Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Wszystko o kołach - felgach i oponach...
Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17184
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: wrc »

Oczywiscie ze nie, ale sciagajac zwrotnice (teoretycznie przynajmniej) zalozysz jak tak samo. Powiem tak: kilka razy mialem wymiane pozysk z przodu, chyba nigdy nie mialem po tej wymianie nic sprawdzane (kilka razy sam to robilem, i wtedy na bank nic nie bylo sprawdzane) i tez nigdy nie wyszedl zaden problem. pozdr

anabolo
Mistrz
Mistrz
Posty: 1065
Rejestracja: 07 maja 2008, 17:46
Model: Camry V6
Silnik: 1mz-fe
Lokalizacja: Polska DLU

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: anabolo »

Wyjdzie ewentualnie później na oponach. Jest taki patent żeby zrobić dwa znaki przecinakiem na leczeniu amortyzatora ze zwrotnicą. O wtedy teoretycznie jak złożymy z pokryciem znaków to powinno być ok.

Awatar użytkownika
dziadek_tadeusz
Mistrz
Mistrz
Posty: 1117
Rejestracja: 26 wrz 2007, 19:24
Model: Camry x2
Silnik: 5S-FE x2
Lokalizacja: Siedlce

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: dziadek_tadeusz »

Nie uda Ci się założyć amora na zwrotnicę taka samo choć byś cudował nie wiadomo co.
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17184
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: wrc »

Masz racje, ale przynajmniej u mnie w praktyce nie bylo zadnych klopotow. pozdr

Awatar użytkownika
Zupens
Mistrz
Mistrz
Posty: 1350
Rejestracja: 25 mar 2013, 15:03
Model: Avensis T25
Silnik: 1AD+V-tech
Lokalizacja: NGI

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: Zupens »

Mechanik ktory wymienial lozysko powiedzial ze zwrotnica przykrecona jest na 2 sruby i tam zadnej regulacji nie ma (tzw. ''Fasolek'') Gdy zapytalem go o zbieznosc powiedzial ze owszem, nalezy ustawic ale przy wymianie koncowek drazkow lub sworzni wahacza. Oklamal mnie?

Awatar użytkownika
dziadek_tadeusz
Mistrz
Mistrz
Posty: 1117
Rejestracja: 26 wrz 2007, 19:24
Model: Camry x2
Silnik: 5S-FE x2
Lokalizacja: Siedlce

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: dziadek_tadeusz »

Fasolek nie ma, ale luz jest dość spory. Dziury w mocowaniu amora są większe niż dziury na śrubę w zwrotnicy.

Co do sworznia wahacza to nie wiem, nie miałem jeszcze "przyjemności" grzebania w T25.
W Camry i innych toyotach sworzeń kręcony do wahacza jest na dwie śruby z kołnierzem i one ustalają jedyną słuszną pozycje sworznia plus jedna śruba i stożek w zwrotnicę, ale tam też nie ma regulacji.
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.

anabolo
Mistrz
Mistrz
Posty: 1065
Rejestracja: 07 maja 2008, 17:46
Model: Camry V6
Silnik: 1mz-fe
Lokalizacja: Polska DLU

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: anabolo »

dziadek_tadeusz pisze:Fasolek nie ma, ale luz jest dość spory. Dziury w mocowaniu amora są większe niż dziury na śrubę w zwrotnicy.
Dziś ustawiałem zbieżność (Hunter DSP 600)- wyszło, że z prawej strony kąt pochylenia koła zbyt ujemny. W programie wyskoczyło info, że należy zastosować zastępczą śrubę (z tego co wiem to Toyota takowych nie ma).

Potwierdziło to mój eksperyment - z jednej strony przykręciłem zwrotnice zapierając ją maksymalnie podpartą od dołu do zewnętrznej strony, z drugiej odwrotnie. Z tej gdzie zaparłem od wewnątrz, trzeba było poprawić kąt pochylenia (tzn poluźnić śruby zwrotnica/amortyzator i ciągnąć koło od góry na zewnątrz, dół do wewnątrz i skręcić całość).

Zawsze zwrotnice skręcałem w naturalnej pozycji skierowane dołem bardziej do wewnątrz i te kąty mieściły się w granicach specyfikacji Toyoty.

ameryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 20:50
Model: Avensis T25
Silnik: D4D 116kM
Lokalizacja: Radom

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: ameryk »

Witam.
Dysponuje ktoś wiedzą w jaki sposób ustawić kąt pochylenia koła? W moim aucie wyszło że kąt pochylenia prawego koła jest zły tzn. Za mało jest pochylone koło czyli tak jakby było prostopadle do nawierzchni. Niby mi to nie przeszkadza ale auto ściąga na prawo i to już przeszkadza bardzo. Swego czasu wymieniałem cały mc person ponieważ coś było nie tak ,koło prawe było cofnięte. Wymieniłem wachacz na nowy i MC person od innej t25. Niby teraz jest koło jak należy ale kąt wyszedł na badaniu zły i auto ściąga. Zbieżność przód, tył ustawiona 3D a auto ściąga na prawo.
W jaki sposób można ustawić ten kąt , wiem że niby śrubę tą górną trzeba niby wymienić, ale Toyota sobie życzy około chyba 100 za szt a ich jest chyba że 4 o różnych wymiarach, jeszcze żebym wiedział którą konkretnie kupić(wymiar) to był zamówił.
Czy jest może jakiś inny sposób na ten problem? Może ktoś przerabiał podobną sytuację i wie jak temu zaradzić?

