TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 23 lis 2014, o 13:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2008, o 23:16 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
MaŁy_RaDeK napisał(a):
"Wyregulowałem" pedał sprzęgła

Tzn. tym patentem z odkręcaniem tłoczyska? Jeśli tak, to Czym je łapałeś i w którym miesjcu, bo ja robiłem kilka podejść i za chu...steczkę nie udało mi się go choćby o ćwierć obrotu przekręcić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2008, o 00:09 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2625
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 50
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Portal napisał(a):
nie udało mi się go choćby o ćwierć obrotu przekręcić.

Najpierw odkręciłem nakrętkę kontrującą (kluczem chyba 12) a później palcami tą "ośkę" aż do zlikwidowania luzu na pedale, dokręciłem nakrętkę - jest gitarra ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2008, o 12:04 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Najpierw odkręciłem nakrętkę kontrującą (kluczem chyba 12) a później palcami tą "ośkę" aż do zlikwidowania luzu na pedale, dokręciłem nakrętkę - jest gitarra ;-)

To gdzie u Ciebie był ten luz? Bo sam pedał jest, zdaje się, na sprężynie, a ośka do niego przynitowana, więc luz może być tylko od strony tłoka, czyż nie?

U mnie też sprzęgło bierze strasznie nisko i rzeczywiście przy wciskaniu od samej góry pedał chodzi bardzo lekko - tylko czy to już jest luz, to ciężko mi stwierdzić. Tak czy inaczej, ta ośka jest u mnie chyba zapieczona albo cuś. Jak do tej pory nie dałem rady jej ruszyć, oczywiście po odkręceniu przeciwnakrętki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2008, o 12:28 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2625
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 50
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Zmusiłeś mnie do wyjścia na taki ziąb że jeszcze mnie telepie :help:

Portal napisał(a):
Bo sam pedał jest, zdaje się, na sprężynie, a ośka do niego przynitowana, więc luz może być tylko od strony tłoka, czyż nie?

Jest na sprężynie, "ośka nie jest przynitowana w moim przypadku.
Jest między nią a pedałem takie dziwne "cuś" z nakrętką kontrującą.

Najpierw odkręciłem nakrętkę kontrującą A, następnie palcami (bo nie było żadnego oporu) rozkręciłem "ośkę" B tak, żeby zlikwidować luz na pedale.
Po prostu zaczynała się coraz ciężej wykręcać - tak na oko wyregulowałem żeby nie przesadzić.
Do regulacji wysokości jest śruba z nakrętką C, ale nie zmieni to punktu, w którym zaczyna brać sprzęgło.
Jeśli chcesz żeby brało jeszcze wyżej możesz podnieść pedał i jeszcze bardziej wykręcić "ośkę" - tyle, że to bez sensu, bo pedał w normalnym położeniu będzie bardzo wysoko.
Trzeba wypracować jakiś kompromis ;-)
Mi udało się podnieść punkt, w którym zaczyna łapać sprzęgło o jakieś pół centymetra.
Nie jest rewelacyjnie, ale już lepiej.


Autor postu otrzymał pochwałę

Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2008, o 13:57 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Zmusiłeś mnie do wyjścia na taki ziąb że jeszcze mnie telepie :help:

Ogromniem wdzięczny za poświęcenie, odwdzięczę się browarem. Na razie wirtualnym, a na następnym spocie "realnym". Chociaż... hmm, browar i spot to nie najlepsze połączenie, może kebab, albo zapiekanka? :chytry:

MaŁy_RaDeK napisał(a):
Jest na sprężynie, "ośka nie jest przynitowana w moim przypadku.
Jest między nią a pedałem takie dziwne "cuś" z nakrętką kontrującą.

No właśnie chodziło mi o to, że ten "cuś" jest połączony z pedałem sworzniem w postaci nitu, dzięki czemu nie można go odłączyć. Tym "cusiem" łatwiej byłoby kręcić niż samą ośką, chociaż skoro piszesz, że powinna się dać kręcić palcami, to może się jakoś źle za nią zabierałem...

Łell, żebym jeszcze miał kiedy się zajmować takimi drobiazgami - jeszcze parę miesięcy temu nie było jakiegoś specjalnego problemu, a teraz ;-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2008, o 14:39 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2625
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 50
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Portal napisał(a):
chociaż skoro piszesz, że powinna się dać kręcić palcami, to może się jakoś źle za nią zabierałem

Albo taki był u mnie luz :glupek:

Portal napisał(a):
Łell, żebym jeszcze miał kiedy się zajmować takimi drobiazgami

Było trzeba powiedzieć na spocie to byśmy to zdziałali na miejscu ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2008, o 22:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Portal napisał(a):
nie udało mi się go choćby o ćwierć obrotu przekręcić.

