Czy warto przesiąść się z Hondy Accord na Avensis ???

Dane techniczne i inne informacje
postmaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 26 wrz 2008, 19:51
Lokalizacja: Pajęczno

Czy warto przesiąść się z Hondy Accord na Avensis ???

Post autor: postmaster »

Witam. Jestem nowy na forum. Mam pytanie, być może ktoś jeździł Hondą Accord 1996r a potem przesiadł się na Avensis?
Chodzi mi o to, że mam obecnie takową i strasznie irytuje mnie zawieszenie - jakieś twarde, po drugie jest to 2.0 benzyna a jest głośno w środku.
Po prostu poradźcie czy warto zmieniać (chciałbym Avensis 2.0TD- bo na taki mnie stać), czy większej różnicy nie ma. Ja nie mam możliwości pojeździć takim autem. Nie chodzi mi o moc, czy przyspieszenie, chodzi o komfort jazdy i dobre wyciszenie.

many
Stara się...
Stara się...
Posty: 66
Rejestracja: 01 lis 2007, 11:07
Model: T22
Silnik: 3S-FE
Lokalizacja: Slask

Post autor: many »

Ja niestety nie jezdzilem honda ale jesli Pajeczno nie jest zbyt daleko od Pszczyny to zapraszam na jazde probna starsza ave 2,0
pozdrowka

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17159
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Post autor: wrc »

accordem jechalem tylko kilka razy i to mlodszym jak Twoj wiec nie wiem czy jest sens porownywac, avensis jest autem dosc miekkim i tu moze zmieni sie cos na plus, ale jezeli chodzi o cisze w aucie to jest ona tylko do 110 moze 120, potem auto jest juz glosne (glownie chodzi mi o silnik, piaty bieg jest dosc krotki i w t22 td i w d4d)

pozdr :-D

grzechu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 569
Rejestracja: 10 sie 2007, 22:25
Model: E12
Silnik: 1ND-TV
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: grzechu »

Ja też nie miałem okazji jeździć Hondą Accord (a miałem kiedyś zamiar kupić), ale na pewno Avensis będzie lepiej wyciszona niż Honda. Komfort jazdy też będzie wyższy, bo Avensis jest dosyć miękkim autem, nawet bardzo miękkim. Chcesz kupić TD - będzie on na pewno ciut głośniejszy niż benzyna, zwłaszcza na niskich obrotach.
Osiągów TD z 2.0 silnikiem Accorda z wiadomych względów nie ma co porównywać :-D

postmaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 26 wrz 2008, 19:51
Lokalizacja: Pajęczno

Post autor: postmaster »

Do Pszczyny mam 180 km.... także nie skorzystam, ale dzięki za dobre chęci. Może ktoś z forum doradzi.....

BoB77
Mistrz
Mistrz
Posty: 1043
Rejestracja: 06 maja 2007, 11:03
Model: Avensis T22 FL SW
Silnik: D-4D
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BoB77 »

wrc pisze:accordem jechalem tylko kilka razy i to mlodszym jak Twoj wiec nie wiem czy jest sens porownywac, avensis jest autem dosc miekkim i tu moze zmieni sie cos na plus, ale jezeli chodzi o cisze w aucie to jest ona tylko do 110 moze 120, potem auto jest juz glosne (glownie chodzi mi o silnik, piaty bieg jest dosc krotki i w t22 td i w d4d)

pozdr :-D
5. bieg od 80 do nawet ponad 200km/h....no rzeczywiscie krotki. :diabel:
Jest za dlugi. Powinien byc jeszcze 6.
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth

postmaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 26 wrz 2008, 19:51
Lokalizacja: Pajęczno

Post autor: postmaster »

Dzięki za info. Mi nie chodzi o osiągi bo odkąd mam Accord to może z 5 razy użyłem pełnej mocy :diabel: , więc nie ma potrzeby porównywać. Jest tylko to pytanie czy będzie głośniej w Avensis dieslu czy nie, a to że zawieszenie miękkie to dla mnie super.

grzechu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 569
Rejestracja: 10 sie 2007, 22:25
Model: E12
Silnik: 1ND-TV
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: grzechu »

Tzn. powiem tak: na wolnych obrotach TD ma lekkie drgania, które są przenoszone niestety na karoserie i tym samym do środka, ale to już tak diesle mają.W benzynie tego praktycznie nie ma. Natomiast i tak ten silnik pracuje duuużo ciszej niż diesle VW czy innych znanych firm :-D

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17159
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Post autor: wrc »

BoB77 pisze:Jest za dlugi. Powinien byc jeszcze 6.
jest za krotki, nie jezdzilem zadnym innym dieslem ze skrzynia piatka o tak krotkim przelozeniu, szostka to juz zupelnie inna skrzynia a piatka z innym przelozeniem nie wymagala by chyba od konstrukotrow w toyocie jakiegos super wysilku rozwojowego
postmaster pisze:Jest tylko to pytanie czy będzie głośniej w Avensis dieslu czy nie
jak pisalem, dopoki silnik nie zacznie wyc przy sporej predkosci w aucie jest calkiem cicho

pozdr :-D

postmaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 26 wrz 2008, 19:51
Lokalizacja: Pajęczno

Post autor: postmaster »

Czyli poruszając się z prędkościami do 100km/h będzie cicho i przyjemnie ? ;-)
A ta miękkość zawieszenie to do jakiego auta można by porównać (np citroen, peugeot) ?

grzechu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 569
Rejestracja: 10 sie 2007, 22:25
Model: E12
Silnik: 1ND-TV
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: grzechu »

Tak do 100-110 km/h masz pełen komfort jazdy tym autem. A co do miękkości to porównania do żadnego samochodu nie mam, ale można porównać z "płynięciem" :-D - cokolwiek miałoby to znaczyć.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17159
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Post autor: wrc »

postmaster pisze:Czyli poruszając się z prędkościami do 100km/h będzie cicho i przyjemnie ?
tak i do tego oszczednie :-D
postmaster pisze:A ta miękkość zawieszenie to do jakiego auta można by porównać (np citroen, peugeot) ?
duze cytryny maja hydropneumatyke a na zawieszeniu w duzych peugotach sie nie znam, tak miekkiego "niemca" ani "wlocha" przynajmniej nie spotkalem, jest to dobre na niektore nasze drogi (a piszesz ze scigantem nie jestes), auto do tego standardowo jest dosc wysoko posadzone nad jezdnia i studzienki mu nie sa straszne :ok:

pozdr :-D

MarcinD4D
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 314
Rejestracja: 03 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: MarcinD4D »

ja jezdziłem Hondą Accord 1998rok 2.2 v tec 150koni kumpel ma taką na sekwencji srednie spalanie 11litrów gazu... ale nie wiem czy to prawda... do rzeczy
jedziło mi sie prawie identycznie jak moją ave d4d (oczywiscie rakieta nie to co ave) zawieszenie bardzo podobne miekie... porównywalne do mojej ave
jadąc 120 km/h jest w miare cicho, wiadomo w td bedzie głośniej...
na twoim miejscu wybrałbym ave ze wzgledu na ekonomie i nawet dobrą blache..
ogólnie hondy z tego rocznika mają bardzo słabą blache i bierze korozja..

[ Dodano: 2008-09-29, 20:39 ]
ups troche pomieszałem ale kupuj ave :D

BoB77
Mistrz
Mistrz
Posty: 1043
Rejestracja: 06 maja 2007, 11:03
Model: Avensis T22 FL SW
Silnik: D-4D
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BoB77 »

wrc pisze:
BoB77 pisze:Jest za dlugi. Powinien byc jeszcze 6.
jest za krotki, nie jezdzilem zadnym innym dieslem ze skrzynia piatka o tak krotkim przelozeniu, szostka to juz zupelnie inna skrzynia a piatka z innym przelozeniem nie wymagala by chyba od konstrukotrow w toyocie jakiegos super wysilku rozwojowego
postmaster pisze:Jest tylko to pytanie czy będzie głośniej w Avensis dieslu czy nie
jak pisalem, dopoki silnik nie zacznie wyc przy sporej predkosci w aucie jest calkiem cicho

pozdr :-D
Troche zbaczamy z tematu, ale albo mowimy o przelozeniu albo dlugosci biegu (czyli zakresu predkosci w jakim mozemy sie poruszac). W D-4D piaty bieg ma stosunkowo male przelozenie stad dosc wysoki poziom halasu juz przy 140km/h. Gdyby przelozenie 5. bylo mniejsze rowniez inne biegi musialyby byc dopasowane - np. na 4 jezdzilo by sie do 120 i od 120 piatka.
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth

postmaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 26 wrz 2008, 19:51
Lokalizacja: Pajęczno

Post autor: postmaster »

Mój Accord na sekwencji spala mi średnio około 10.5 litra na 100km a kumpla Accord coupe 2.2 150 KM spala srednio 11 litrów..... Nie mogę jakoś uwierzyć, że Honda z 1998r ma tak samo miękkie zawieszenie jak Avensis..... Ja po prostu kiedyś jeździłem Cariną 1.6 i dla mnie to było bardzo komfortowe auto w porównaniu do obecnego Accorda...

Marcinus
Stara się...
Stara się...
Posty: 87
Rejestracja: 09 wrz 2008, 22:23
Model: Avensis T25
Silnik: 1.8 vvti
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcinus »

Dużo jeżdżę Hondą Accord z 1994r [czyli ta sama generacja, którą Ty masz] 2.0l benzyna i ostatnio sporo jeżdżę Toyota Avensis z 2001r D4-D [która za około miesiąc będzie już moja] i mogę powiedzieć tak:

accord w tej generacji jest samochodem bardzo miękkim i bardzo komfortowym [ nie wiem czy masz accorda od nowości, jeśli nie to być może kupiłeś z jakimś utwardzonym, usportowionym zawieszeniem], moim zdaniem toyota jest autem komfortowym,ale przy accordzie wypada dość blado.

Jeżeli chodzi o odgłosy w kabinie to w Toyocie jest ciszej niż w Hondzie [ nie wiem jak to będzie w silniku TD,ale D4-D jest jednak cichszy, kwestia pewnie lepszego wyciszenia kabiny w Toyocie, choć silnik Hondy ma tyle miłe brzmienie,że ja nawet lubię słyszeć jego pracę, a tak naprawdę głośno się dopiero po przekroczeniu 150km/h]

Patrząc na ekonomię to TD bedzie bardziej oszczędny oczywiście niż benzynówka Hondy, która w mieście pali około 12l/100km.

MarcinD4D
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 314
Rejestracja: 03 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: MarcinD4D »

ogólene wszystke japonczyki mają miekie zawieszenie..
pod wzgledem miekkosci ave jast troche bardziej miekka i troszke lepiej sie prowadzi (oczywiscie kwestia przyzwyczajenia)... ale podobnie, nie czułem bardzo jakis duzych różnic..
co do wyboru jezeli miałbym wybierac ave w benz a accorda vtec-a to oczywiscie v-tec a miedzy 2.0 accorda i ave 2.0td to bez zastanawiania sie wybrałbym ave.. jest lepsza pod kazdym wzgledem... :diabel:

Awatar użytkownika
Portal
Guru
Guru
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lut 2007, 21:22
Model: Superb Combi
Silnik: 1.8TSI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Portal »

BoB77 pisze:5. bieg od 80 do nawet ponad 200km/h....no rzeczywiscie krotki. :diabel:
Jest za dlugi. Powinien byc jeszcze 6.
Nie tędy droga :nie: . Krótki bieg oznacza, że przy wysokich obrotach masz niską prędkość. Twoje rozumienie tego pojęcia jest OK - ale na wszystkich biegach poza ostatnim. Bo to będzie oznaczało, że bieg trzeba szybko zmieniać na wyższy. A z tego siłą rzeczy wynika, że ostatni bieg będzie miał bardzo szeroki zakres prędkości. Tym niemniej będzie to i tak krótkie przełożenie.
MarcinD4D pisze:ja jezdziłem Hondą Accord 1998rok
Tylko która to była generacja? Zdaje się, że właśnie w 1998 weszła szósta, a postmaster ma piątą.
postmaster pisze:Czyli poruszając się z prędkościami do 100km/h będzie cicho i przyjemnie ?
A ta miękkość zawieszenie to do jakiego auta można by porównać (np citroen, peugeot) ?
Co do prędkości do 100km/h, to zaręczam Ci, że nie ma się do czego przyczepić, jeśli chodzi o głośność. Z małym zastrzeżeniem - w dieslu musisz się liczyć ze zwiększoną głośnością na zimnym silniku. Benzyny też to dotyczy, ale w mniejszym stopniu. Jeśli chodzi o wyższe prędkości, to rzeczywiście od 120 zaczyna się robić głośniej, ale ja bym raczej powiedział, że wtedy po prostu dźwięk silnika zaczyna być wyraźnie słyszalny w stosunku do szumu opon i powietrza. Powiem tak: nie wiem, czy miałeś okazję jeździć Oplem Astrą II w benzynie. Ten samochodzik słynie z głośnego silnika - i osobiście mogę to potwierdzić. A to, co słychać w Ave D-4D (a myślę, że w TD będzie podobnie) powyżej 100km/h, nie da się w ogóle porównać z Astrą. Tam prędkość 140km/h wiąże się już z hałasem, przy którym ciężko się rozmawia. Podobnie rzecz się ma np. z Seatem Toledo TDI. Natomiast w Ave taką sytuację będziesz miał raczej przy 160-170. Z Accordem niestety bezpośredniego porównania nie mam.

Co do zawieszenia - powiedziałbym, że jest odrobinę twardsze niż w Renault Lagunie i podobne do Citroena Xsary. Z niemieckich, to jest nieco bardziej miękkie niż Vectra B, czy Passat B5.
Marcinus pisze:accord w tej generacji jest samochodem bardzo miękkim i bardzo komfortowym [ nie wiem czy masz accorda od nowości, jeśli nie to być może kupiłeś z jakimś utwardzonym, usportowionym zawieszeniem], moim zdaniem toyota jest autem komfortowym,ale przy accordzie wypada dość blado.
Hmmm, ciekawe... Nie mogę zaprzeczyć temu porównaniu, bo jak już pisałem, nigdy taką Hondą nie jechałem. Ale ogólna opinia o zawieszeniu Accorda (również w tej generacji) jest taka, że jest ono bardziej sportowe niż komfortowe. A w to, że jest "bardzo miękki" to już ciężko mi uwierzyć - to by było totalnie nie w stylu Hondy.

postmaster
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 26 wrz 2008, 19:51
Lokalizacja: Pajęczno

Post autor: postmaster »

Zdecydowałem, że jak tylko sprzedam Accorda to szukam Avensis... obym tylko w miarę szybko sprzedał bo zimą to ciężko auto kupić....

MarcinD4D
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 314
Rejestracja: 03 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: MarcinD4D »

Portal pisze: A w to, że jest "bardzo miękki" to już ciężko mi uwierzyć - to by było totalnie nie w stylu Hondy.
naprawde accord jest dosc miekim samochodem, równiez sie dzwiłem...
jedziłem tez civiciem 1998 i tam jest duzo twardsze od accorda

ODPOWIEDZ