gażników w sperju. Pójdzie szybko i dobrze.Spryskaj zostaw na 5-10 minut i potem czyscic i spryskiwac.A tak jak mówią przedmówcy stara szczoteczka do zębów to podstawowe narzędzie w garazu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2016, o 16:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 19:17
Posty: 283
Lokalizacja: GD
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD
prenrzyk napisał(a):
Kup srodek do czyszczenia gażników w sperju. Pójdzie szybko i dobrze.Spryskaj zostaw na 5-10 minut i potem czyscic i spryskiwac.A tak jak mówią przedmówcy stara szczoteczka do zębów to podstawowe narzędzie w garazu.


Ale nową szczoteczką też dasz rade :-D :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2017, o 19:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 13:12
Posty: 141
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1ADFTV
Witam. Może ktoś wspomóc mnie jakimiś linkami do instrukcji zaślepienia EGR oraz blaszki z uszczelką, którą mógłbym kupić? Toyota T27.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2017, o 23:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 19:07
Posty: 272
Pochwały: 7
Marka: hyundai
Model: i30
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2015
Silnik: 1.6 CRdi
w t27 sama zaslepka nic ci nie da bo odrazu albo za nie dlugo ci checka wywali trzeba obejscie zrobic najlepiej u elektryka kumatego:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2017, o 00:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 13:12
Posty: 141
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1ADFTV
Pablooo1 napisał(a):
w t27 sama zaslepka nic ci nie da bo odrazu albo za nie dlugo ci checka wywali trzeba obejscie zrobic najlepiej u elektryka kumatego:)

mam wyłączony komputerowo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2017, o 11:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 554
Pochwały: 50
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
https://tafmet.pl/13-zaslepki-zaworow-egr
W ofercie mają tego więcej, pisz, dzwoń do nich powinni mieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2017, o 12:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 19:07
Posty: 272
Pochwały: 7
Marka: hyundai
Model: i30
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2015
Silnik: 1.6 CRdi
Miłosz ta zaslepka nic nie da:)
tak jak ja pisałem zeby zalozyc mostek i zaslepic albo jak pisze
cy3ul ze mozna komputerowo wyłaczyc. Sama zaslepka wygeneruje jedynie blad w komputerze.
ja u siebie po calkowitym zaslepieniu pojezdzilem kilka kilometrow i check sie pojawił o dziwo ciagnal normalnie tylko kontrolka byla ale i tak mnie to denerwowalo wiec kolega troszke mi pogrzebal w instalacji i jest oki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2017, o 13:05 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 554
Pochwały: 50
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Pablooo1 hehe u mnie auto po remapie ;) także da :) btw polecam zajrzeć do mojej galerii masz nawet fotki zaślepki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2017, o 19:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 13:12
Posty: 141
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1ADFTV
Miłosz napisał(a):
https://tafmet.pl/13-zaslepki-zaworow-egr
W ofercie mają tego więcej, pisz, dzwoń do nich powinni mieć.

dzieki. Skantaktuje sie z nimi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2017, o 22:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7249
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 891
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Są na allegro http://allegro.pl/96-zaslepka-egr-toyot ... 21572.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2017, o 01:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 13:12
Posty: 141
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1ADFTV
Oo. Dzieki bardzo. Pozdrawiam


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2017, o 10:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 12:44
Posty: 315
Pochwały: 2
Marka: Mazda
Model: Mazda 6 Pb i ON
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.2D i 2.0
Czyszczenie EGR to pryszcz, chcial bym widziec dalej .....dolot jak on wyglada po 100tkm, u mnie juz dwa EGR-y wymienili jeden po 40tkm a drugi przy 100tkm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2017, o 11:28 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 743
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
adas13 napisał(a):
Czyszczenie EGR to pryszcz, chcial bym widziec dalej .....dolot jak on wyglada po 100tkm, u mnie juz dwa EGR-y wymienili jeden po 40tkm a drugi przy 100tkm.

Ja czyszczę dolot razem z Egr
środkiem do układu dolotowego liqui moly

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2017, o 12:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 169
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
adas13 - poszukaj mechanika, co ma kamerkę do sprawdzania wnętrz różnych profili. W moim samochodzie mam nalatane 156 tys. km. Od ok. 80 tys. km EGR czyszczę profilaktycznie raz w roku w myjce ultraddźwiękowej i sprawdzam wnętrze dolotu - według mechanika dolot jest OK. Jedynie na styku z EGR-em dolot był średnio zasyfiony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2017, o 21:35 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 570
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Rozzi napisał(a):
adas13 napisał(a):
Czyszczenie EGR to pryszcz, chcial bym widziec dalej .....dolot jak on wyglada po 100tkm, u mnie juz dwa EGR-y wymienili jeden po 40tkm a drugi przy 100tkm.

Ja czyszczę dolot razem z Egr
środkiem do układu dolotowego liqui moly


Rozumiem,że go odkręcasz ? Czy tak jak jest zamontowany tylko psikasz do środka?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2017, o 22:55 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 743
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
prenrzyk napisał(a):
Rozumiem,że go odkręcasz ? Czy tak jak jest zamontowany tylko psikasz do środka?