Najpierw odkręciłem nakrętkę kontrującą (kluczem chyba 12) a później palcami tą "ośkę" aż do zlikwidowania luzu na pedale, dokręciłem nakrętkę - jest gitarra ;-)


"Aż" do zlikwidowania luzu na pedale jest bardzo niepoprawnie technicznie, gdyż wtedy łożysko wyciskowe cały czas pracuje na łapkach docisku i teoretycznie (i praktycznie) nie ma max siły docisku na sprzęgle. Lepiej będzie gdy skasujesz luz i ponownie wkręcisz ośkę o ok 1-2obroty (to zależy od indywidualnego stanu sprzegła). Fajnie jest też sprawdzić efekt regulacji pod maską, bezpośrednio sprawdzasz czy jest luzik między trzpieniem siłownika a dzwignią, czyli łapą sprzęgła. Rozumie ktoś cos z tego?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2008, o 23:12 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2625
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 50
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
luk__ napisał(a):
efekt regulacji pod maską, bezpośrednio sprawdzasz czy jest luzik między trzpieniem siłownika a dzwignią, czyli łapą sprzęgła.

A musi być tam jakiś określony luz czy tylko minimalny ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2008, o 23:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Oczywiście, w każdym aucie musi być luz. Toyota w swoim biuletynie techn. podaje 1-2cm luzu. Chodzi o to, abyś miał rozłączone "połączenie" łożysko oporowe sprzęgła - docisk. Rozumiesz? Dzięki luzowi, nie męczysz łożyska, gdyż pracuje ono wtedy tylko podczas naciskania sprzęgła a bez luzu - pracuje ono cały czas.
I najfajniej z punktu technicznego są ustawione sprzęgła, które biorą jak najwyżej (dzięki czemu dobrze rozłączają koło zamachowe - skrzynia) a jednocześnie łapiemy na nich jeszcze luz - dzięki czemu mamy pewność, że uzyskujemy max moment jaki sprzęgło może przenieść.
hmm..?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, o 08:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 11 sty 2009, o 20:44
Posty: 69
Lokalizacja: Śląsk
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 Bnezyna
Nie wiem czy mogę się podpiąć pod ten temat z moim pytaniem ale nie znalazłem lepszego wątku ;) Chodzi mi o płyn od sprzęgła. Jak się nie mylę znajduje się on w takim zbiorniczku owalnym z gumową "czapeczką", tuż obok zbiorniczka z płynem hamulcowym. I teraz pojawia się moje pytanie z czego może wynikać fakt iż "czapeczka" ta jest zachlapana (to czym jest zachlapana jest tłuste stąd wnioskuje że jest to właśnie płyn od sprzęgła)? Wygląda to tak jakby wybijało ten płyn. Co może być tego przyczyną? Czy to jest groźne i jak wyeliminować ten objaw?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, o 09:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 mar 2009, o 21:45
Posty: 8
Lokalizacja: warszawa
jezeli plynu jest prawidlowa ilosc wymienic nie zaszkodzi umyj zaslepke gumowa plyn tam jest hamulcowy i do obserwacji przewaznie zapocenie jest spowodowane zbyt duza iloscia plynu w zbiorniku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2009, o 09:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 07:53
Posty: 4
Lokalizacja: UK/ ŁÓDŹ
witam mam podobny problem w T25 1,8 2003, mam duży luz na pedale , wsteczny czasami wchodzi ze zgrzytem (po trybikach ), czy w.wymieniony proces ustawiania można zastosować w moim modelu , czy to jest jedyna regulacja pracy sprzęgła :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lip 2009, o 14:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 20:38
Posty: 132
Lokalizacja: śląsk
adamstrong, ile masz przejechane tym wozem? Jak zgrzyta na wstecznym to najczęściej sprzęgło się kończy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lip 2009, o 16:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 07:53
Posty: 4
Lokalizacja: UK/ ŁÓDŹ
W T25 jest ta sama zasada jak opisał Mały Radek. 112.000 ale ustawiłem i jest teraz bez problemu tylko trzeba pamiętać o minimalnym luzie pedała a wysprzęglikiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2010, o 11:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 paź 2009, o 20:23
Posty: 9
Lokalizacja: Gdańsk
Witam Kolegów!

Chciałbym zadac pytanie i raczej się upewnić w temacie luzu na pedale sprzęgła. Jestem drugim właścicielem, auto mam z 2008 roku, przejechane 45tys. i zakupione u dealera Toyoty.

Już podczas jazdy próbnej zauważyłem, że jest lekki luz na pedale sprzęgła, tzn. moge lekko butem stukac w pedał sprzęgła i jest wyczuwalne i słyszalne lużne podskakiwanie (mechaniczne) pedału. Od razu zgłosiłem moja uwage do pracownika Toyoty. Po konsultacji sprzedawcy z mechanikiem stwierdzono, że tak ma być, więc nie ciągnąłem tego tematu dalej. nadmienię, że odnosze to do mojego poprzedniego auta Skody Octavia, gdzie takiego luzu na pedale sprzęgła nie było.

Co do luzu przyznam, że jest to troche denerwujące ale moje pytanie do Kolegów jest takie, czy taki luz jest normalny i tak ma być? Samo sprzęgło działa bez zarzutu jeżeli chodzi o siłę wciskania pedału i "brania" sprzęgła.

Chciałbym się upewnić zanim pojade do serwisu, bo auto przeciez jeszcze na gwarancji.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2010, o 17:14 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
w diezlu jest sprezynka... moze w beni tez powinna byc a nikomu z mechaniorow nie chcialo sie tarzac po podlodze... a serwis chwaszczynowy czy te szpece kolo olivii???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2010, o 09:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 paź 2009, o 20:23
Posty: 9
Lokalizacja: Gdańsk
kamyk,

nie sprawdzałem tego jeszcze w 3miejskich ASO. Zanim tam pojadę chciałem się dowiedzieć czy w Waszych AVE także ten pedał sprzęgła jest (jak opisałem wcześniej) lekko luźny, tak jakby sprężyna nie odciągała go do końca. Na moje wyczucie to jakieś 1cm luzu. Przy dalszym wciśnięciu pedał sprzęgła działa już poprawnie.

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2010, o 17:30 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
zagladnij tam powinna byc sprezyna
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200703 ... _3102.html

[ Dodano: 2010-01-13, 16:30 ]
31301A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sty 2010, o 09:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 lut 2009, o 10:26
Posty: 16
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Marka: Toyota
Model: T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
a może 31301R


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2010, o 18:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sty 2010, o 18:15
Posty: 2
Lokalizacja: Olsztyn
co do problemu kolegi opisanego przez mariusza2009 to w moim T25 wystąpiło nagle .Takie same wrażenie co kolega opisał i co! Pojechałem to serwisu w Olsztynie i odpowiedz była że tak musi być , a nie było .To fakt denerwuje w czasie jazdy . Moja T25 1.8z końca 2007 roku i ma dopiero 27000 tyś z takim drobiazgiem a.......


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 12:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 22:26
Posty: 140
Lokalizacja: Ostróda-Morąg-Elbląg
Marka: TOYOTA
Model: T-25 sedan
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8 benzyna
No właśnie, mam taki sam luz o którym piszecie panowie. Pewnie że tak nie powinno być !Stukasz nogą w pedał a on lata jak przysłowiowy .... po pustym sklepie. Jak kasować ten luz ? To pewnie początek do skrzypienia pedału, trzasków itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2012, o 20:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 237
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
Dziś wymieniałem tulejkę 31453B 90386‑08002 oraz sprężynę 90507‑17004 Wymiana ze względu na trzeszczenie przy wciskaniu pedału, teraz jest bajka... :-D

Koszt to około 40zł. Materiał a robota moja.

Przy okazji wkręciłem delikatnie Tuleję likwidując luz na pedale. Teraz moje pytanie, wciskam sprzęgło na maxa do podłogi i wrzucam bieg, ruszając wystarczy delikatnie puścić tak około 3cm i zaczyna brać, czy to nie za mocno wkręcone zostało ???


Czy tak ustawiony tłoczek, nie powoduje pracy łożyska oporowego ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2012, o 11:23 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1364
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
pawellox napisał(a):
Teraz moje pytanie, wciskam sprzęgło na maxa do podłogi i wrzucam bieg, ruszając wystarczy delikatnie puścić tak około 3cm i zaczyna brać, czy to nie za mocno wkręcone zostało ???[/color]

ma być dokładnie 25mm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2014, o 15:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 lut 2014, o 15:21
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Yaris
Rocznik: 2006
Silnik: 1.3 VVTI
Witam Kolegów.
Przepraszam za odgrzewanie kotleta ale czy owa regulacja sprzęgła znajduje się w Yarisce z 2006 r. silnik 1.3 VVTI.
Autko ma nakręcone niecałe 70tkm i sprzęgło bierze przy podłodze, czy to może coś innego?
Dziękuję oraz pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal