pedał sprzęgła

Wszystko o skrzyniach biegów...
Awatar użytkownika
mlody02
Mistrz
Mistrz
Posty: 1510
Rejestracja: 10 kwie 2008, 01:18
Model: Avensis T25
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Lokalizacja: Tarnów

pedał sprzęgła

Post autor: mlody02 »

Witam,
trochę poszperałem na forum i nie znalazłem tematu o sprzęgle T22(w razie czego proszę o podpięcie tematu)
Tak sie zastanawiam nad samym mechanizmem sprzęgła a raczej pedału sprzęgła. Zauważyłem że ciężko sie go naciska. Nie znam budowy ale zastanawia mnie to iż w innych samochodach sprzęgła lekko chodzą a u mnie ciężko. Trzeba trochę siły żeby je nacisnąć. Jazda powinna być komfortowa ale z tym sprzęgłem już taka nie jest. Czy jest możliwość regulacji siły nacisku samego pedała? Jakaś musi być tam sprężyna ale to jet nie logiczne bo przecież sprężyna jak by była wyrobiona to by lekko chodziła a tak nie jest.
Pozdr
Ostatnio zmieniony 16 cze 2010, 17:02 przez mlody02, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr
Krzysiek :)

Awatar użytkownika
Portal
Guru
Guru
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lut 2007, 21:22
Model: Superb Combi
Silnik: 1.8TSI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Portal »

mlody02 pisze:Witam,
trochę poszperałem na forum i nie znalazłem tematu o sprzęgle T22(w razie czego proszę o podpięcie tematu)
Tak sie zastanawiam nad samym mechanizmem sprzęgła a raczej pedału sprzęgła. Zauważyłem że ciężko sie go naciska. Nie znam budowy ale zastanawia mnie to iż w innych samochodach sprzęgła lekko chodzą a u mnie ciężko. Trzeba trochę siły żeby je nacisnąć. Jazda powinna być komfortowa ale z tym sprzęgłem już taka nie jest. Czy jest możliwość regulacji siły nacisku samego pedała? Jakaś musi być tam sprężyna ale to jet nie logiczne bo przecież sprężyna jak by była wyrobiona to by lekko chodziła a tak nie jest.
Pozdr
Pewnie u Ciebie wygląda to podobnie jak w D-4D. Generalnie opinia jest taka, że TTTM. Można się z tym zgodzić lub nie - albo to jest prawda, albo np. coś tam się szybko zużywa. Co do tego drugiego to tu jest ciekawy temat. Z drugiej strony swego czasu taki problem był we Fiatach i to od nowości. Tu akurat winna była konstrukcja sprzęgła - po wymianie na zamiennik (!) Valeo problem znikał.

A co do regulacji siły nacisku - to raczej nie ma takiej możliwości. Przy pedale jest owszem sprężyna, ale ona wbrew pozorom właśnie ułatwia wciskanie. Może jej wymiana na mocniejszą coś by dała - ale jest mocowana na plastikowej dźwigni, więc mogłoby się coś rozwalić. Poza tym najpierw trzeba by taką sprężynę dorwać. W każdym razie sprawa nie jest chyba prosta.

qfas

Post autor: qfas »

U mnie w T25 też ciężko sprzegło chodzi, próbował ktoś wieloklin smarować, może to coś da

drogomik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2008, 09:24
Lokalizacja: maz

pedał sprzęgła

Post autor: drogomik »

Witam wszystkich forumowiczów !

Przeszukałem forum i nic nie znalazłem na temat:

Samochód AVENSIS T25 2.0 D4-D CAT przebieg 130tys. km.
Przy naciśnięciu pedału sprzęgła słychać czasami jedno, innym razem dwa głuche stuknięcia wydobywające się z okolicy pedału, a raczej nad nim. Dodam że te odgłosy nie wpływają na pracę pedału (dot. siły wciskania). Ale jest trochę denerwujące. Byłem w ASO i powiedzieli że pedał jest do wymiany, koszt ok. 700 + robota.

Czy ktoś się spotkał z takim problemem i czy jest jakieś alternatywne rozwiązanie go (tańsze).

qfas

Post autor: qfas »

Mi to wygląda na koło dwumasowe. Jest na forum wiele o tym np tu http://avensis.info/viewtopic.php?t=485 ... +dwumasowe
I trzeba sprawdzić czy dokładnie masz to samo, lecz mi wygląda to na koło.

Awatar użytkownika
gregor
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 756
Rejestracja: 27 paź 2007, 03:56
Model: avensis T25
Silnik: 2.0 1CDFTV
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregor »

no toś pocieszył kolegę - mi takie pyknięcia właśnie nie wygladają na koło - koło to raczej opisywali - drgania wibracje szarpnięcia - stuknięcia nad pedałem to zupełie nowy objaw by był


- alternatywą jest jak zwykle inny zakład - nie ASO- ze spec. japończyków

qfas

Post autor: qfas »

Wiesz gregor główną przypadłością Toyot jest koło dwumasowe i każdo cyknięcie może być objawem zużytego koła, dlatego tak wnioskuję. Ale zrób tak jak radzi obywatel gregor :D śmignij do jakiegoś speca od japońców niech sprawdzi :tak:

Awatar użytkownika
gregor
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 756
Rejestracja: 27 paź 2007, 03:56
Model: avensis T25
Silnik: 2.0 1CDFTV
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregor »

głowną przypadłością toyot drogi kolego qfas są przepalające sie żarówki mijania zbyt często jak dla mnie- chociaż ostatnio od 2 miesięcy mam spokój - koło dwumasowe jest wkalkulowane po ok 180 tys lub zdecydowanie więcej jeśli ktoś z avensis niepróbował robić supry , ---- 130 tys na wymianę koła to o wiele, wiele za wcześnie, szczególnie w T25

pozdrófka

qfas

Post autor: qfas »

Ano gregor co do żarówek to święta racja, z tyłu w ciągu mojej 9 miesięcznej kadencji Avką spaliła mi się żarówka stopu aż 3 razy, a koło wszystko zależy od charakteru jazdy, tak jak mówisz jak ktoś próbował robić supre to koło do wymiany będzie po 100tys

drogomik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2008, 09:24
Lokalizacja: maz

Post autor: drogomik »

Dzięki za porady, ale dalej uważam że to wina mechanizmu pedału sprzęgła ponieważ stuki wydobywają się z kabiny, a nie z komory silnika jak zapewne jest w przypadku koła dwumasowego. Musze pojechać do innego mechaniora.
Pozdro.

qfas

Post autor: qfas »

Podjedź, nie każdo stukanie to wina dwumasówki

Awatar użytkownika
Portal
Guru
Guru
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lut 2007, 21:22
Model: Superb Combi
Silnik: 1.8TSI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Portal »

drogomik pisze:Dzięki za porady, ale dalej uważam że to wina mechanizmu pedału sprzęgła ponieważ stuki wydobywają się z kabiny, a nie z komory silnika jak zapewne jest w przypadku koła dwumasowego. Musze pojechać do innego mechaniora.
Pozdro.
Dokładnie. Przy dwumasówce oprócz tego, że dźwięk dobiega z komory silnika, jest to bardziej długotrwałe grzechotanie niż pojedynczy stuk. Więc całkiem możliwe, że i wymianę sprzęgła możesz sobie odpuścić.

Awatar użytkownika
Wojtec
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 558
Rejestracja: 10 cze 2008, 06:34
Model: T-etka 27
Silnik: benzyna

Post autor: Wojtec »

A tak z czystej ciekawości zadzwoniłem do dj parts (nazwy chyba nie pomyliłem) cena koła 1620zł + sprzęgło 500zł wszystko firmy luk.
Ten luk to jest jakaś dobra firma czy to coś z rodzaju trzymaj się z daleka...

tomek85_85
Moderator
Moderator
Posty: 1392
Rejestracja: 21 kwie 2007, 13:03
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomek85_85 »

luk jest ok, mialem do czynienia ze sprzeglami tej firmy, sa bardzo wytrzymale, co do kola to sie nie wypowiadam bo nie wiem

Awatar użytkownika
Wojtec
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 558
Rejestracja: 10 cze 2008, 06:34
Model: T-etka 27
Silnik: benzyna

Post autor: Wojtec »

Aż takie badziewia to chyba nie są- udzielają na nie 24 m-ce gwarancji- ciekawe!
W każdym bądź razie miejmy nadzieję że będzie to wszystko z czasem taniało!

tomek85_85
Moderator
Moderator
Posty: 1392
Rejestracja: 21 kwie 2007, 13:03
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomek85_85 »

im danego towaru bedzie wiecej na rynku tym bedzie tanszy, prosty przyklad z kolami dwumasowymi, najpierw byly tylko w aso, cena tez byla odpowiednia, teraz kola mozna kupic wszedzie, roznice w cenie tez widac

Awatar użytkownika
Wojtec
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 558
Rejestracja: 10 cze 2008, 06:34
Model: T-etka 27
Silnik: benzyna

Post autor: Wojtec »

No właśnie, znajomy w lutym za komplet aisinu kupił już za 2100.- to są już ceny powoli do przyjęcia.

BoB77
Mistrz
Mistrz
Posty: 1043
Rejestracja: 06 maja 2007, 11:03
Model: Avensis T22 FL SW
Silnik: D-4D
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BoB77 »

yaris14 pisze:No właśnie, znajomy w lutym za komplet aisinu kupił już za 2100.- to są już ceny powoli do przyjęcia.
W DJ Parts 1850zl kosztuje komplet Aisina (kolo+kompletne sprzeglo).
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth

germi
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 157
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:49
Model: Avensis
Silnik: 2,2 D-CAT 177KM
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: germi »

Niestety liste glownych przypadlosci Toyoty mozna by mnozyc. Najwieksza moim zdaniem jest taka, ze od paru lat jest po prostu słaba. Jak dla mnie to juz nie japonczyk.
gregor pisze:głowną przypadłością toyot drogi kolego qfas są przepalające sie żarówki mijania ...

Awatar użytkownika
Wojtec
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 558
Rejestracja: 10 cze 2008, 06:34
Model: T-etka 27
Silnik: benzyna

Post autor: Wojtec »

No właśnie, człowiek jeździ samochodem i zastanawia się co mu się za chwilę stanie, jak nie wtryski to pompa, turbina koło dwumasowe itd,itd.
Nawet jak kupi się auto nowe w salonie to i tak można trafić na wrzoda.Wystarczyć popatrzeć na stare toyoty np. carina w dieslu Samochody nie dozajeżdzenia ( sam znam przypadek jak gość jedzie do marketu po olej i pakuje go do niej - głupota do kwadratu) Ale fakt faktem te nowoczesny silniki są przekombinowe i tak wysilone na max że nie ma się co dziwić że niedomagają. No i składane tam gdzie są składane, a nie w japoni.

ODPOWIEDZ