Toyota Avensis T27 vs Honda Accord

Dane techniczne i inne informacje

Który byś wybrał?

Avensis sedan
21
22%
Avensis kombi
34
35%
Accord 4D Sedan
25
26%
Accord 5D Tourer
16
17%
 
Liczba głosów: 96

Awatar użytkownika
Fans
Guru
Guru
Posty: 2921
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:40
Model: Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
Lokalizacja: Białołęka Warszawa

Toyota Avensis T27 vs Honda Accord

Post autor: Fans »

Istnieje temat Avensis vs Mazda 6, ale Avensis kontra Accord nie ma, dlatego daje takie porónanie.

Podwyższenie przez polski rząd akcyzy na auta z silnikami powyżej dwóch litrów pojemności z 13,6 na 18,6 procent pokrzyżowało plany wielu planującym zakup auta. Porównując Toyotę i Hondę spróbujemy ustalić, co może stracić potencjalny klient, któremu przyszło zrezygnować wskutek zmienionej sytuacji cenowej.

Honda Accrod Tourer oraz Toyota Avensis Wagon mogą być wyposażone w silniki wysokoprężne o pojemności 2.2 l. Montowane w Toyotach silniki diesla o pojemności 2.0 l oraz 2.2 l wraz z dedykowanymi dla nich skrzyniami biegów pochodzą z polskich fabryk z Jelcza-Laskowic. W całości Avensis składany jest zaś na liniach w Anglii. Za to w Hondzie trudno doszukiwać się jakichkolwiek polskich korzeni. Wszystkie modele Accorda od początku do końca powstają bowiem w japońskich fabrykach koncernu.

Nowa, trzecia już generacja Toyoty Avensis nie ma łatwego zadania. Japońska konkurencja - Accord, jest dłużej obecny na rynku. Nie odpuszcza również Mazda ze swoją serią sześć. Zewnętrzne zmiany pomiędzy drugą i trzecią generacją Avensisów są jednak bardziej widoczne niż w przypadku zmian u Hondy. Tam "siódemkę" zastąpiła ósma już wersja modelu Accord. Avensis pełen okrągłości i łagodnych linii ewoluował. Avensis zyskał na atrakcyjności po zmianach, prezentuje się dość agresywnie i trudno z którejkolwiek strony pomylić go ze starszym modelem. Accord w nowej odsłonie nie odnotował tak poważnych zmian w stylistyce nadwozia. Samochód jest co prawda szerszy i nieco niższy od poprzednika, jednak charakterystyczny przód nie uległ większym zmianom. Różnice najlepiej widać w tylnej części nadwozia kombi, zwanej przez hondę jako Tourer. Obydwa kombi, tylko z pozoru podobne, zachowały indywidualny styl, który można określić jako sportowo - użytkowy.

Do porównania celowo wybraliśmy najmocniejsze wersje wysokoprężne zamknięte w przedłużonym nadwoziu. Zarówno Honda jak i Toyota zapewniają o ich sportowo-użytkowych zaletach. Czas zatem sprawdzić, jak oba modele z silnikami o pojemności 2.2 l z turbodoładowaniem zachowują się na drodze. Motor Hondy to druga generacja wysokoprężnego CDTi. i-DTEC ma pojemność 2199 ccm, stopień sprężania 16.3:1 oraz zasilanie w paliwo systemem Common Rail. Moc maksymalna to 150 KM przy 4.000 obr./min. oraz 350 Nm od 2.500 obr./min. Mocniejszą jednostką jest jednak silnik Toyoty o pojemności 2231 ccm i stopniu sprężania 15.7:1. Tutaj także mamy bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail, ale o wiele wyższą moc - 177 KM przy 3.600 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm.

Jak te parametry przekładają się na osiągi prezentowanych aut? Słabszy Accord Tourer waży 1.535 kilogramów. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje mu 9,8 sekundy. Strzałka prędkościomierza zatrzymuje się na 210 km/h. Avensis Wagon jest jeszcze o 15 kilogramów cięższy - waży bowiem 1.550 kg. Pierwszą setkę osiąga jednak szybciej, bo w 8,8 sekundy. Wyższa jest również jego prędkość maksymalna wynosząca 220 km/h. Pod względem dynamiki i osiągów Accord traci więc punkt na rzecz Avensisa. Niestety nie jest lepiej także i z kulturą pracy silnika Accorda. Tutaj słowa uznania należą się inżynierom Toyoty za bardzo dobre wygłuszenie pracy motoru Avensisa 2.2 l.

Wiemy już zatem, że najmocniejsze diesle w dwóch prezentowanych modelach mają bardzo zbliżoną pojemność, ale dwa różne charaktery. Oba połączono z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach. Skrzynia Accorda ma krótsze drogi prowadzenia pomiędzy poszczególnymi biegami. Odznacza się przy tym lepszą precyzją. Także układ kierowniczy w Accordzie jest twardszy i bardziej bezpośredni. W Hondzie kierownica ma troszkę mniejszą średnicę i jest poręczniejsza. Wszystko to pasuje do charakteru Accorda, którym przyjemnie pokonuje się każdy kolejny zakręt.

Avensis jest oczywiście posłuszny kierowcy, reakcje auta zarówno na ujęcie jak i dodanie gazu w zakręcie są przewidywalne, jednak pewne prowadzenie - to nie jest pełna radość z jazdy. Do wyglądu deski rozdzielczej trzeba się przyzwyczaić, a w szczególności do drugiego "daszka" nad wyświetlaczem radia Hondy. Konstruktorzy Avensisa takich atrakcji nam oszczędzili, zamontowali jednak fotel kierowcy wyżej niż w Accordzie. Może są i tacy, którym odpowiada wyższa pozycja za kierownicą, jednak większość raczej nie traktuje tego jako udogodnienie. Pod tym względem wygodniej rozsiądziemy się w szerszych oraz wyposażonych w dłuższe siedzisko fotelach Accorda. Możemy je ustawić zdecydowanie bliżej podłogi auta. Są także lepiej wyprofilowane niż u konkurenta. Więcej miejsca za plecami kierowcy wzrostu ponad 185 cm, znajdą pasażerowie tylnej kanapy Avensisa. A to również dzięki całkowicie płaskiej podłodze z tyłu. W Hondzie piąty pasażer będzie musiał siedzieć okrakiem nad niefortunnym tunelem po środku. W obu autach pasażerowie z tyłu będą mieli zadowalającą ilość miejsca nad głowami.

Podczas codziennej eksploatacji, czy w dłuższej podróży z kompletem pasażerów docenimy na pewno fakt, iż Toyota ma większe schowki we wnętrzu, pojemnością zaskakuje ten ukryty w podłokietniku przewidzianym dla kierowcy oraz pasażera z przodu. Mieszczą się tutaj bez problemu duża 1,5 litrowa butelka oraz dwie mniejsze. Podłokietnik Accorda to miejsce na co najwyżej dwie małe puszki. Dobrym rozwiązaniem są także dwie wnęki w ścianach bagażnika Toyoty. Obie mieszczą co najmniej dwa 5-litrowe baniaki z płynem do spryskiwacza oraz kilka dodatkowych drobiazgów. Bagażnik Avensisa, ma regularne kształty w przeciwieństwie do przedziału bagażowego Accorda.

Dwie ostatnie różnice dotyczą sposobu otwierania i uruchamiania obu aut oraz ich parkowania. Otóż Accord wyposażony jest w tradycyjny kluczyk i stacyjkę. Avensis ma inteligentny system rozpoznawania kluczyka, a także przycisk Start/Stop. Wygoda kontra tradycyjne rozwiązanie. W przypadku hamulca ręcznego również opowiemy się za tradycyjnym rozwiązaniem Accorda. W razie awarii instalacji elektrycznej czy innych problemów, na przykład z akumulatorem, w Hondzie wystarczy tylko odblokować hamulec. W Avensisie sprawa jest bardziej skomplikowana bowiem zamontowano tutaj zgodnie z nową modą hydrauliczny hamulec pomocniczy sterowany elektronicznie. Pół biedy stanowi fakt, iż włącznik ręcznego działa odwrotnie niż podpowiada nam intuicja. W razie problemów z zasilaniem możemy co najwyżej zadzwonić po pomoc drogową.

W przypadku obu samochodów decyzja o podniesieniu akcyzy stała się poważnym problemem. W trudnej i niepewnej sytuacji gospodarczej, w jakiej przyszło nam żyć wzrost cen raczej nikogo nie zapędzi do salonów samochodowych. Do wyboru są oczywiście słabsze jednostki wysokoprężne, ale w przypadku tego porównania wyłącznie znajdziecie je w Toyocie. Czy jednak Avensis Wagon z dwulitrowym motorem o mocy 126 KM może choć trochę aspirować do miana żwawego? Na pewno nie z pełnym stanem osobowym oraz kompletem bagaży na pokładzie.

