[verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Wszystko o hamulcach...
Robert_L
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:21
Model: Avensis Verso
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Lokalizacja: Małopolska

[verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: Robert_L »

Koledzy. Zrobiłem dzisiaj sobie przegląd hamulców w swojej Avensis Verso i prosił bym o pomoc w ocenie stanu tarcz, klocków.
Zmierzona grubość tarcz przut to 27mm , a tył to 11mm. Jakie wartości minimalne dopuszcza producent dla tego modelu?, może ktoś wie.
Oraz jak jest z tymi klockami?, rowek środkowy na klocku powoli znika, ale do gołej blachy jeszcze 3mm. Pojeździć jeszcze?, czy tez powoli nastawiać się na wymianę.
I jakie nowe zastosować?.(mam felgi stalówki, tarcze raczej są oryginalne toyoty, nie zamienniki, a obecne klocki takie jak na zdjęciu).
Obrazek
Obrazek
Obrazek

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Hamulce Avensis verso.

Post autor: wtom »

rowek w klocku się czyści :jezyk: np. cienkim nożem.
grubości minimalne:
- klocki 1mm (zresztą piszczałka by wyła jakby były zbyt cienkie)
- tarcza przód 26mm
- tarcza tył 10,5mm
Robert_L pisze:...przut to 27mm , a tył to 11mm.
przut=przód :diabel:

Robert_L
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:21
Model: Avensis Verso
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Lokalizacja: Małopolska

Re: Hamulce Avensis verso.

Post autor: Robert_L »

czyli rozumiem ze tym rowkiem nie ma się co martwić?. Przeczyściłem go ale na jednym klocku już nie było co czyścic.
Wtom a jak z ta piszczałką o której napisałeś, nie widzę żadnego kabla idącego od klocka. W starej cromie jest, w megan a w Verso nic takiego nie widziałem.

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Re: Hamulce Avensis verso.

Post autor: wtom »

Robert_L pisze:czyli rozumiem ze tym rowkiem nie ma się co martwić?. Przeczyściłem go ale na jednym klocku już nie było co czyścic.
Wtom a jak z ta piszczałką o której napisałeś, nie widzę żadnego kabla idącego od klocka. W starej cromie jest, w megan a w Verso nic takiego nie widziałem.
jak już rowka nie ma na jednym to lepiej klocki wymień. zobacz czy wszystkie równo się zużyły. jeśli nie, to oznacza że masz zapieczone gdzieś prowadnice zacisku lub tłoczek nie odbija. piszczałki tu są "mechaniczne" w postaci blaszki na jednym z klocków sterczącej na jego końcu :-D

Robert_L
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:21
Model: Avensis Verso
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Lokalizacja: Małopolska

Re: Hamulce Avensis verso.

Post autor: Robert_L »

aha. Zużycie wygląda podobnie choć te koło lewe przednie jest najbardziej zużyte. Za to tylnie lewe najmniej. Prowadnice sobie sprawdziłem i są ok, natomiast pod uszczelką tłoczków mam rdzę w proszku. Być może to przyczyna ze przednie koła ciężej się kręcą, ( z leciutkiej górki auto nie poleci,stoczy się tak jak inne) nawet z przepychaniem auta jest problem. Nie wiem jak się za to zabrać, albo poczekam do wymiany nowych klocków.
A jakie klocki byś mi polecił?, do tej pory myślałem ze fabryka daje TRW a tu inne.

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Hamulce Avensis verso.

Post autor: wtom »

verso było wyłacznie klepane w japonii, więc zapomnij że znajdziesz europejskie marki :brewki: . jak rudy w środku pod gumkami, to tłoczek stoi i raczej czyszczeniejuż mu nie pomoże, bo nie ma warstwy ochronnej chromu, wiec jedynie wymiana tłoczka na nowy lub używka zacisk. tak lepiej nie jeździć bo przegrzewasz piasty (łożyska itd..). klocki stosuj dobrych firm (wybór szeroki)

Robert_L
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:21
Model: Avensis Verso
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Lokalizacja: Małopolska

Re: Hamulce Avensis verso.

