[t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Wszystko o hamulcach...
Bebol
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 194
Rejestracja: 12 sie 2015, 19:38
Model: Avensis T27FL
Silnik: 1.8 benzyna
Lokalizacja: Szczecin

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: Bebol »

Ja na swoich "toytowskich" klockach również mam napisane Bosch.

XVS
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2014, 19:40
Model: Avensis T27 FL
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: XVS »

bo to są klocki Boscha. Ma jeszcze gdzieś strzępy starych klocków, więc jak ktoś bardzo nie dowierza, to sfotografuję i wkleję. Avensis produkowana jest w Europie i ma całe mnóstwo części europejskich producentów

Awatar użytkownika
Karus
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 358
Rejestracja: 07 kwie 2015, 18:56
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 2ZR
Lokalizacja: Wrocław

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: Karus »

XVS pisze:
Karus pisze: tylko pytanie co oni tam wkładają??

pzdr
oryginalne części sygnowane logo Toyoty :-)
Śmiało kup ATE czy TRW i wymienisz to sam. Nie jest to skomplikowane i wymagające nie wiadomo jakich umiejętności, czy posiadania nie wiadomo jakich specjalistycznych narzędzi. Się mechanicy cenią :nie:
Wymieniłbym to sam ale pod blokiem ciężko a do rodziców gdzie mam garaż dostępny mam 400 km. Za miesiąc do Chorwacji lecę wiec muszę to zrobić.
Co do cen to we Wro jest masakra, wczoraj byłem z 3 małymi wgniotkami na błotniku, takie po 10 -15 mm średnicy, nic wielkiego, koleś wyjął lampę jakimś pogrzebaczem to wypchał, trochę jakąś przyssawką się pobawił, zeszło mu z 45 minut i wziął 250zł... na ponad 2 tyg do przodu ma klientów, chciałbym tyle zarabiać...
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid

XVS
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2014, 19:40
Model: Avensis T27 FL
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: XVS »

Pod blokiem , byle nie padało. Nie zanieczyszczasz niczego. Ale Twoja wola.

Awatar użytkownika
Karus
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 358
Rejestracja: 07 kwie 2015, 18:56
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 2ZR
Lokalizacja: Wrocław

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: Karus »

XVS pisze:Pod blokiem , byle nie padało. Nie zanieczyszczasz niczego. Ale Twoja wola.
A nie potrzeba kompem klocków odblokować jak jest hamulec elektryczny? Teoretycznie można ręczny normalnie odpuścić ale jakoś bałbym się tam ręce podłożyć :-)
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid

XVS
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2014, 19:40
Model: Avensis T27 FL
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: XVS »

Nie. Tłoczki się wkręca. Z lewej lewy gwint, z prawej prawy.
Taki zestaw jest bardzo pomocny https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-wyc ... 6386603927 (pierwsza aukcja z brzegu w celu poglądowym).

piootr
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 348
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:02
Model: Avensis T27
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Radomsko

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: piootr »

Właśnie jestem po wymianie tarcz i klocków na tylnej osi, niestety nie zdążyłem wymienić przodu. Kupiłem cały komplet ATE. Nie polecam podejmowania się prac samodzielnie bez zestawu do wkręcania tłoczków. "Namową" forumowiczów, że można wkręcić kluczem od kątówki podjąłem prace i nawet skończyłem. Przy użyciu takiego klucza praca żmudna, wkręcanie tłoczka z lewej strony jakieś półtorej godziny (przytarty na w pozycji prawie całego wysunięcia), prawy szybciej - jakaś godzina samego kręcenia. Jak się okazało na lewym kole klocki wytarte do 0.5 mm, prawe koło jakieś 5 mm zostało. Pozostało mi jeszcze zregenerować lewy zacisk, najprawdopodobniej przy ostatniej wymianie warsztat dał ciała i rozerwał gumę przeciwpyłową. Na szczęście naładowali jakiegoś smarowidła które w jakimś stopniu uchroniło tłoczek. Już zamówiłem zestaw naprawczy zacisku, wolna chwila i zacisk na stół. Straciłem zaufanie do warsztatu który robił mi moją byłą T25. Zaciski zasmarkane, jarzmo najprawdopodobniej bez czyszczenia, blaszki pozaginane bo coś im piszczało - zły jak cholera podjąłem się sam.
Obrazek

XVS
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2014, 19:40
Model: Avensis T27 FL
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: XVS »

nie straciłbyś tyle czasu i sił jakbyś poluzował odpowietrznik i wycisnął płyn przez wężyk do jakiegoś naczynia, a potem uzupełnił świeżym i odpowietrzył. Płyn stawiał opór. Jego przepompowanie przez przewody i kanaliki pompy ABS.
Mimo wszystko, gratki za samozaparcie i dobrze wykonana robotę. Jak będziesz się zabierał za przednie, to możesz zastosować ścisk stolarski i jakąś nasadkę. Pójdzie bez problemu.

piootr
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 348
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:02
Model: Avensis T27
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Radomsko

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: piootr »

XVS pisze:nie straciłbyś tyle czasu i sił jakbyś poluzował odpowietrznik i wycisnął płyn przez wężyk do jakiegoś naczynia, a potem uzupełnił świeżym i odpowietrzył. Płyn stawiał opór. Jego przepompowanie przez przewody i kanaliki pompy ABS.
Mimo wszystko, gratki za samozaparcie i dobrze wykonana robotę. Jak będziesz się zabierał za przednie, to możesz zastosować ścisk stolarski i jakąś nasadkę. Pójdzie bez problemu.
zastanawiałem się nad odpowietrznikiem, lecz nie miałem nikogo aby odpowietrzać. Mam już zestaw do wciskania / wkręcania tłoczków. Trochę wolnego potrzebuję teraz. Dodatkowo zabawa z rozebraniem i regeneracją zacisku. Pomimo że nie było słychać klocków, teraz samochód o wiele lepiej się toczy. Tak niewiele a cieszy.
Obrazek

XVS
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2014, 19:40
Model: Avensis T27 FL
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: XVS »

piootr pisze: zastanawiałem się nad odpowietrznikiem, lecz nie miałem nikogo aby odpowietrzać. Mam już zestaw do wciskania / wkręcania tłoczków. Trochę wolnego potrzebuję teraz. Dodatkowo zabawa z rozebraniem i regeneracją zacisku. Pomimo że nie było słychać klocków, teraz samochód o wiele lepiej się toczy. Tak niewiele a cieszy.
samemu bez wysysarki płynu to jest problem, bez dwóch zdań. Mam takowe urządzenie również, tyle, że do tego potrzebna jest również sprężarka. Mimo iz jest to urządzenie "samoobsługowe" wolałem wspomóc się drugą osobą, która kontrolowała poziom płynu w zbiorniczku.
Tak, czy siak - brawo Ty.Należy ci się :piwo: Nie sztuka wydać siano i jeszcze się wkurzać, że spieprzyli. W myśl zasady- chcesz coś zrobić dobrze, zrób to sam.

Awatar użytkownika
dziadek_tadeusz
Mistrz
Mistrz
Posty: 1115
Rejestracja: 26 wrz 2007, 19:24
Model: Camry x2
Silnik: 5S-FE x2
Lokalizacja: Siedlce

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: dziadek_tadeusz »

To z ręcznym jest tak, że da się go guzikiem odpuścić i wkręcić tłoczki?
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.

XVS
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2014, 19:40
Model: Avensis T27 FL
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: XVS »

tak. W roczniki 2012 i pewnie wyższym, po przytrzymaniu guziczka "P" przez kilka sekund, automatyczne załączanie parkingu wyłącza się i można nawet wyłączyć zapłon :-D w starszym modelu nie ma automatu, więc po prostu się go nie załącza. To jest elektryczna wersja najzwyklejszego hamulca ręcznego. Róznica jest taka, że zamiast dźwigni do napięcia linek, jest silnik i jakaś przekładnia. W grupie VAG jest natomiast silniczek na zacisku. No więc trzeba po prostu wykręcić tłoczek silniczkiem. Które rozwiązanie jest lepsze ? nie mnie to osądzać

Awatar użytkownika
Karus
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 358
Rejestracja: 07 kwie 2015, 18:56
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 2ZR
Lokalizacja: Wrocław

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: Karus »

Oddałem w środę samochód do warsztatu na wymianę tarcz i klocków z tyłu i do dziś nie mam samochodu...
Po pierwsze urwali szpilkę jak dokręcali koło... ale to ok wymienili na nową, zdarza się.
Problem jest taki, że podczas wymiany kompem diagnostycznym odciągali hamulec ręczny i podobno był jakiś spadek napięcia na akumulatorze i wystąpił jakis błąd hamulca ręcznego, zresetowali ten moduł hamulca ale wywala teraz błąd kalibracji punktu zero czy jakoś tak.
Nie mogą sobie z tym poradzić i jutro jadą z tym do ASO Toyota. Lipa straszna bo niby prosta robota a 4 dni auta nie mam i kto wie czy to jutro naprawią w ASO :wleb:
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid

XVS
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2014, 19:40
Model: Avensis T27 FL
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: XVS »

A świstak siedzi i zawija je w te sreberka. Niby w jakim celu użyli w ogóle kompa diagnostycznego (uniwersalny z chin na lewym oprogramowaniu), skoro wystarczy wcisnąć przycisk Parking i przytrzymać 5 sekund. Instrukcja obsługi się kłania. Po wykonanej robocie ta sama procedura ponownie robi z niego automat. Gówno nie spadek napięcia, tylko nie mając pojęcia spieprzyli ci auto. Mam nadzieje, że koszty ASO pokryje warsztat, a nie TY.