Prezentowany Avensis to bogata wersja wyposażenia nazwana przez producenta Prestige. Dla naszego portfela oznacza to ubytek w postaci co najmniej 120 tysięcy złotych. Dodatki w rodzaju nawigacji z 7 calowym ekranem (6.500 zł), pakietu chrom (2.000 zł), metalizowanego lakieru (2.100 zł), czy pakietu life (m.in. czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu i uchwyt stabilizujący walizki w bagażniku 2.300 zł) mogą, oczywiście, skutecznie podnieść tę kwotę nawet - jak w przypadku prezentowanego auta - do poziomu 134.800 złotych.

Jednak po dodaniu do podstawowej ceny Accorda Tourera 2.2 Elegance, wynoszącej około 126 tysięcy złotych kosztów nawigacji (5.000 zł) oraz czujników parkowania (2.600 zł) - skórzana tapicerka (6.000 zł) nie jest dostępna w wersji Elegance - ceny obu aut są mocno zbliżone. Pozostaje dokonać wyboru pomiędzy całkiem nowym wyglądem Avensisa uzupełnionym mocnym silnikiem i spokojnym wnętrzem z dobrymi materiałami, a nieco słabszym, ale lepiej prowadzącym się Accordem z wnętrzem mogącym się podobać.

Jak Wy się na to zapatrujecie i jak oceniacie oba samochody tak jak w przypadku porównania Avensis-a i Mazdy 6 ?
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r. ---> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r.


Pozdrawiam Lukatoari

Awatar użytkownika
Schwefel
Guru
Guru
Posty: 2609
Rejestracja: 03 cze 2007, 23:18
Model: T22 & T27
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE

Post autor: Schwefel »

W sumie to dużo nie nakłamali :jezyk:
Tylko
Fans pisze:W razie problemów z zasilaniem możemy co najwyżej zadzwonić po pomoc drogową.
po kręceniu ok.20min specjalną wajchą można samemu odblokować ręczny.
No i nie wspomnieli, że Accord ma znacznie mniej miejsca na nogi niż Avensis.

grzechu
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 569
Rejestracja: 10 sie 2007, 22:25
Model: E12
Silnik: 1ND-TV
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: grzechu »

Szczerze to nie jeździłem ani jednym ani drugim. Na pewno nie kupiłbym drugi raz Avensis :jezyk: , bo bardziej mi się podoba Accord, a poza tym mam sentyment do Hondy. Póki co, na razie jest remis :-)

Awatar użytkownika
radik82
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:44
Model: Avensis T25
Silnik: 2.0 D4-D
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: radik82 »

ja zdecydowanie na avensis kombi
Obrazek

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17159
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Post autor: wrc »

sprawa prosta, honda nie ma motoru diesla do 2 litrow i sporo traci na naszym wypaczonym przepisem o akcyzie rynku :nuda:

pozdr :-D
Ostatnio zmieniony 18 maja 2009, 17:45 przez wrc, łącznie zmieniany 1 raz.

popi2009
Mistrz
Mistrz
Posty: 1205
Rejestracja: 08 lut 2009, 12:10
Model: niemamjuztoyoty
Silnik: niemamjuztoyoty
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: popi2009 »

a co do t27 kontra accord - honda za droga moim zdaniem


___________________________________________________________________________
nie rob ot
tomek85_85
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, 13:52 przez popi2009, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fans
Guru
Guru
Posty: 2921
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:40
Model: Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
Lokalizacja: Białołęka Warszawa

Post autor: Fans »

popi2009 pisze:temat insignia - avensis bylby bardziej adekwatny
Ale nie jest :jezyk: . To jest temat Avensis vs. Accord, a nie ten co ty podałeś, tamtego nie ma, więc zawsze możesz stworzyć i dać porównanie :jezyk:
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r. ---> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r.


Pozdrawiam Lukatoari

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17159
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Post autor: wrc »

jest adekwatny, wyroby opla to z fordem porownywac (jakoscia, pozycja na rynku, spadkiem wartosci) mozna, a toyota i honda to inna liga, pasuja do siebie (razem z mazda)

pozdr :-D

Mikisek
Stara się...
Stara się...
Posty: 37
Rejestracja: 06 gru 2008, 08:37
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Mikisek »

Zdecydowanie pod względem prowadzenia, silnika ( mam porównanie na gorąco i-dtec vs. d4d 150 kunia ) i wygody Akordeon. Odnośnie wyposażenia, ceny i opłacalności Aven :)

User019
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 152
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:20
Model: T27
Silnik: 1.6
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: User019 »

Avensis ma inteligentny system rozpoznawania kluczyka, a także przycisk Start/Stop.
mój nie ma, jest zwykły kluczyk:)

W Avensisie sprawa jest bardziej skomplikowana bowiem zamontowano tutaj zgodnie z nową modą hydrauliczny hamulec pomocniczy sterowany elektronicznie. Pół biedy stanowi fakt, iż włącznik ręcznego działa odwrotnie niż podpowiada nam intuicja. W razie problemów z zasilaniem możemy co najwyżej zadzwonić po pomoc drogową.
Zgadza sie, nie jest intuicyjny. Zaciąga się go wciskając.Moim zdaniem lepiej by było gdyby manipulator był miejscu ręcznego i działać z logiką ręcznego.

