TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 25 lip 2014, o 21:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 gru 2009, o 21:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 lis 2009, o 17:20
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Witam. Chciałem spytać, czy przy oryginalnych częściach w Ave T25 kombi 2005 r. i oryginalnych alufelgach 16" przy wymianie u wulkanizatora potrzebny jest taki klucz, który mierzy siłę z jaką należy dokręcać śruby? Czy może jest to zbędne?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 gru 2009, o 21:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2009, o 09:58
Posty: 262
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: benzyna 1.8 148 KM
vBB napisał(a):
Witam. Chciałem spytać, czy przy oryginalnych częściach w Ave T25 kombi 2005 r. i oryginalnych alufelgach 16" przy wymianie u wulkanizatora potrzebny jest taki klucz, który mierzy siłę z jaką należy dokręcać śruby? Czy może jest to zbędne?

Od kilkunastu lat w kilku samochodach regularnie zmieniałem ogumienie lato/zima i NIGDY nie zauważyłem w użyciu klucza dynamometrycznego.
Nigdy mi koło nie odpadło, ani nigdy nie miałem problemu z samodzielnym, awaryjnym odkręceniem koła.
Zatem wydaje mi się, że klucz dynamometryczny nie jest niezastąpiony.

Choć znam takich, co pompują koła azotem, wierzą w inne samochodowe czary, a klucz uważają za niezbędne narzędzie. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2009, o 21:34 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2009, o 15:59
Posty: 2817
Lokalizacja: Dworce Chaosu
Pochwały: 86
Marka: Toyota
Model: T25 D4D liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Mnie przy wymianie nawet nie pytali i sami taki klucz zastosowali ;) Chociaż instrukcja mówi że przy samodzielnej wymianie trzeba dokręcać tylko ręcznie do oporu. Przecież nie każdy wozi dynamometryczny w bagażniku :-D
traumeel napisał(a):
Choć znam takich, co pompują koła azotem...

Ja pompuję i widzę lepsze efekty, szczególnie przy skokach temperatury :jezyk:

_________________
Amor Patriae Nostra Lex

szary liftback
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2009, o 21:41 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2745
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Moim zdaniem nie potrzebnie się martwisz o takie pierdoły. Gwint w śrubach jest solidny, dokręcając ręką raczej go nie zerwiesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2009, o 21:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2009, o 09:58
Posty: 262
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: benzyna 1.8 148 KM
kocur napisał(a):
Ja pompuję i widzę lepsze efekty, szczególnie przy skokach temperatury :jezyk:

No i OK. :ok:
Ja natomiast nie czuję niedogodności związanych z obecnością powietrza w kołach. :jezyk:

Natomiast istotną niedogodnością bywa jego czasowy brak. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2009, o 21:52 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2565
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 47
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
vBB napisał(a):
a potrzebny jest taki klucz, który mierzy siłę z jaką należy dokręcać śruby?

W dobrym zakładzie powinni mieć i dokręcić z takim momentem jak przewiduje producent... :tak:
Niestety zazwyczaj albo dokręcają "ręcznie" albo kluczem pneumatycznym :-(
Mnie najbardziej bawi jak dobijają do oporu pneumatem a później sprawdzają kluczem dynamometrycznym :glupek:
Moment dokręcania śrub w Ave powinien wynosić ok 105 Nm.
Klucz pneumatyczny potrafi dokręcić 150 a nawet więcej Nm :wow:

traumeel napisał(a):
Zatem wydaje mi się, że klucz dynamometryczny nie jest niezastąpiony.

Oczywiście, że nie jest niezastąpiony - głowicę w silniku też można na wyczucie dokręcić :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2009, o 23:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 16913
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 183
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Niestety zazwyczaj albo dokręcają "ręcznie" albo kluczem pneumatycznym
Mnie najbardziej bawi jak dobijają do oporu pneumatem a później sprawdzają kluczem dynamometrycznym
polecam omijac zaklady ktore dokrecaja kola kluczem pneumatycznym do konca :jacipokaze: :jacipokaze: :jacipokaze:
a do dokrecania kol wystarczy ci zwykly klucz i umiar przy dokrecaniu ;-)

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 gru 2009, o 13:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 lis 2009, o 17:20
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki wszystkim za odpowiedź. Wiele mi się wyjaśniło ;-) Pozostaje mi teraz znaleźć zakład, który wymienia koła i używa tego klucza. Też się zastanawiałem nad tym, czy dokręcanie do końca kluczem pneumatycznym nie zniszczy niczego... bo tak robią w pobliskim dla mnie warsztacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2009, o 19:53 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2565
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 47
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
vBB napisał(a):
bo tak robią w pobliskim dla mnie warsztacie.

Zazwyczaj nie zniszczy, ale wielokrotne przykręcanie tym kluczem nadwyręża gwint śrub i samą felgę (szczególnie aluminiowe).
Nie wspominając o śrubach zabezpieczających - moje McGard'y po jedym sezonie wyglądały jakby miały z 10 lat :glupek:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2010, o 16:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 mar 2010, o 10:54
Posty: 6
Lokalizacja: Białystok
MaŁy_RaDeK napisał(a):
vBB napisał(a):
a potrzebny jest taki klucz, który mierzy siłę z jaką należy dokręcać śruby?

