[d4d] Brak mocy

Dział dotyczący problemów z silnikami diesla i ich osprzętem
maxy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 kwie 2008, 16:17
Lokalizacja: ważne?

[d4d] Brak mocy

Post autor: maxy »

Ave nie ma mocy, wcale nie chce przyspieszać
Ostatnio zmieniony 11 sie 2008, 11:14 przez maxy, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek85_85
Moderator
Moderator
Posty: 1392
Rejestracja: 21 kwie 2007, 13:03
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomek85_85 »

moze cos wiecej, ktory rok, jaka wersja silnikowa, jakie sa objawy, cos stuka, puka, dymi...

qfas

Post autor: qfas »

wymień filtry powietrza i paliwa, sprawdź turbo jeśli to nic nie da sprawdź sprężanie

maxy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 kwie 2008, 16:17
Lokalizacja: ważne?

Post autor: maxy »

rok prod 2000 silnik diesla D-4D, jak wymienie to napiszę czy cos pomogło

tomek85_85
Moderator
Moderator
Posty: 1392
Rejestracja: 21 kwie 2007, 13:03
Lokalizacja: Kielce

Post autor: tomek85_85 »

jak masz jakis problem to najpierw napisz co to za model i wersja silnikowa i opisz objawy, co sie dzieje, a tak napisales tylko, ze nie ma mocy i juz...troche malo...wiesz to byla troche taka zgadywanka, moze chodzic o diesla, benzyne, gazika...

qfas

Post autor: qfas »

Ja polecam MANN'A paliwa wedlug znaczników manna idzie WK 720/2 x
a powietrza C 3146

maxy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 kwie 2008, 16:17
Lokalizacja: ważne?

Post autor: maxy »

Dzięki wielkie pomógł dla Ciebie (sprawdzałem filtry były zabite jutro wymianka)

zgredzio69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 08 cze 2008, 06:53
Lokalizacja: Szczecin

Brak mocy silnika T22 D4D

Post autor: zgredzio69 »

Coś podlusiło mnie aby umyć silnik i zaczęło się... W jednej z wtyczek (na oko kompletnie suchej) powstawało zwarcie. Praktycznie brak możliwości ruszenia po uruchomieniu dowolnej funkcji układu elektrycznego np. świateł czy kierunkowskazu. Po skrupulatnym przejrzeniu wszystkich wtyczek (zapryskaniu WD40 i przedmuchaniu) maszyna ruszyła, jednak zapaliła się magiczna lampka oznaczająca problem z silnikiem. Maszyna nie ma mocy czyli z TurboDiesla dostałem zwykłego Diesla. Czy ktoś spotkał się z takim problemem, który oczywiście w ASO na komputerku mi sprawdzą, jednak być może ktoś walczył z czymś takim. Swoją drogą starałem się zachować umiar w tym myciu i robić to na ciepłym silniku, zaraz po umyciu odpaliłem silnik.

Awatar użytkownika
TheBestBoy
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 135
Rejestracja: 31 sie 2007, 21:38
Model: T25 Wagon
Silnik: ADT250
Lokalizacja: Z nienacka

Re: Brak mocy silnika T22 D4D

Post autor: TheBestBoy »

zgredzio69 pisze:zapryskaniu WD40
Oj, to nie był dobry pomysł!!!

WD40 to jest dobre do łańcuchów w rowerze...

polecam to:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1032725.html

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... wd+40&sid=
Obrazek

zgredzio69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 08 cze 2008, 06:53
Lokalizacja: Szczecin

Re: Brak mocy silnika T22 D4D

Post autor: zgredzio69 »

TheBestBoy pisze:
zgredzio69 pisze:zapryskaniu WD40
Oj, to nie był dobry pomysł!!!

WD40 to jest dobre do łańcuchów w rowerze...

polecam to:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1032725.html

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... wd+40&sid=
Dzięki za poradę, wyraźnie mechanior wprowadził mnie w błąd sugestią z tym WD40... Przedmuchanie wtyczek byłoby zapewne lepszym pomysłem. Z linków wynika, że pozostaje zastosowanie IPA Cleanera lub cierpliwe odczekanie na ulotnienie się WD, co jednak nie jest takie pewne, ponieważ substancja lotna wietrzeje a cięższy tłuszcz pozostaje.

Awatar użytkownika
mlody02
Mistrz
Mistrz
Posty: 1510
Rejestracja: 10 kwie 2008, 01:18
Model: Avensis T25
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: mlody02 »

Na koniec polecam przedmuchanie sprężonym powietrzem takim jak do czyszczenia komputera lub na stacji benzynowej - kompresorem.
WD40 jest świetne ale do np elementów takich jak drzwi, zamki , szyny od foteli itp. WD40 jest bardziej do smarowania elementów.(tak jak pisał The Best BOy)
Pozdr
Pozdr
Krzysiek :)

ntgroup
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2008, 23:29
Lokalizacja: Łódź

Utrata mocy D4D

Post autor: ntgroup »

Witam

Mam nastepujący problem w mojej Avensis Verso D4D z 2002r. (przebieg 118 tys. km)
Otóż autko po wciśnieciu pedału gazu do podłogi w okolicach 2,5 tys obrotów traci moc. Obroty nie wzrastaja. Po odpuszczeniu pedału gazu i delikatnym przyspieszaniu problemu nie ma. Autko pełny przegląd, który zalaecany jest przy 100 tys. km. przeszło jak miałóo 110 tys. km (wymiana rozrządu kompletna, wszystkie filrty, olej, olej w skrzyni biegów).
Byłem z tym problem w ASO Toyoty. Zrobili diagnostykę komputerową i nie znależli żadnych błędów. Stwierdzili, że przpływomierz powietrza ok.

Czy ktoś może orientuje się, co może być przyczyną? Z góry dzięki za pomoc.

19artur69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 08 lip 2008, 21:50
Lokalizacja: wieluń

pomocy !!! - ave 2.0 d4d z 2003 - na 5 traci moc

Post autor: 19artur69 »

witam moja ave od 3 tygoni zaczela dymic na czarno i brakuje jej mocy a na piatym biegu moc spada tak ze musze redukowac do 4 i dodatkowo dymi - wymienilem filtr powietrza , paliwa zmienilem stacje na shel lub bp -zaczelem pomalu robic to co opisales na temat EGRa i odziwo do tego zaworu ( zdjecie w zalaczniku) dochodza dwa wezyki jak wypiolem tenz prawej to zaczela pod cisnieniem leciec plyn koloru czerwono- brunatny i szybko zalozylem wezyk z powrotem - czy tak powinno byc czy tam ma byc plyn duzo plynu inna rzecz ktora mnie nipokoi to od filtra powietrza do turbiny idzie gruby waz jak go zdjolem to w turbinie byl olej? ropa? cos czarnego to samo jest w wezyku ktory odchodzi za czujnikiem na filtrze powietrza w kieruku silnika tez jest w srodku usmarowany w srodku (zdiecie z czerwona strzalka) - aha przy obr ok2.2 i 2.6 zaczyna lekko szarpac silnikiem ale zaraz przechodzi - prosze o pomoc co mam zrobic - komputer zadnych bledow nie wykazal dodam ze jestem za granica a tu chca mi pokolei wymieniac wszystko poczawszy od filtrow mimo ze sa nowe pomocy prosze odpisz lub skype artur19_69 po godz 21 zdiecia cos nie chca sie zapakowac prosze o maila to je wysle pozdrawiam i zgory dziekuje

matracz21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 15 maja 2008, 03:30
Lokalizacja: suwałki

Przykro mi

Post autor: matracz21 »

objawy ktore opisales dokladnie wskazuja na umierajaca turbine. Nie polecam jezdzic autem dopuki nowa lub zregenerowana turbina nie zostanie zainstalowana. Otoz zjawisko oleju w przewodach powietrznych od turbiny swiadcza jedno bardzo klarownie uszczelniacze na walku turbiny ulegly uszkodzeniu w zwiazku z czym silnik przy pracy w zakresie 2,2 i 2,6 obrotow trzesie sie bo dostaje zbyt ciezkie paliwo(dodatkowo obciazone olejem z silnika). Ten zakres obrotow to zakres pracy turbiny w ktorym pluje ona najwieksza iloscia oleju. Nie polecam autem jezdzic bo jak padnie turbina kompletnie w czasie jazdy to wyssie ci znaczna czesc oleju w uklad zasilania, w skutek czego mozesz przytrzec motor. Znam to z autopsji reno laguna po tym jak turbina padla silnik juz nie chodzil tak jak przed tym incydentem. Jak bedziesz zmienial turbine upewnij sie ze intercooler jak i wszelkie przewody do niego prowadzace beda zdemontowane i porzadnie wymyte.[pzdrawiam i na przyszlosc polecam poszukac gdzies na necie jak sie prawidlowo eksploatuje uturbione diesle ta lektura z pewnoscia pomoze ci wydluzyc zycie kolejnej turbiny

