TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 23 kwi 2014, o 11:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 cze 2009, o 22:05 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 985
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Próbując zebrać wszystkie info jakie znalazłem w necie, postanowiłem stworzyć odpowiedź na intrygujący wątek w naszych autach, jakim są zawory. Sam stoję wobec regulacji jednego na wylocie - mam zbyt duży luz, czyli nie obejdzie się bez kupna nowej płytki :(

Stworzyłem rysunek, który proszę poprawić jeśli coś źle zrozumiałem - nie jestem mechanikiem, ale lubię nabywać nowe umiejętności.

Sprawa wydaje się prosta - wystarczy ustawić krzywkę do dołu zaworu, tak aby ten był "wbity" maksymalnie w dół - wtedy blokujemy czymś (wiele osób poleca zmodyfikowane śrubokręty) na krawędzi szklanki (zaznaczyłem na czerwono). Jak zblokujemy to, przekręcamy wałek - np poprzez przekręcenie koła na IV lub V biegu (oczywiście koło podnosimy na lewarku). Po tym trzeba tylko wydłubać płytkę.


Niestety samemu nie udało mi się tego zrobić, choć teoretycznie powinno być łatwiej, bo na zaworze jest zbyt duży luz. Będę próbował tego dokonać z kolegą, aczkolwiek na razie nie mam czasu. Próbowałem stworzyć też własne narzędzie do blokowania szklanki, aczkowliek w godzinę nie udało mi się tego dokonać. Byłbym wdzięczny jakby ktoś zademonstrował na fotkach swoje pomoce/

Z pomocą tych co to już robili, chciałbym stworzyć konkretny poradnik DIY. Pomożecie?

Fotka zaworów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 wrz 2009, o 00:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 cze 2009, o 18:27
Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam, odświeżę temat.
Nie chciałem wcześniej sam sprawdzać luzu zaworowego oraz przeprowadzać regulacji. Zważywszy na wysokie koszty, w ASO za regulację wyliczyli mi średni koszt ok 800zl a w warsztacie wołają 150zl robocizny + koszt płytek (1 płytka w ASO 80zl :bojesie: ) postanowiłem sam dokonać pomiaru oraz ewentualnej wymiany płytek. Przeszukując internet wszędzie czytam, że nie jest to skomplikowana czynność, jednakże nigdzie nie mogę znaleźć opisu. Jeśli to możliwe to prosiłbym o łopatologiczne wytłumaczenie kolejnych czynności pomiaru oraz wymiany płytek, np:
1. Odkręcenie pokrywy zaworowej
2. Ustawiamy kołem pasowym albo poprzez kręcenie jednym z kół ............
Taki opis zapewne się przyda większej ilości użytkowników forum
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 wrz 2009, o 13:03 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 985
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
No właśnie to nie jest trudne - nie próbowałem ponownie wydłubywać płytki, bo zakładałem gaz, więc na pewno przytnie mi ten zbyt duży luz - spróbuję dopiero na wiosnę. Generalnie to nie jest trudne - jak chcesz to weź sobie załatw książkę Toyota Carina Sam naprawiam - z tymże, w w opisie posługują się dedykowanym przyrządem do wyciągania płytek...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 wrz 2009, o 08:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2008, o 13:23
Posty: 71
Lokalizacja: Kolbuszowa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
A może zamienisz miejscami płytki. Dla przykładu płytkę gdzie masz w dolnej granicy z tą w górnej granicy tolerancji. Pamiętajcie aby dobrze zmierzyć. Taka wskazówka, jeśli macie zbyt duży luz(np.0,35wylot) to nie tragedia, gorzej gdy zawory są podstawione to trzeba od razu bo można wypalić gniazda. Jeśli jest kilka do regulacji na ssącym wałku to najlepiej odkręcić wałek oczywiście wcześniej zmierzyć ile i na którym regulować. Pamiętać również o momencie i kolejności odkręcania i dokręcania wałka oraz zablokowaniu kasownika luzu międzyzębnego.

Pozdrawiam

_________________
Automatyka Serwis
Automatyka Przemysłowa
Katalog - Automatyka - Elektryka - Elektronika - Mechanika
Automatyka i Robotyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2009, o 19:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 985
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
*paweł* napisał(a):
gorzej gdy zawory są podstawione to trzeba od razu bo można wypalić gniazda. Jeśli jest kilka do regulacji na ssącym wałku to najlepiej odkręcić wałek oczywiście wcześniej zmierzyć ile i na którym regulować. Pamiętać również o momencie i kolejności odkręcania i dokręcania wałka oraz zablokowaniu kasownika luzu międzyzębnego.

Pozdrawiam


Podstawione? Tzn? Wiem, że można przełożyć też płytki z dolotowych, bo te zazwyczaj są grubsze niż na wylotowych, z tymże z dolotu niby trzeba już właśnie ściągnąć wałek, także bez klucza dynamo to odpada...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2009, o 21:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2008, o 13:23
Posty: 71
Lokalizacja: Kolbuszowa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
Nie chodziło mi o zamianę z wylotu na ssące bo jest 0,1mm różnicy na nich i nie jest powiedziane, że będą się nadawać. "Podstawione" tzn, że mają mniejszy odstęp niż min. jaki zakłada producent czyli 0,15mm dla ssących i 0,25mm dla wylotu.

_________________
Automatyka Serwis
Automatyka Przemysłowa
Katalog - Automatyka - Elektryka - Elektronika - Mechanika
Automatyka i Robotyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2009, o 22:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 cze 2009, o 18:27
Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
na innych forach można wyczytać, że ludzie nie ściągają wałków i radzą sobie dorobionymi przez siebie narzędziami np. zakrzywiony śrubokręt. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć żadnych zdjęć pokazujących dorobione pomoce.

[ Dodano: 2009-10-02, 09:28 ]
Przeszukując internet, natrafiłem na bardzo dobry manual FIAT - Regulacja luzów zaworowych w silniku typu FIRE Wszystko jest bardzo fajnie opisane a co najważniejsze, zawiera także zdjęcia - w tym także poszukiwany przeze mnie i kolegę anabolo przyrząd do blokowania szklanki.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2010, o 22:51 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 985
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
bartekss napisał(a):
na innych forach można wyczytać, że ludzie nie ściągają wałków i radzą sobie dorobionymi przez siebie narzędziami np. zakrzywiony śrubokręt. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć żadnych zdjęć pokazujących dorobione pomoce.

[ Dodano: 2009-10-02, 09:28 ]
Przeszukując internet, natrafiłem na bardzo dobry manual FIAT - Regulacja luzów zaworowych w silniku typu FIRE Wszystko jest bardzo fajnie opisane a co najważniejsze, zawiera także zdjęcia - w tym także poszukiwany przeze mnie i kolegę anabolo przyrząd do blokowania szklanki.
Pozdr


A testowałeś to u siebie? Tu niestety taki klucz nie podejdzie - w tym Fiacie szklanki zdecydowanie łatwiej jest wcisnąć - u nas trzeba by coś dorobić co naciska z góry. Niedługo będzie mnie czekać regulacja zaworów pewnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2010, o 18:33 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 cze 2009, o 18:27
Posty: 32
Lokalizacja: Bydgoszcz
Próbowałem dorobić taki śrubokręt ale z braku czasu zrezygnowałem, brat wciskał z góry szklanki a ja małym śrubokrętem wydłubywałem płytki. Metoda ta jest męcząca, ponieważ trzeba włożyć dużo siły aby wcisnąć szklankę a płytki także nie wychodzą lekko.
Taki śrubokręt byłby najlepszy jednakże mi się nie udało go dorobić. W moim przypadku śrubokręt się ześlizgiwał z szklanki albo nie było jak założyć dźwigni o wałek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2010, o 18:43 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 985
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Ja próbowałem sam z dwoma śrubokrętami-ale bez drugiej osoby nie dałem rady. Jutro sprawdzam zawory - bo z silnikiem zaczęły się nagle dziać cuda :( Zobaczymy co gaz zrobił po 22tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2010, o 22:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1624
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Anabolo zrób foty jak możesz.

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2010, o 16:25 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 985
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
mlody02 napisał(a):
Anabolo zrób foty jak możesz.


Niestety fot nie zrobiłem, bo składałem sam - najwięcej było kombinacji na cylindrze, gdzie trzeba było odwrócić krzywki wału, bo trzeba było wcisnąć z dwóch stron szklanki - a musiałem być ostrożny, bo nie chcący przy wyciąganiu ukruszyłem obrotem wałka krawędź przy nacięciu.

Generalnie trzeba zrobić, to tak jak opisałem na tej fotce http://picasaweb.google.pl/BeMobileBH/T ... 3096798930
Najprościej użyć w miarę grubego płaskiego śrubokręta i odpowiednio go zegiąć - generalnie najlepiej sprawdza się kąt prosty - jedynie na wylocie na II cylindrze łatwiej użyć przy zagięciu pod kątem 30 stopni. Do wyciągnięcia płytek przyda się magnes na "długopisie" - ale i tak wcześniej trzeba odkleić płytkę, a z tym jest też trochę zabawy. Do wyciągnięcia w ten sposób płytek przyda się czyjaś pomoc, bo samemu wyciągnąć jest trochę zabawy a i tak nie jest łatwo, bo często śrubokręt ześlizguje się z szklanki - trzeba go dociskać do szklanki palcem.

Tu uwaga jeśli ktoś szlifuje, bo płytki są utwardzane powierzchniowo - mi niestety koleś który je szlifował, stwierdził, że były krzywe i wziął je "naprostował" szlifując z dwóch stron :/ Jakoś średnio mi się chciało w to wierzyć, ale nie miałem już wyjścia. Faktycznie przy zakładaniu jak odskoczyła mi szklanka to na szlifowanej powierzchni zrobiła się rysa, a gdzie wcześniej przy wyciąganiu parę razy mi tak uderzyło i nie było śladu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal