Olej do dwusuwów 2T i inne dodatki poprawiające smarność ON

Paliwa, oleje, smary, lakiery, woski i inne preparaty...

Jaki olej 2T (do 2-suwów) stosujesz w swoim dieslu ?

Addinol MZ 406
7
2%
Liqui Moly 1052
71
22%
Liqui Moly 1504
3
1%
Meguin Zweitaktmotorenoel TC semi
9
3%
Ravenol Skuter 2T
68
21%
Orlen Mixol S
12
4%
Orlen Platinum Moto 2T
8
3%
Orlen Semisynthetic 2T czerwony
40
13%
Olej 2T innej marki
32
10%
Nie używam oleju do 2-suwów w dieslu
69
22%
 
Liczba głosów: 319

Visitor1230

Olej do dwusuwów 2T i inne dodatki poprawiające smarność ON

Post autor: Visitor1230 »

Slyszeliscie o czyms takim ??? Na szacownym Motortalk czy forum mercedesa, temat szeroko omawianyod kilku juz lat. Dyskusje jaki dolewac, a czy ten lepszy a moze inny bo w pelni syntetyczny itd. Po krotce mowiac chodzi o to ze, w procesie spalania nie pozostawia zadnych produktow. Spala sie lepiej niz jakikolwiek diesel. Nie wazne jaka marka tego oleju, wazne zeby byl. Uznawane jest to za najlepsze "lekarstwo" dla silnikow diesla itp. itd. Dolewaja to praktycznie nagminnie taxiarze. A nawet warsztaty, nie wylaczajac ASO Mercedesa! Nie sa znane jakiekolwiek problemy jezeli chodzi o gwarancje czy rekojmie.
Dolewaja tego oleju 02 do 03 L na tankowanie.
Sam nie wiem co o tym myslec. Swiat sie do gory nogami przewraca :bojesie: a z diesla robi sie juz dwusuwy ???

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6079
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: Olej do dwusuwow wlewany do diesla

Post autor: piokli »

W dieslach z lat 90-tych (zwłaszcza jeżdżąc na opale) dolewało się do ON olej od dwusuwów, aby poprawić "smarowność" paliwa i chronić wtryski przed zbyt suchym paliwem. Nikomu ten olej nie zaszkodził.

Nie mam pojęcia czy olej do dwusuwów może mieć negatywne działanie na wtryskiwacze nowych silników.

Visitor1230

Re: Olej do dwusuwow wlewany do diesla

Post autor: Visitor1230 »

Z tego co wyczytalem to taxiarze w de leja to od nowosci, robia tymi swoimi CDI przebiegi rzedu 400K i bryki chodza jak nowe. Wynika z tych polemik, ze chodzi tu o smarowanie pompy i ze nic innego nie zapewni tego jak olej do dusuwow.

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6079
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: Olej do dwusuwow wlewany do diesla

Post autor: piokli »

Na logikę jeżeli olej w dwusuwach rozpuszczony w benzynie smaruje cały silnik,
to musi mieć bardzo dobre właściwości smarne i dobrze się spalać.

Nie wiadomo tylko czy ta smarowność jest lepsza niż samego ON czy podobna.
Może rzeczywiście pomaga, a może to tylko mit.
Nie spotkałem się z badaniami, aby porównać 2 jednakowe silniki używane z olejem i bez oleju od dwusuwów w ON.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17184
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: Olej do dwusuwow wlewany do diesla

Post autor: wrc »

obecnie ON bezsiarkowy nie ma dobrych właściwości smarnych ...
ja lałem już kilka razy olej do dwusuwów do auta z cr, 200 ml na caly bak to żaden problem, w Niemczech tematyka jest szeroko dyskutowana
teraz spokojnie czekam na krytykę za mój postępek :jezyk:

Visitor1230

Re: Olej do dwusuwow wlewany do diesla

Post autor: Visitor1230 »

wrc pisze:obecnie ON bezsiarkowy nie ma dobrych właściwości smarnych ...
ja lałem już kilka razy olej do dwusuwów do auta z cr, 200 ml na caly bak to żaden problem, w Niemczech tematyka jest szeroko dyskutowana
teraz spokojnie czekam na krytykę za mój postępek :jezyk:
Niekoniecznie krytyke. Temat mnie strasznie nakrecil. Slynny Sterndocktor twierdzi ze dpf-om naet to nieszkodzi. A jak wrazenia po zalaniu wrc?