W dobrym zakładzie powinni mieć i dokręcić z takim momentem jak przewiduje producent... :tak:
Niestety zazwyczaj albo dokręcają "ręcznie" albo kluczem pneumatycznym :-(
Mnie najbardziej bawi jak dobijają do oporu pneumatem a później sprawdzają kluczem dynamometrycznym :glupek:
Moment dokręcania śrub w Ave powinien wynosić ok 105 Nm.
Klucz pneumatyczny potrafi dokręcić 150 a nawet więcej Nm :wow:

traumeel napisał(a):
Zatem wydaje mi się, że klucz dynamometryczny nie jest niezastąpiony.

Oczywiście, że nie jest niezastąpiony - głowicę w silniku też można na wyczucie dokręcić :-D

Zgadzam się z kolegą w 100% Pamiętajcie koledzy że jak coś się zakręci to potem i to trzeba odkręcić. Ja nie mówię że trzeba go wozić w bagażniku ale bardzo wskazane jest go używać i bardzo mnie to cieszy jak to robią w dobrych zakładach wulkanizacyjnych. Sami to docenicie jak trzeba będzie wymienić kapcia gdzieś na drodze w "szczerym polu" i nie będziecie skakać na klucz żeby nakrętka puściła.... Dokręcać nakrętki ale zawsze z głową prawie powtarzam prawie do oporu. Wszystkie szpilki mają tzw. gwint samohamowny, i oczywiście swoją żywotność a wymiana którejkolwiek oj.... nie jest prosta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2010, o 18:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lip 2009, o 13:08
Posty: 14
Lokalizacja: Opole
Klucz pneumatyczny przeważnie ma ok 500Nm. Jeśli dokręcą z udarem to na trasie koniec i łamanie własnego klucza w przypadku awarii. Dynamometryczny też powinien być odpowiednio ustawiony, niemniej między 110-130Nm dokręcenie kół nie powoduje problemów w większości przypadków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2010, o 08:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 kwi 2009, o 07:49
Posty: 25
Lokalizacja: Gdańsk
Z instrukcji (str.301):
Jak najszybciej po zmianie koła należy
dociągać nakrętki kół momentem 103
Nm (10.5 kGm). W przeciwnym razie istnieje
ryzyko poluzowania się nakrętek
i odpadnięcia koła, grożąc spowodowaniem
poważnego wypadku.
Ale to już wszystko było na forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2010, o 09:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 23:13
Posty: 193
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: D4D | Box
Przy dokręcaniu głowicy w silniku to bym się może jeszcze tak mocno zastanawiał. Chociaż zdarzyło mi się wymieniać pierścienie w silniku i wszystko na wyczucie skręcałem:P

Ale przy kołach? Moja żona po prostu skakała po kluczu, żeby mocniej dokręcić:)
Ukręcenia raczej się nie obawiaj, chyba że masz naprawdę sporo pary w łapach i słabą śrubę. Tylko raz słyszałem o takim przypadku, ale to w maluchu ze 25 lat temu a chłopak ostro trenował podnoszenie ciężarów.

Ja po prostu dokręcam rękami ma maxa i nie przypominam sobie, żebym w ciągu ostatnich 13 lat miał jakiekolwiek kłopoty z odkręceniem. Powiem więcej, nie znam osoby, która by to robiła inaczej i miała przy tym jakieś problemy.

W razie czego zawsze pozostaje udarowe odkręcenie poprzez delikatne podskakiwanie na kluczu:)

_________________
Pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2010, o 14:11 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 16913
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 183
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tas23 napisał(a):
Ale przy kołach? Moja żona po prostu skakała po kluczu, żeby mocniej dokręcić:)
Ukręcenia raczej się nie obawiaj, chyba że masz naprawdę sporo pary w łapach i słabą śrubę. Tylko raz słyszałem o takim przypadku, ale to w maluchu ze 25 lat temu a chłopak ostro trenował podnoszenie ciężarów.
Ja po prostu dokręcam rękami ma maxa i nie przypominam sobie, żebym w ciągu ostatnich 13 lat miał jakiekolwiek kłopoty z odkręceniem. Powiem więcej, nie znam osoby, która by to robiła inaczej i miała przy tym jakieś problemy.
tak postepujac mozna cos ukrecic, szczegolnie przy odkrecaniu po dluzszym czasie jak ktos tak mocno dociagnal, do tego wez pod uwage ze felgi aluminiowe maja miekkie gniazda

pozdr :-D

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 cze 2010, o 13:15 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 12:24
Posty: 48
Lokalizacja: łapy
hej sorki że przerywam ale nikt na forum z tego co widze nie wie z jaką siłą dokręcić głowice w avensis;/ 1.6 4 a fe z gazem przebiegu 188tys

_________________
http://avensis.info/viewtopic.php?p=120396#120396


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 cze 2010, o 13:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 16913
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 183
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
to temat o kolach kolego
pytales juz tutaj: http://avensis.info/viewtopic.php?p=129 ... 788#129587

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 cze 2010, o 17:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 12:24
Posty: 48
Lokalizacja: łapy
tak ale nie uzyskałem odpowiedzi, sorki

_________________
http://avensis.info/viewtopic.php?p=120396#120396


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal