Koło dwumasowe

Wszystko o skrzyniach biegów...
Andrzej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2007, 14:58
Model: T22
Silnik: d4d
Lokalizacja: śląsk

Szarpie podczas ruszania - D4D

Post autor: Andrzej »

Witam! Przy ruszaniu d4d (2000r.) autko lekko szarpie, co to może być? Na wyższych biegach problemu nie ma... Proszę o pomoc...
Ostatnio zmieniony 15 maja 2007, 07:31 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
andrzej

Piotrek_LU
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 171
Rejestracja: 22 kwie 2007, 11:06
Lokalizacja: Lublin

Re: szarpie na starcie

Post autor: Piotrek_LU »

Andrzej pisze:Witam! Przy ruszaniu d4d(2000r.) autko lekko szarpie, co to może być? na wyższych biegach problemu nie ma... proszę o pomoc...
Trzeba by to było obejrzeć. Może to być: poduszka pod silnikiem (mój nr 1), ale może być to też sprzęgło lub koło zamachowe (co mniej prawdopodobne ale możliwe). Może ktoś miał podobne przygody i wypowie się dokładniej.

Awatar użytkownika
ayrsen
Mistrz
Mistrz
Posty: 1363
Rejestracja: 22 lut 2007, 22:17
Lokalizacja: 3M

Re: szarpie na starcie

Post autor: ayrsen »

Andrzej pisze:Witam! Przy ruszaniu d4d(2000r.) autko lekko szarpie, co to może być? na wyższych biegach problemu nie ma... proszę o pomoc...
Andrzej - musisz podać więcej szczegółów... Powodów może być mnóstwo...
Na początek popróbuj ruszać z wyższych obrotów, zmień tempo/sposób puszczania sprzęgła... Jeśli pomoże, to już będziesz bliżej źródła problemu...
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:

CarinaGTI
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 26 mar 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica

Post autor: CarinaGTI »

dodaj lekko gazu na 1. i spróbuj wtedy ruszyć czy objaw będzie czy nie
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm

Andrzej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2007, 14:58
Model: T22
Silnik: d4d
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Andrzej »

Dzięki... autko mamy od niedawna a jeździ nim głównie małżonka... mnie wpuszcza okazjonalnie... zobaczę jak to się będzie rozwijać. Objawy są tego typu, że czasem udaje się ruszyć płynnie a czasem jest takie przyduszenie. W toyocie jest w ogóle dość krótki skok pedału sprzęgła, w "cygarze" jest ze dwa razy tyle to i uśliznąć je łatwiej. Pozdrawiam Andrzej
andrzej

Ziemas
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 10 maja 2007, 21:17
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Ziemas »

zauważyłem coś podobnego u siebie,
kiedyś musiałem mieć siedzenie ustwaione bliżej kierownicy :-(
w związku z tym nie do końca puszczałem sprzęgło (brak wprawy)
mając wrażenie że sprzęgło już chwyciło zdejmowałem szybciej nogę z pedału,
następowało szarpnięcie z czymś jakby uderzeniem które dochodziło z przedziału silnika
być może to jest objaw że czas wymienić poduszki ???

BoB77
Mistrz
Mistrz
Posty: 1043
Rejestracja: 06 maja 2007, 11:03
Model: Avensis T22 FL SW
Silnik: D-4D
Lokalizacja: Wrocław

Koło zamachowe w D4D

Post autor: BoB77 »

Witam,

Od przyszlego tygodnia zamierzam zaczac poszukiwania Avensis Kombi D4D rocznik 2002, ewentulanie 2001, i mam nadzieje do konca lipca stac sie pelnoprawnym czlonkiem tego forum.

Przegladajac forum natrafilem na watki, w ktorych przewijala sie informacja ze w Ave z przebiegiem ponad 100kkm czesto zdarzaja sie awarie kola zamachowego.
Roczniki ktore mnie interesuja maja przebiegi rzedu 130-160kkm, a wiec ryzyko wystapienia tej usterki jest chyba dosc wysokie. Ja natomiast nie chcilalbym na wstepie wpakowac sie w wydateki rzedu kilku tysiecy zlotych.


Poniewaz przed zakupem auta zamierzam pojechac nim do ASO (podstawowe sprawdzenie auta plus podlaczenie pod kompa) mam pytanie czy ewenualne niedomagania kola zamachowego moga zostac zdiagnozowane przez ASO?
Czy orientujecie sie moze z wlasnego doswiadczenia ile taki przeglad w ASO moze kosztowac?