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17184
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: Olej do dwusuwow wlewany do diesla

Post autor: wrc »

wrażeń niem ma żadnych, tez żadnych się nie spodziewałem, choć niektórzy twierdza ze jak silnik w gorszym stanie to i lepiej pracować zaczyna
dpf to nie problem, oleje te maja ponoć mniej popiołów jak oleje do czterosuwów, zresztą ja dpf nie mam
lałem LM syntetyk, butelkę mam w bagaju, mogę jutro wrzucić zdjęcie

Awatar użytkownika
jozef01
Mistrz
Mistrz
Posty: 1242
Rejestracja: 12 lut 2008, 12:04
Model: WOŁGA T25
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Lokalizacja: WAW, Józefów

Olej do dwusuwow wlewany do diesla

Post autor: jozef01 »

Kolega do Vito CDI dolewa 300ml. mixolu od nowości. 250kkm stuknęło.
Obecnie produkowane są dodatki smarne dla fanów OO. Ja dolewam do ON, w sumie profilaktycznie. 30ml wystarcza na cały bak. Produkt kanadyjskiego kleen-floo.

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6079
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

olej do dwusuwów i inne dodatki poprawiające smarowność ON

Post autor: piokli »

Z obawy o nie wystarczający poślizg paliwa w pompie wysokiego ciśnienia i we wtryskiwaczach oraz z obawy o wysokie koszty ewentualnej wymiany pompy i wtryskiwaczy niektórzy właściciele diesli stosują dodatki do oleju napędowego poprawiające "smarowność paliwa". Jedni stosują gotowe preparaty poprawiające smarowność paliwa, a inni dolewają regularnie do ON olej od dwusuwów.

Stare diesle doskonale znosiły przez setki tysięcy kilometrów zarówno olej opałowy jako paliwo i olej do dwusuwów (np. Mixol) jak środek na poprawę smarowności. Nowe diesle Common Rail z dużo większym ciśnieniem w pompie i wtryskiwaczach mogą już nie koniecznie dobrze znosić Mixol w paliwie. Na forach jest mnóstwo wrogów wlewania Mixolu do nowych diesli, ale też jest mocna grupa zwolenników, którzy dolewają od wielu lat olej od dwusuwa do ON i nie mają z tego powodu negatywnych objawów, wręcz przeciwnie.

A czy Wy stosujecie w D4D dodatki do paliwa na poprawę smarowności ?
Jakie i jak często ?
Macie jakieś wrażenia, doświadczenia z wpływu tych dodatków ?

Mam obawy przed olejem od dwusuwa w D4D, dlatego ja stosuję gotowy preparat na poprawienie smarowności paliwa.
Stosuję do prawie każdego tankowania Kleen-Flo Diesel Lubricant:

Obrazek

Diesel Lubricant - Smar do silników Diesla
Butelka 1,92 litra około 60zł na allegro.
Zalecane dawkowanie na 50 litrów ON 33ml latem i 100ml zimą (koszt dodatku od 2-3zł latem do 6-7zł zimą na zatankowanie pełnego zbiornika).
Opis produktu z butelki: Bezalkoholowy smar do silników Diesla zasilanych paliwem o niskiej zawartości siarki. Zapewnia silnikom odpowiednią smarowność i ochronę przed przedwczesnym zużyciem. Obniża temperaturę płynności oleju napędowego. Czyści układ paliwowy, obniża zadymienie spalin. Podnosi moc silnika. Absorbuje wodę z paliwa zapobiegając w efekcie korozji układu paliwowego. Wydajny 1 opakowanie wystarcza na 3 000 l oleju napędowego. Do stosowania przez cały rok. Środek bardzo dobrze miesza się z olejem opałowym, poprawia właściwości smarne oleju opałowego. Olej opałowy zgodnie z przepisami nie może być używany jako paliwo do pojazdów. Stosowanie oleju opałowego do napędu silników, jest nie wskazane również ze względów technicznych - grozi uszkodzeniem silnika. Przykładowe zastosowania: Smar jest przystosowany do paliw dieslowskich z niską zawartością siarki. Czyści i smaruje cały system paliwowy silników Diesla w szczególności pomaga przywrócić smarowanie zarówno wtryskiwaczom jak i pompom paliwowym.Kupowany najczęściej przez firmy transportowe, taksówkarskie, linie kolejowe, kopalnie, przedsiębiorstwa przewozu ciężarowego, przedsiębiorstwa komunikacji autobusowej oraz klientów indywidualnych. Sposób użycia: Dodać 100ml smaru do 150 litrów paliwa. W okresie chłodów dawkę preparatu zwiększyć trzykrotnie

Visitor1230

Re: Dodatki całoroczne do ON poprawiające smarowność paliwa

Post autor: Visitor1230 »

Problem polega na skladzie paliwa, czyli diesla. A wszystko przez modna ekologie. Pies pogrzebany jest w zawartosci siarki w paliwie, ktora to ma za zadanie smarowac uklad wtryskowy diesla. A zawartosc siarki jest coraz nizsza. Bosch & Co zaczeli utwardzac powierzchnie elementow tracych w odpowiedzi na zmniejszenie wlasciwosci smarnych paliwa. Ale jest to rozwiazanie nieidealne. I pytanie brzmi jak zachowac trwalosc... Sledze od jakiegos czasu watek na Motor Talk de. Watek ciagnie sie od 2005 roku. W miedzy czasie przestal sie tam udzielac szpec od olejow, Sterndoctor. Co za wiedze ma ten gosc jezeli chodzi o oleje to niektorzy z nas wiedza. Dla zwyklego smiertelnika ciezko az to wszystko ogarnac. Mowa caly czas kreci sie w temacie dodawania oleju do dwusowow do paliwa w stosunku 1:200. Z tego co wyczytalem olej ten spala sie czysciej niz olej napedowy sam w sobie. Zapewniajac najlepsze z mozliwych smarowanie pompy i wtryskow. Opisuja tam goscie doswiadczenia z roznymi olejami. Mniej klekotania na zimnym silniku i generalnie cichsza praca agregatow. Co ciekawe, diesle traktowane olejem do dwusowow wydalaja mniej sadzy. Silniki po zdjeciu glowicy do wymiany uszczelki wykazuja nienaganna czystosc po sporych przebiegach. Z tego co wyczytalem, nie nalezy stosowac oleju syntetycznego zwlaszcza do diesli z DPF-em. Ze wzgledu na pakiet dodatkow, ktory moze pozatykac filtr.
Temat strasznie chodzi mi po glowie i zastanawiam sie nad wprowadzeniem w zycie. Do aurisa ktorego mamy, juz zakupilem olej dwusuwowy. Akurat LM 2T Motoroil Art, 1052. No i bedziemy testowac. Mam zamiar tylko profilaktycznie zastosowac Motor system diesel Reiniger tez od LM z linii warsztatowej ( jakos mam zaufanie do tej marki i zeby nie bylo ze jestem handlarzem :) ja to tylko kupuje).
Caly czas mialem obawy wlac olej do ave. Ze wzgledu na dpf. Tu musi byc olej o niskiej zawartosci siarki ten LM wyzej wymieniony ma akurat podobno bardzo niska i moze niby byc. Do tej pory wlewalem LM diesel schmier additiv, Ale informacje do jakich dotarlem nie jest to nic szczegolnego. Podobne dodatki sa juz w paliwie jakim tankujemy jako zamienik siarki, a maja one slabe wlasciwosci smarujace.

Podsumowujac, jest podobno tak ze jakikolwiek olej dwusowowy dolany do paliwa jest lepszy niz jego brak. I gdybym nie mial dpf-a juz zaczalbym w to sie bawic.