Post autor: Robert_L »

nie pokoi mnie ta ruda, co prawda wżerów nie stwierdziłem na pierwszy rzut oka, jest tam pył rdzawy. Zastanawiam się czy jutro zamiast klocków nie użyć jakiegoś kołka dystansowego i wysunąć poprzez naciskanie hamulca sam tłoczek powiedzmy jakieś 2cm. Może w tedy będę coś więcej widział.
A ile powinien się cofać tłoczek po naciśnięciu hamulca?(odbić)

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17160
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: wrc »

tloczek sie nie cofa duzo, widac lekki ruch, ale jak ma swobode pracy to bez uzywania przyrzadow da sie go wcisnac reka

Robert_L
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:21
Model: Avensis Verso
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Lokalizacja: Małopolska

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: Robert_L »

próbowałem ściskiem stolarskim cofnąć. Trochę poszedł ale ciężko. Zastanawiam się teraz jak odkręcić wężyk od zacisku. Jakiś nie typowy. Jest mocowany śrubą i jeszcze taki kawałek rurki metalowej odchodzi od tego. Którędy jest dostarczany jest płyn?, mocowaniem śruby czy jak to nazwać, czy tez tą rurką metalową?.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17160
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: wrc »

a po co wężyk odkręcać? no płyn dostarczany jest wężykiem, bo jak inaczej ;-)
po mojemu masz zapieczony tloczek i trzeba wszytko rozebrac, i tak juz ktos wyzej napisal zrob to z obu stron, tzn. oba zaciski
regeneracja zacisku jest na forum opisana, łącznie ze zdjęciami, sam tez chyba cos wrzucałem na ten temat

Robert_L
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:21
Model: Avensis Verso
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Lokalizacja: Małopolska

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: Robert_L »

bo żeby to dobrze oglądnąć pasowało by chyba zdemontować cały zacisk. Bo jak na miejscu, to po wyjęciu tłoczka zacznie się wylewać płyn, a chciał bym go jakoś zastopować. Dawniej w przewód wkładało się kawałek drewna i to wystarczyło.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17160
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: wrc »

płyn i tak do wymiany, wiec niech sobie zleci z układu, a tłoczki się demontuje wygodniej jak zacisk jest na aucie, przynajmniej takie są moje amatorskie metody ;-)

Robert_L
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:21
Model: Avensis Verso
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Lokalizacja: Małopolska

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: Robert_L »

No racja, płyn wiele nie kosztuje. Przeczytałem temat o regeneracji zacisku w ave t22. Kolega pisał tam ze można cofać ręką. Jutro powalczę ze swoimi.
Dzięki.

Robert_L
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:21
Model: Avensis Verso
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Lokalizacja: Małopolska

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: Robert_L »

Jeszcze jedno pytanie. Jaki płyn zastosować?. DOT 3 tak jak rekomenduje toyota czy DOT 4. Wiem ze koledzy dolewali, ożywali DOT 4 w t22, natomiast przy wymianie płynu podejrzewam że to się wymiesza, i w układzie będzie trochę starego, trochę nowego płynu.

Przy okazji zorientowałem się w cenie klocków i w sklepie są taniej niż na alledrogo :brewki: Już nie mówiąc o kosztach transportu.
Zakupiłem tez pastę bo tłoczków i cyliderków za 3.50zł

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17160
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: wrc »

pasta dobra rzecz, dobrze ze to kupiles :ok:
kup dot4, zreszta cena jedna

Robert_L
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:21
Model: Avensis Verso
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Lokalizacja: Małopolska

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: Robert_L »

a jak kolego jak z wymianą zrobić żeby najwięcej tego świeżego płynu było?. Kupić pierwszy lepszy, czy też jakieś konkretnej firmy, bo widziałem na forum ze nie którzy stosują jakieś lepsze.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17160
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: wrc »

dot4 i nie ma potrzeby dawać "lepszego" dawać

Robert_L
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:21
Model: Avensis Verso
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Lokalizacja: Małopolska

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: Robert_L »

dziękuję. Jak tylko pogoda pozwoli to zabieram się do roboty. Może jeszcze uda mi się przy okazji płyn w układzie sprzęgła wymienić, jak dostudiuje wiedzę :brewki:

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17160
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: wrc »

Robert_L pisze:dziękuję. Jak tylko pogoda pozwoli to zabieram się do roboty. Może jeszcze uda mi się przy okazji płyn w układzie sprzęgła wymienić, jak dostudiuje wiedzę :brewki:
diy jest, a sam operacja prościutka, zrób fotki z akcji hamulec :kawa:

Robert_L
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 572
Rejestracja: 25 paź 2010, 19:21
Model: Avensis Verso
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Lokalizacja: Małopolska

Re: [verso] wymiary i dobor klockow i tarcz

Post autor: Robert_L »

ok. nie ma sprawy, i tak zawsze fotografuje każde prace przy aucie, tym i innymi.
Jedna spraw mnie tylko nurtuje. Jeśli wyjmując tłoczek cały płyn z układu zleci. JJak potem wyjąć pozostałe?. Chyba ze zdemontuje wszystkie zaciski i toczki wypadną same jednocześnie. Ale to dam radę. Obawiam się za to zapowietrzenia serwa, pompy(nie znam dokładnie terminologii), bo czytam trochę i z tym może być największy problem.

ODPOWIEDZ