"psikam"...kolektor zamontowany..
silnik rozgrzany do temp roboczej
wykrecony EGR i rurkę wkładam/psikam we wlot od EGR ...druga osoba utrzymuje 2500 obr/min
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2017, o 22:58 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 852
Lokalizacja: GT4 Belgia
Pochwały: 32
Marka: TOYOTA
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2AD
:hahaha: czy widziałeś kiedyś kolektor zawalony tym gównem co leci przez EGR?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 14:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 570
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Widziałem jak wygląda wlot do kolektora jak pierwszy raz zdejmowałem EGR . Ok 1/3 wlotu to było coś czarnego - jak miał zmieszany z wodą i wysuszony.
Co sie dało i jak głeboko mogłem sięgnąć poskrobałem,wywaliłem na zewnątrz kolektora przedmuchałem sprężonym powietrzem.Chemi żadnej nie używałem. Troche lepiej wyglądał po niż przed czyszczeniem.Nie miałem czasu i ochoty zdejmować go.I nie wiem czy jest sens czyscic go bez zdejmowania.I jaki to daje efekt - oby nie był to tylko efekt satysfakcji czyszczęcego ze coś zrobił.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 14:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 554
Pochwały: 50
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Dla mnie osobiście na logikę zawalony sadzą kolektor ssący zmniejsza średnicę kanałów co wiąże się z ograniczeniem dostarczanego powietrza, co w dalszych konsekwencjach wiązać się będzie z mniejszą mocą auta. Foto dla przykładu

Obrazek

W benzynowych bmw bardzo popularnym modem jest sama zmiana kolektora ssącego z nowszych modeli co dawało przyrost rzędu ok 10-14 km, wyniki oczywiście potwierdzone na hamowni.

Żeby było to dobrze wyczyszczone to trzeba zdjąć z auta i czyścić a nie tylko psikać chemią ;) Ja planuje latem jak będę na mazurach zostawić auto u znajomego który przerabiał w ravce temat. Jeśli okaże się że na dupohamowni jest lepiej to może skoczę na prawdziwą hamownie zobaczyć efekt ;) Jeśli nie to chociaż może jakieś RL dorwe i zrobie pomiar przed i po.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 16:20 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 852
Lokalizacja: GT4 Belgia
Pochwały: 32
Marka: TOYOTA
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2AD
prenrzyk napisał(a):
Widziałem jak wygląda wlot do kolektora jak pierwszy raz zdejmowałem EGR . Ok 1/3 wlotu to było coś czarnego - jak miał zmieszany z wodą i wysuszony.
Co sie dało i jak głeboko mogłem sięgnąć poskrobałem,wywaliłem na zewnątrz kolektora przedmuchałem sprężonym powietrzem.Chemi żadnej nie używałem. Troche lepiej wyglądał po niż przed czyszczeniem.Nie miałem czasu i ochoty zdejmować go.I nie wiem czy jest sens czyscic go bez zdejmowania.I jaki to daje efekt - oby nie był to tylko efekt satysfakcji czyszczęcego ze coś zrobił.


w środku kolektora znajduje się gruba warstwa (tak od 0,5 do 1cm) czegoś co przypomina smołę lub asfalt. 4 godziny poświęciłem na czyszczenie tego przy pomocy, różnych rozpuszczalników i różnych skrobaków. Następnym krokiem było zamknięcie na stałe tego szajsu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 17:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 570
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
A jest gdzies opisana procedura zdjęcia kolektora dolotowego w 1AD ? Czy to duza robota czy możliwa do wykonania "pod blokiem" ?
Czy potrzeba nowych uszczelek lub innych części ? Czy jest to możliwe z użyciem standartowych narzędzi czy potrzeba jaki "wynalazków"?
Jakiej konkretnie chemi najlepiej / najefektywniej używać ?
Chce wiosną zająć się tematem i nie wiem czy podejmować sie tego zadania.
Przy okazji zapytam.Mam zaślepiony sprawny EGR na początku karbowanej rury.Czy zaślepienie w tym miejscu nie powoduje,że sadza i cały ten syf osadza sie w miejscu pokazanym za czerwoną strzałką na zdjęciu.Czy tam cos jest - jakies urządzenie które moze zostać zablokowane itp itd i czy to nie wpływa na żywotność i sprawność silnika .
download/file.php?id=2717

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2017, o 14:08 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 743
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
carsik napisał(a):
:hahaha: czy widziałeś kiedyś kolektor zawalony tym gównem co leci przez EGR?

widziałem...a widziałeś kolektor po czyszczeniu środkiem LM ? :-D
słowo klucz tutaj :silnik musi być gorący....temperatura w przypadku tego środka czyni cuda... :cfaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2017, o 16:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 570
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Przecież całe to g... wpadnie do silnika.Nie boisz się zzę narobi szkód ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2017, o 17:19 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 743
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
prenrzyk napisał(a):
Przecież całe to g... wpadnie do silnika.Nie boisz się zzę narobi szkód ?

wpada za kazdym razem jak wyjeżdżasz za miasto i dodajesz gazu....i odrywa się od ścianek w kawałkach wielkości kostki mydła :hahaha:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2017, o 17:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 169
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Jeszcze napisz, jakiej kostki: konsumenckiej czy hotelowej. :-D Bo wielkością różnią się bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 621 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda