TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis

Teraz jest 23 kwi 2014, o 11:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 cze 2009, o 22:05 
Zaawansowany
Zaawansowany

Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Próbując zebrać wszystkie info jakie znalazłem w necie, postanowiłem stworzyć odpowiedź na intrygujący wątek w naszych autach, jakim są zawory. Sam stoję wobec regulacji jednego na wylocie - mam zbyt duży luz, czyli nie obejdzie się bez kupna nowej płytki :(

Stworzyłem rysunek, który proszę poprawić jeśli coś źle zrozumiałem - nie jestem mechanikiem, ale lubię nabywać nowe umiejętności.

Sprawa wydaje się prosta - wystarczy ustawić krzywkę do dołu zaworu, tak aby ten był "wbity" maksymalnie w dół - wtedy blokujemy czymś (wiele osób poleca zmodyfikowane śrubokręty) na krawędzi szklanki (zaznaczyłem na czerwono). Jak zblokujemy to, przekręcamy wałek - np poprzez przekręcenie koła na IV lub V biegu (oczywiście koło podnosimy na lewarku). Po tym trzeba tylko wydłubać płytkę.

Niestety samemu nie udało mi się tego zrobić, choć teoretycznie powinno być łatwiej, bo na zaworze jest zbyt duży luz. Będę próbował tego dokonać z kolegą, aczkolwiek na razie nie mam czasu. Próbowałem stworzyć też własne narzędzie do blokowania szklanki, aczkowliek w godzinę nie udało mi się tego dokonać. Byłbym wdzięczny jakby ktoś zademonstrował na fotkach swoje pomoce/

Z pomocą tych co to już robili, chciałbym stworzyć konkretny poradnik DIY. Pomożecie?

Fotka zaworów

Tytuł:
PostNapisane: 24 wrz 2009, o 00:00 
Stara się...
Stara się...

Witam, odświeżę temat.