PS. Zapomnialem dodac. Olej dwusuwowy podnosci liczbe cetanowa, czyli zdolnosc do do zaplonu paliwa. A zatem latwiejsze uruchomienie silnika. Poza tym samochody maja lepsze wyniki w badaniach spalin.

stan33
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 31 lip 2011, 10:42
Model: Corolla Verso
Silnik: 2.0D4D 1CD-FTV
Lokalizacja: Łódź

Re: Dodatki całoroczne do ON poprawiające smarowność paliwa

Post autor: stan33 »

ja dolewałem do golfa 1,6td było ok [spalanie spadło

Visitor1230

Re: Dodatki całoroczne do ON poprawiające smarowność paliwa

Post autor: Visitor1230 »

Piokli ogladalem te specyfiki ktorych uzywasz. Szkoda ze nie ma tam kart z wlasciwosciami. Interesuje mnie najbardziej czy to nadaje sie do diesla z DPF-em. Bo tu mam caly czas problem. Jezeli chodzi o olej do dwusowow to jestem przekonany juz dosc powaznie do wykonania proby. Ale powstrzymuje mnie tylko jedem maly zwanzig w postaci czerwonego dodatku jaki jest w olejach do dwusowow. Oczywiscie przez ten wspanialy dpf oczywiscie.

Awatar użytkownika
Arfeel
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 401
Rejestracja: 04 lip 2008, 23:06
Model: Avensis T22 liftback
Silnik: 2.0 D-4Diesel

Re: Dodatki całoroczne do ON poprawiające smarowność paliwa

Post autor: Arfeel »

Diesel Lubricant kleen-flo jest dostępne w sklepie motoryzacyjnym koło sadyby best mall - kupiłem kilka małych buteleczek w bardzo atrakcyjnej cenie :) Podobno wycisza silnik... zobaczymy :)
If today was perfect, there would be no need for tomorrow

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6079
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: Dodatki całoroczne do ON poprawiające smarowność paliwa

Post autor: piokli »

Visitor1230 pisze:Piokli ogladalem te specyfiki ktorych uzywasz. Szkoda ze nie ma tam kart z wlasciwosciami.
Na stronie kanadyjskiej producenta są jakieś karty produktów.
Stosowany przeze mnie Kleen-Flo Diesel Lubricant: http://www.kleenflo.com/en/msds/953.pdf
Też stosuję uszlachetniacz ON Kleen-Flo Conditioner: http://www.kleenflo.com/en/msds/991.pdf

Czytaj Visitor1230 o oleju do dwusuwów, bo temat jest ciekawy, ale brak doświadczeń w polskim internecie z silnikami common rail.
A ja po niemiecku sobie nie poczytam bo nic nie rozumiem.
Arfeel pisze:Diesel Lubricant kleen-flo jest dostępne w sklepie motoryzacyjnym koło sadyby best mall - kupiłem kilka małych buteleczek w bardzo atrakcyjnej cenie :) Podobno wycisza silnik... zobaczymy :)
Kleen-Flo Diesel Lubricant na allegro 7zł za 190ml i 54zł za 1,9 litra
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... +kleen-flo
U mnie nie słyszę wyciszenia ani innej pracy silnika.

Visitor1230

Dodatki całoroczne do ON poprawiające smarowność paliwa

Post autor: Visitor1230 »

piokli pisze:Czytaj Visitor1230 o oleju do dwusuwów, bo temat jest ciekawy, ale brak doświadczeń w polskim internecie z silnikami common rail
Temat na Motortalk najbardziej rozbudowany jest na forum mercedasa. Ale duzo jest tez w oplu czy fordzie. Sa przeciwnicy i zwolennicy. Co ciekawe zwollenicy podaja argumenty pro: w wielu przypadkach bardziej cicha praca silnika. Najbardziej odczuwalna w mrozne dni. Silniki po uruchomieniu szybciej przestaja klekotac.Czesto niewielki spadek zuzycia paliwa. Bardzo czesto brak dymienia przy cisnieciu gazu. W dieslach z DPF rzadsze uruchamianie regeneracji filtra. Przy badaniu spalin jeden gosc opisal wyniki. A ze nie jestem w temacie to opisze to tak: odczyt badania powinien byc ok 1,3 a byl 0,3. Badanie spalin wykonano na dieslu bez DPF-a. A wyniki byly jak w silniku z filtrem. Musze poedukowac sie w temacie o co z tym chodzi.
Przeciwnicy dolewania oleju do dwusowow nie maja argumentow w rekach poza tymi ze zadne koncerny tego nie praktykuja i ze mozna starcic gwarancje i takie tam. Tak na szybkiego przeliczylem ile popiolow siarczanowych moze dostac sie do filtra jezeli dolewamy ten olej i wychodza mi wartosci ekstremalnie minimalne. Bo dobry polsyntetyk ma go w sabie zaledwie 0,06%. Czyli 0,00051g/1L. Dla porownania olej silnikowy C2 ma do 0,8g/100g oleju. A wiadomo ze silnik go spala i jest to dopuszczalne.
Poza tym jeden z uzytkownikow wspominal ze toyota na rynek afrykanski ma w swojej instrukcji zalecenie dolewania tego oleju w przypadku paliwa o niskich wlasnosciach smarnych. Takie kwiatki tez gdzies ktos znalazl nawet w instrukcjach VW.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17184
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: Dodatki całoroczne do ON poprawiające smarowność paliwa

Post autor: wrc »

ja tam leje i jade i obserwuje, poki co jest ok, i niedlugo zaopatrze sie w kolejna porcje LM do dwusuwow, ale btw. cos kojarze ze o tym dolewaniu to juz gdzies indziej temat mielismy ;-)

Awatar użytkownika
jozef01
Mistrz
Mistrz
Posty: 1242
Rejestracja: 12 lut 2008, 12:04
Model: WOŁGA T25
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Lokalizacja: WAW, Józefów

Dodatki całoroczne do ON poprawiające smarowność paliwa

Post autor: jozef01 »

piokli pisze: A czy Wy stosujecie w D4D dodatki do paliwa na poprawę smarowności ?
Jakie i jak często ?
Macie jakieś wrażenia, doświadczenia z wpływu tych dodatków ?
Stosuje, co tankowanie: 30ml preparatu z obrazka + 50ml Diesel Fuel Conditioner, też Kleen-Flo
Co do moich spostrzeżeń - mam wrażenie, że auto lepiej się "zbiera", szczególnie po dodaniu tego drugiego, ale może być subiektywne.
Dodatki leje bardziej profilaktycznie, dla uspokojenia samego siebie. Wierze, że pomogą ochronić zawory scv, pompę, wtryskiwacze...

wrc
Mógłbyś napisać, który LM lejesz i w jakich proporcjach? Jak ze spadkiem dymienia przy mocnym naciśnięciu pedału gazu?

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17184
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: Dodatki całoroczne do ON poprawiające smarowność paliwa

Post autor: wrc »

w bagaju mam butelke, to wieczorem napisze jaki to LM, leje malo, jakies 150ml-200ml na pelen bak, dymienia nie mialem i nie mam, moim zdaniem faktycznie moze i silnik sie troszke wyciszyl, mi chodzi tylko o poprawe smarownosci paliwa

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6079
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: Dodatki całoroczne do ON poprawiające smarowność paliwa

Post autor: piokli »

Właśnie, napisz wrc czy widzisz wpływ oleju 2suw na dymienie i odgłosy na zimno po odpaleniu ?
Visitor1230 pisze:Poza tym jeden z uzytkownikow wspominal ze toyota na rynek afrykanski ma w swojej instrukcji zalecenie dolewania tego oleju w przypadku paliwa o niskich wlasnosciach smarnych. Takie kwiatki tez gdzies ktos znalazl nawet w instrukcjach VW.
Jakby to potwierdzić z innych źródeł to byłby duży argument ZA.
Może ma ktoś kogoś znajomego w RPA, żeby się tam podpytał.
Albo może zapytać mailem (podając się za posiadacza toyoty z RPA) jakieś ASO Toyoty z Johannesburga czy Pretorii o zalewania 2suw oleju do ON ?
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2011, 08:05 przez piokli, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17184
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Re: Dodatki całoroczne do ON poprawiające smarowność paliwa

Post autor: wrc »

wplywu na dymienie nie widze bo zjawiska nie znam, nie wystepuje, mam wrazenie ze motor pracuje moze i troszke spokojniej, ale to moze byc efekt placebo...
piokli pisze:Albo może zapytać mailem (podając się za posiadacza toyoty z RPA) jakieś ASO Toyoty z Johannesburga czy Pretorii o zalewania 2suw oleju do ON ?
to chyba najlepsze rozwiazanie

ODPOWIEDZ