P.S.
Wszelkie informacje na temat charakterystycznych dla tego modelu problemow, ktore warto zdiagnozowac przed zakupem bardzo mi pomoga i beda mile widziane.

CarinaGTI
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 26 mar 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica

Post autor: CarinaGTI »

było już o kole itp. ewentualnych niespodzianakch w ave
=> http://www.avensis.info/viewtopic.php?t ... we&start=0

przy końcu koła zamachowe będzie słychać charakterystyczne, jak to pisał wojtekd3, "trukotanie", zwróć uwagę jeszcze na sprzęgło :-)
P.S. koło dwumasowe można zregenerować, jest tego trochę na allegro :-D
np. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=200156282
koszt 600-800zł i udzielają firmy na to 12 m-cznej gwarancji :-)
np.
POZNAŃ
Tel. (061) 868-46-14
Tel. 609-888-838
Tel. 609-888-868
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm

dziki
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 193
Rejestracja: 28 maja 2007, 09:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: dziki »

Podaję orientacyjne ceny podstawowych przeglądów w ASO: 90.000 - 280, 105.000 - 320 plus to co znajdą i wymienią. Gdzieś na forum jest wykaz czynności które powinien wykonać serwis.
Pozdrawiam,

dziki

CarinaGTI
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 26 mar 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica

Post autor: CarinaGTI »

Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm

BoB77
Mistrz
Mistrz
Posty: 1043
Rejestracja: 06 maja 2007, 11:03
Model: Avensis T22 FL SW
Silnik: D-4D
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BoB77 »

Dzieki za odpowiedzi. Niezupelnie jednak o to mi chodzilo. Interesuje mnie bardziej jaki bylby koszt ustalenia w ASO czy auto jest w rzeczywiscie takim stanie technicznym o jakim zapewnia sprzedawca, nie ile kosztuje pieczatka w ksiazce serwisowej.

FunkyKoval
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2007, 15:22
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FunkyKoval »

Z kołem zamachowym to jest tak, że po 120 kkm jest wymiana zgodnie z kalendarzem eksploatacji. Wygląda na to że część właścicieli gdy stają przed tym wydatkiem po prostu sprzedają auto. To nie jest wada, po prostu żywotność tego elementu to 120 kkm.


Koszt w ASO to 5000 razem z robocizną, a do kompletu sprzęgło - razem 8000 zł ! Powiedzieano mi za to że mogę kupić poza ASO a oni zamontują, wtedy ceny nie są już takie astronomiczne.
Tak samo jak ludzie Funky, bez żadnej różnicy.

BoB77
Mistrz
Mistrz
Posty: 1043
Rejestracja: 06 maja 2007, 11:03
Model: Avensis T22 FL SW
Silnik: D-4D
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BoB77 »

FunkyKoval pisze:Z kołem zamachowym to jest tak, że po 120 kkm jest wymiana zgodnie z kalendarzem eksploatacji. Wygląda na to że część właścicieli gdy stają przed tym wydatkiem po prostu sprzedają auto. To nie jest wada, po prostu żywotność tego elementu to 120 kkm.
No to mnie szczerze mowiac troche dziwi. Wczesniej rozwazalem zakup Passata lub Golfa z silnikiem TDI, ale po zapoznaniu sie z wieloma opiniami nt. bezawaryjnosci Toyoty zdecydowalem sie szukac Avensisa. Sam widzialem kilka egzemplarzy VW z silnikiem TDI, w ktorych po 300-400kkm nikt nawet nie widzial jak wyglada kolo zamachowe, ani nigdy nie byly przeprowadzane tak kosztowne naprawy jak w przypadku kola w D4D.

Teraz mam zgryz czy przypadkiem znowu nie zastanowic sie nad zakupem VW.