Pozdrawiam

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 821
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: GT4 Belgia

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: carsik »

w T25 nie ma innej możliwości regulacji pochylenia koła jak zmiana na śrubę regulacyjną w goleni mcphersona, ewentualnie można zrobić fasolkę w tej goleni i w ten sposób zrobić sobie regulację.

ameryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 20:50
Model: Avensis T25
Silnik: D4D 116kM
Lokalizacja: Radom

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: ameryk »

A tak wogóle to auto przy zbyt małym pochyleniu koła będzie sciągał? Bo może coś innego powoduje ściąganie? Opony ok, ciśnienie ok , luzów brak. Co to znaczy fasolkę zrobić. Pozdrawiam

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 821
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: GT4 Belgia

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: carsik »

to pochylenia wpływają generalnie na ściąganie a nie zbieżność. Zrobić fasolkę znaczy tak powiększyć otwór pod śrubę zwrotnicy aby była możliwość zmiany kąta pochylenia. Jak chcesz to przyjedź, do Warszawy masz niedaleko a zrobimy ten zabieg włącznie geometrią.

ameryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 20:50
Model: Avensis T25
Silnik: D4D 116kM
Lokalizacja: Radom

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: ameryk »

Pomyślę nad takim rozwiązaniem, a ile ewentualnie taki zabieg koszt? Masz jakiś warsztat czy w domowym garażu? I ile to czasu na to potrzeba?

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 821
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: GT4 Belgia

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: carsik »

wyobrażasz sobie geometrię w domowym garażu? :):):) Robi to fachowiec z 20 letnim doświadczeniem w tej kwestii. Cena zależy trochę od tego co tak naprawdę wyjdzie po pomiarach ale raczej powinno zamknąć się wszystko do 150zł

anabolo
Mistrz
Mistrz
Posty: 1065
Rejestracja: 07 maja 2008, 17:46
Model: Camry V6
Silnik: 1mz-fe
Lokalizacja: Polska DLU

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: anabolo »

carsik pisze:to pochylenia wpływają generalnie na ściąganie a nie zbieżność. Zrobić fasolkę znaczy tak powiększyć otwór pod śrubę zwrotnicy aby była możliwość zmiany kąta pochylenia. Jak chcesz to przyjedź, do Warszawy masz niedaleko a zrobimy ten zabieg włącznie geometrią.
Rozumiem, że żartujesz z powiększaniem tego otworu i miałeś na myśli zastosowanie odpowiedniej śruby, której zwykle serwisy z geometrią nie mają na stanie...

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 821
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: GT4 Belgia

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: carsik »

nie, nie żartuję. Otwór który masz w seryjnym mcphersonie i tak jest większy i ma luz na około 30 minut. W wielu autach i rozwiązaniach zawieszeń sportowych stosowany jest otwór owalny a nie okrągły zatem nie bardzo rozumiem jaki masz z tym problem. Zarówno śruba jak i fasolka są równorzędnymi rozwiązaniami przy braku regulowanego górnego mocowania a rozwiązanie ze śrubą ma w tym porównaniu tylko jedną zaletę, regulacja jest łatwiejsza.

ameryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 20:50
Model: Avensis T25
Silnik: D4D 116kM
Lokalizacja: Radom

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: ameryk »

Mam opis z ustawienia geometrii jutro napiszę ile stopni to koło jest pochylone, to może coś ustalimy. Pozdrawiam

ameryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 20:50
Model: Avensis T25
Silnik: D4D 116kM
Lokalizacja: Radom

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: ameryk »

Witam.
Na pierwszym jest jeszcze przed wymianą McPhersona, na drugim jest po wymianie.
Obrazek



Obrazek

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 821
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: GT4 Belgia

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: carsik »

wyślij mi to proszę na biurogt4@gmail.com

ameryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 20:50
Model: Avensis T25
Silnik: D4D 116kM
Lokalizacja: Radom

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: ameryk »

[quote="ameryk"]Witam.
Na pierwszym jest jeszcze przed wymianą McPhersona, na drugim jest po wymianie.

radhanracing
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 08 lut 2016, 15:48
Model: Avansis
Silnik: 1.8 vvt-i benzyna

Re: Łożysko, piasta - WYMIANIA, OBJAWY szum buczenie

Post autor: radhanracing »

Witam. Mam taki problem w mojej toyce przy jezdzie czy to na w prost czypo luku slychac glosne buczenie typu "lup lup lup" i nie wiem co to przypuszczam ze to lozysko z przodu ale moge sie mylic. Halas slychac juz przy ok 50km/h. Przebieg to 210kkm takze uwazam ze cos lupnelo na pewno tylko co?

ODPOWIEDZ