Jeśli ktoś jeszcze nie widział, to ręczny jest tuż przy stacyjce, z prawej strony nieco niżej: http://arbiter.pl/zdjecie/16499.Avensis.T27.wnetrze

NIe mam porównania do Accorda, ale Avensis jest autem godnym uwagi.

sitekfz1
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 290
Rejestracja: 25 lut 2009, 15:00
Lokalizacja: Puck

Post autor: sitekfz1 »

W moim przypadku wiadomo ;-)
Avensis T27 Sedan . No i moja perełka do zabawy FZ1 Fazer.
Obrazek

droset
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 195
Rejestracja: 25 sty 2009, 18:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: droset »

Moim zdaniem zamieszczony test jest napisany pod Toyotę zwłaszcza, że do porównania wybrano Avensisa z mocniejszym silnikiem a nie 2.2 150KM, który byłby prawdziwym odpowiednim dla Accorda. Przez ten fakt nie należy jednak krzywo patrzeć na Toyotę, ponieważ większość artykułów jest sponsorowana a nawet, jeżeli nie, to dziennikarz też człowiek i ma swoje preferencje. Trzeba jedynie mieć świadomość, że trudno tu o obiektywizm.
Z mojej obserwacji klienci dzielą się na dwie grupy, tych, którzy przy wyborze kierują się tylko zdrowym rozsądkiem i osoby, u których górę biorą emocje. Dla tych pierwszych auto musi być praktyczne, dobrze wykonane oraz niezawodne i takim autem z tych dwóch będzie właśnie Avensis. Druga grupa to zupełnie inna bajka, im auto musi się przede wszystkim podobać i muszą się w nim dobrze czuć. Dla nich auto nie musi być do bólu praktyczne, posiadać ogromny bagażnik i kilkanaście schowków a sama jazda to też nie przejazd z punkt A do punktu B tylko „przyjemność z pokonywania każdego zakrętu i radość z każdego pokonanego kilometra (pod warunkiem, że nie w korku ;-) )”. Do tej grupy lepiej będzie pasował Accord.
Osobiście jeździłem Avensisem 1.8VVTi 147KM i 2.2D-4D 150KM oraz Accordem 2.0 SOHC i-VTEC 156KM oraz 2.2 i-DTEC 150KM. W moich odczuciach zdecydowanie przyjemniej prowadzi się Accorda, zarówno benzynę jak i diesla. Honda jest bardziej zrywna, lepiej reaguje na pedał gazu i na ruchy kierownicą, lepsza pozycja za kierownicą, zwyczajnie lepiej się czuje to auto. Natomiast mistrzostwo dla Toyoty za wyciszenie swoich diesli, odnosi się wręcz wrażenie, że są cichsze od silników benzynowych.
Toyota mocno akcentuje wysoką, jakość wykończenia, ale niestety zdecydowanie ustępuje Hondzie, w której mocowanie i wykonanie niektórych elementów jest zdecydowanie lepsze. To, co najbardziej mnie rozczarowało to marszcząca się tapicerka na siedzisku kierowcy (fałda) oraz trzeszczący ruszający się podłokietnik. Może wynikało to z tego, że to auto testowe, wiele osób do niego wsiada, wysiada, ale czy mimo to tak powinno być? W Accordzie tego nie było, wszystko dobrze i mocno spasowane i moim zdaniem wnętrze wykonano z lepszych materiałów (chociaż to może być subiektywne).
Uważam, że nowy Avensis to bardzo ładne auto, komfortowy, praktyczny i dużo lepszy od poprzednika, to idealny samochód rodzinny, ale Accord podoba mi się jeszcze bardziej, zwłaszcza wnętrze i ma to coś, co sprawia, że kierowca czuje się bardziej zintegrowany z autem a co za tym idzie lepiej się go prowadzi.

Awatar użytkownika
Schwefel
Guru
Guru
Posty: 2609
Rejestracja: 03 cze 2007, 23:18
Model: T22 & T27
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE

Post autor: Schwefel »

droset pisze:W moich odczuciach zdecydowanie przyjemniej prowadzi się Accorda, zarówno benzynę jak i diesla. Honda jest bardziej zrywna,
No właśnie w tym rzecz, że nie. Accord ma wkurzający układ przeciw buksowaniu kół, przez co tym samochodem nie idzie dobrze wystartować ze świateł. Na jeździe testowej Accord 2.0 benzyna został objechany ze świateł o długość samochodu, dodam że jechałem Avensisem 1.8 CVT, pierwszy raz na tego typu skrzyni.

droset
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 195
Rejestracja: 25 sty 2009, 18:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: droset »

Schwefel, moze kierowcy Accorda wcale nie zależało by być pierwszym? :p
Generalnie to pisałem o moich odczuciach (co sam zacytowałeś) a nie o wynikach przeprowadzonych testów, ale dane producentów nie potwierdzają twojego zdecydowanego stwierdzenia. Ave w przyspieszeniu do 100 ma 10,7s w automacie i 9,7s w manualu. Acc ma odpowiednio 10,8s i 9,3s. Zakładając że ten Acc był w automacie mogło tak być ale nie sądzę by te 0,1s miało znaczenie, jeżeli już to raczej to wynikało z "ospałości" kierowcy ;-)
Jeździłem jednego dnia Ave i Acc i jeszcze raz napiszę, że w moich odczuciach Accord jest zrywniejszy.

Eboll
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 153
Rejestracja: 11 sty 2009, 20:34
Model: Avensis T27
Silnik: 1.6 benzyna
Lokalizacja: Branzberg

Post autor: Eboll »

Jedno i drugie ładne. My tu dyskutujemy o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi. Ile ludzi tyle opinii. Ktoś tu pisze, że Insygnia bije Avkę w wyposażeniu. Ciekawe. Że niby w czym???? Tylko pamiętajcie, żeby patrzeć na porównywalne ceny danej wersji/wyposażenia. Jak porównacie Avkę za 76 000 i Insygnię za 110 000 to wiadomo co ma lepsze wyposażenie. Weście jednak avkę za 110 000 i jakoś te różnice w wyposażeniu jak by inaczej wyglądały. Wracając do Hondy, to jest prawdziwy Japończyk i na pewno ma to wpływ na jakość tego auta.
Czy jest ładniejsza od Avki?? Dla mnie nie.
ja wiem ??

tomek85_85
Moderator
Moderator
Posty: 1392
Rejestracja: 21 kwie 2007, 13:03
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomek85_85 »

jesli jest temat ave vs accord to piszemy o ave i accordzie a nie o insigni
prosze zaprzestac ot
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...

Awatar użytkownika
Schwefel
Guru
Guru
Posty: 2609
Rejestracja: 03 cze 2007, 23:18
Model: T22 & T27
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE

Post autor: Schwefel »

droset pisze:Schwefel, moze kierowcy Accorda wcale nie zależało by być pierwszym? :p
Wkręcał go na obroty aż miło tylko elektronika ogranicza możliwości tego silnika.
Jadąc wcześniej Accordem 2.0 manual też miałem wrażenie, że część mocy idzie w gwizdek bo przy dynamicznym starcie szału nie ma jak na 156 kucy.
No ale to tyczy się tylko startu, bo w zakresie 3500-6000obr ten silnik bije 1.8 z Avensisa na głowę, a podejrzewam że i 2.0 też.

droset
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 195
Rejestracja: 25 sty 2009, 18:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: droset »

Dla porównania obu aut bardzo chciałem przejechać się Ave 2.0 w benzynie, ale niestety nie było takiego auta u żadnego dealera w wawie. Zadzwoniłem nawet do TMP i nawet znaleziono mi jedną sztukę ale została udostępniona dziennikarzom do testów :(

arczic
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 108
Rejestracja: 11 lut 2009, 12:29
Lokalizacja: czestochowa/warszawa

Post autor: arczic »

ja jezdze ave 2005r a moja siostrzyczka accordem 2004r....
najezdzilem sie jednym i drugim i stwierdzam ze nie powiem zlego slowa ani na ave ani na accorda...
kazdy z tym samochodow ma swoje plusy i minusy, ale jak dla mnie kazdy jest jak najbardziej ok.

-------
przepraszam za styl wypowiedzi ale opijam urodziny :P

gawellek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gawellek »

Avensis - pierwsza i ostatnia toyota w zyciu. Innymi słowy - kolejny głos za Accordem :)

ODPOWIEDZ