CarinaGTI
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 26 mar 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica

Post autor: CarinaGTI »

BoB77 pisze:w ktorych po 300-400kkm nikt nawet nie widzial jak wyglada kolo zamachowe
ale płacił za tremont silnika 2-krotnie
i wymieniał 5 krotnie przeływkę :-)
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm

BoB77
Mistrz
Mistrz
Posty: 1043
Rejestracja: 06 maja 2007, 11:03
Model: Avensis T22 FL SW
Silnik: D-4D
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BoB77 »

CarinaGTI pisze:
BoB77 pisze:w ktorych po 300-400kkm nikt nawet nie widzial jak wyglada kolo zamachowe
ale płacił za tremont silnika 2-krotnie
i wymieniał 5 krotnie przeływkę :-)
Golf IV w fimie w ktorej pracowalem zanim zostal sprzedany przejechal ponad 300kkm i mial tylko wymieniona pompe paliwa, drazki i metalowo-gumowe elementy zawieszenia.

CarinaGTI
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 26 mar 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica

Post autor: CarinaGTI »

musiałbyć to naprawde udany model, jak ze wszystkim zależy gdzie składany :-)
ja równiez opieram się na golfie mk IV i w dwóch 1.6 8V wymieniane były skrzynie biegów :-) o mk 3 nie wspominam, bo za długo nią przejeździłem (1.9 GTD) sprzęgło wystarczyło na 80kkm (oryginał z ASO), tuleje wachacza (oryginały) starczały na 30kkm, nie wspomne o wymianie tylnych tuleji tzw. z uchem - wymiana 6h-starczyły na 50kkm etc. etc. :-)
a pompa wody nie siadła przypadkiem? bo to szlagier VAGa
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm

BoB77
Mistrz
Mistrz
Posty: 1043
Rejestracja: 06 maja 2007, 11:03
Model: Avensis T22 FL SW
Silnik: D-4D
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BoB77 »

CarinaGTI pisze:musiałbyć to naprawde udany model, jak ze wszystkim zależy gdzie składany :-)
ja równiez opieram się na golfie mk IV i w dwóch 1.6 8V wymieniane były skrzynie biegów :-) o mk 3 nie wspominam, bo za długo nią przejeździłem (1.9 GTD) sprzęgło wystarczyło na 80kkm (oryginał z ASO), tuleje wachacza (oryginały) starczały na 30kkm, nie wspomne o wymianie tylnych tuleji tzw. z uchem - wymiana 6h-starczyły na 50kkm etc. etc. :-)
a pompa wody nie siadła przypadkiem? bo to szlagier VAGa
Golf byl z 2003 roku wiec podejrzewam, ze dlatego tak malo bylo z nim problemow bo wszystkie dolegliwosci wieku dzieciecego zostaly wyeliminowane. Pompa wody na pewno nie byla wymieniana.

Wracajac do wyboru, chyba wybiore jednak Ave. Jednak z tego co widze to chyba raczej bede musial sie liczyc z wymiana tego kola w niedalekiej przyszlosci, ale na pewno zdecyduje sie na regeneracje niz wymiane na nowe.

Disaster
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 259
Rejestracja: 17 lip 2007, 09:13
Model: T 22
Silnik: 2CTE
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Disaster »

Na wstępie chcę się przywitać, gdyż jestem tutaj nowy i pozdrowić wszystkich forumowiczów :-).
Kupiłem niedawno Toyotke Ave 2.0 TD z '98 i się zastanawiam nad tym kołem dwumasowym i zamachowym. Czytając na tym forum spotkałem się z opiniami ze pada to najczęściej w Toyotkach w wersji D4D. I teraz pytanie czy w mojej też to się może trafić(bo fura ma niby przejechane 123 tys. km, sprowadzona z Włoch)?? Wiem, że niedawno jeszcze w tym samochodzie było robione sprzegło i czy to aby nie jest przypadkiem to samo co koło dwumasowe lub zamachowe?? Na wstępie proszę się nie śmiać jeśli gdzieś coś sknociłem bo nie znam się zupełnie na samochodach, ale mam zamiar się podszkolić co nieco:-). Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Samsung
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2007, 21:30
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 diesel
Lokalizacja: Lublin

Koło dwumasowe

Post autor: Samsung »

Czy w Avensis 2.0 TD rocznik 1999 jest koło dwumasowe, czy też go tam nie ma ? Słyszałem, że nie, ale jeśli ktoś może udzielić mi fachowej i wiążącej odpowiedzi to będę wdzięczny.
Obrazek

Obrazek

Ziemas
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 421
Rejestracja: 10 maja 2007, 21:17
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Ziemas »

Samsung - widzę że temat spędza ci sen z powiek.
Mam TD ale po prostu tego nie wiem :nie:
Nawet nie mam gdzie zapytać i jak sprawdzić.

ODPOWIEDZ