Awatar użytkownika
Karus
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 358
Rejestracja: 07 kwie 2015, 18:56
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 2ZR
Lokalizacja: Wrocław

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: Karus »

XVS pisze:A świstak siedzi i zawija je w te sreberka. Niby w jakim celu użyli w ogóle kompa diagnostycznego (uniwersalny z chin na lewym oprogramowaniu), skoro wystarczy wcisnąć przycisk Parking i przytrzymać 5 sekund. Instrukcja obsługi się kłania. Po wykonanej robocie ta sama procedura ponownie robi z niego automat. Gówno nie spadek napięcia, tylko nie mając pojęcia spieprzyli ci auto. Mam nadzieje, że koszty ASO pokryje warsztat, a nie TY.
Mówili, ze zawsze używają kompa do odciągania hamulców. Sami zaoferowali pokrycie kosztów w ASO, ale mi to się wydaje oczywiste w takiej sytuacji. Mam nadzieje, że wystarczy ta kalibracja hamulca czy tam ustawienie tego punktu zero w ASO i będzie po sprawie.
Najgorsze, ze za 2 tyg jadę do Chorwacji i wolałbym nie mieć żadnych przygód.
pzdr
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid

XVS
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2014, 19:40
Model: Avensis T27 FL
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: XVS »

Karus pisze: Mówili, ze zawsze używają kompa do odciągania hamulców.
a to źle zrozumiałem. czyli wciągali programowo tłoczki z tyłu, a nie wyłączali parking z automatu. Spoko, pojedziesz do Croatii. Najwyżej bez ręcznego.Ale dlaczego nie mieliby tego naprawić ?

Awatar użytkownika
Karus
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 358
Rejestracja: 07 kwie 2015, 18:56
Model: Avensis T27
Silnik: 1.8 2ZR
Lokalizacja: Wrocław

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: Karus »

XVS pisze:
Karus pisze: Mówili, ze zawsze używają kompa do odciągania hamulców.
a to źle zrozumiałem. czyli wciągali programowo tłoczki z tyłu, a nie wyłączali parking z automatu. Spoko, pojedziesz do Croatii. Najwyżej bez ręcznego.Ale dlaczego nie mieliby tego naprawić ?
Wiesz jak czytam wątki o usterkach z tym ręcznym w naszych Ave to włos staje dęba, latają kwoty po 4 tys zł za naprawę a psuje się to nadzwyczaj często :(
Wolałbym jednak do Cro pojechać z działającym ręcznym, mój brat kiedyś astrą właśnie przez elektryczny ręczny zakończył podróż do Cro w Czechach :) powrót na lawecie....
pzdr
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid

Awatar użytkownika
dziadek_tadeusz
Mistrz
Mistrz
Posty: 1115
Rejestracja: 26 wrz 2007, 19:24
Model: Camry x2
Silnik: 5S-FE x2
Lokalizacja: Siedlce

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: dziadek_tadeusz »

A po założeniu nowych klocków najpierw trzeba wypchnąć tłoczki hamulcem, czy zaciągnąć ręczny?
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.

piootr
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 348
Rejestracja: 03 lip 2011, 15:02
Model: Avensis T27
Silnik: 2.0 D4D
Lokalizacja: Radomsko

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: piootr »

Karus pisze:
XVS pisze:
Karus pisze: Mówili, ze zawsze używają kompa do odciągania hamulców.
a to źle zrozumiałem. czyli wciągali programowo tłoczki z tyłu, a nie wyłączali parking z automatu. Spoko, pojedziesz do Croatii. Najwyżej bez ręcznego.Ale dlaczego nie mieliby tego naprawić ?
Wiesz jak czytam wątki o usterkach z tym ręcznym w naszych Ave to włos staje dęba, latają kwoty po 4 tys zł za naprawę a psuje się to nadzwyczaj często :(
Wolałbym jednak do Cro pojechać z działającym ręcznym, mój brat kiedyś astrą właśnie przez elektryczny ręczny zakończył podróż do Cro w Czechach :) powrót na lawecie....
pzdr
I tak ładują ściemę. Aven nie ma silniczków przy zaciskach i nie cofa się kompem. Przednie są wciskane, tylne wkręcane. Coś popierniczyli i ot cała prawda. Szkoda słów.
Obrazek

XVS
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 282
Rejestracja: 14 sty 2014, 19:40
Model: Avensis T27 FL
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE

Re: [t27] Klocki i tarcze hamulcowe

Post autor: XVS »

Tak też sadziłem, o czym zresztą wcześniej pisałem.
@dziadek_tadeusz. Zawsze wciśnij po wymianie klocków kilkukrotnie pedał hamulca.
W każdym chyba samochodzie idzie odblokować ręczny, tylko trzeba się nakręcić imbusem, więc nie popadaj w panikę Karus. Jedyny minus, brak ręcznego.
Z tego co widzę na zdjęciach w sieci, Astra ma również podobne rozwiązanie co w Avensisie, czyli linki na zaciskach, które ciągnie i puszcza silniczek, a tłoczki wciska się identycznie jak w AVE https://www.youtube.com/watch?v=LM1_qciF4po
Żałuję, że nie skusiłem sie na zrobienie filmiku jak wymieniałem klocki w mojej AVe, może dlatego, że nie mam tak czyściutkiego, wręcz nowego zestawu Proxxonów, tylko stare i mocno używane :hahaha:

A tak przy okazji, co siada w naszych Parkingach ?

ODPOWIEDZ