matracz21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 15 maja 2008, 03:30
Lokalizacja: suwałki

SZCZELNOSC UKLADU

Post autor: matracz21 »

sprawdz szczelnosc ukladu doprowadzenia powietrza, nie mam pewnosci. Znajomy kiedys mial bardzo podobne objawy w WV pasacie i do wymiany przepustnica byla bo gdziestam delikatnie cos tam bylo w niej pekniete,zrobili to i wszystko wrocilo do normy. Nie mam pewnosci bo przyczyn moze byc ok miliona ale sprawdz to i pisz dalej jak nic nie znajdziesz PZDR

devgru
Stara się...
Stara się...
Posty: 77
Rejestracja: 15 kwie 2008, 19:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: devgru »

Objawy wskazują na przepływomierz, ale skoro stwierdzili że ok...

Zawilczak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 04 mar 2008, 14:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zawilczak »

na 99% to zawór scv na pompie wtryskowej. Jeśli coś Ci to pomoże to najprawdopobniej "zielony". Gdybyś był w Wa-wie, to można by się spotkać, podmienić zawór (mam taki). Pozdrawiam.

ntgroup
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2008, 23:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ntgroup »

Żeby było ciekawiej, teraz od jakiegoś czasu objawy ustały. Wszystko jest ok. Już kiedyś coś takiego było, ze przez jakiś czas wszystko było cacy, ale później niestety objawy wróciły.
Jutro jadę na wymianę filtra paliwa i zobaczymy co będzie. Mam juz zakupionego KNECHTa, więc go podmienię.
Jesli to nie pomoże trzeba będzie próbować kolejnych mozliwości. I chyba rzeczywiście zacznę od zawora scv na pompie (dzięki za podpowiedź Zawilczak - w razie co odezwę się w tej sprawie.)

Awatar użytkownika
stachu01
Stara się...
Stara się...
Posty: 30
Rejestracja: 29 lip 2008, 10:00
Model: Avensis T25 kombi
Silnik: 2.0 D-4D
Lokalizacja: Kutno

Nie ma mocy Avensis D-4D

Post autor: stachu01 »

Witam wszystkich! Mam problem z Avensis z 2004 roku 2.0 116KM. 148tys km. Otóż problem pojawia się sporadycznie i ciężko go ustalić, chodzi o to że podczas jazdy ze stałą prędkością np 110 km/h i wciśnięciu pedału gazu autko nie reaguje po redukcji na niższy bieg również, jakby turbina się nie załączała. Gdy zgasze samochód i ponownie go odpale problem jakby znika i jedzie dobrze. Następny dzień może jeździć ok bez usterek. Byłem na komuterze ale nic wtedy nie wykazał no i autko jeździło wtedy dobrze. Podsunie może ktoś z was jakiś pomysł? Dziękuję i pozdrawiam!


______________________________
stachu01, na forum był już wątek na identyczny temat. Przeczytaj go najpierw, a ewentualne pytania zadawaj w istniejącym wątku.

Portal
Ostatnio zmieniony 11 sie 2008, 10:42 przez stachu01, łącznie zmieniany 1 raz.

xor2
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 112
Rejestracja: 05 lip 2008, 18:24
Model: Avensis T22 (D4D)
Silnik: 1CD
Lokalizacja: Kielce

Post autor: xor2 »

To teraz ja mam pytanka.
Kupilem ok 3 tyg Ave 2.0 d4d (t22 po liftingu) rocznik 2002.

Kiedy jezdzilem tym autkiem jakies 2 tyg temy, wydawalo mi sie, ze spalanie mialem duzo nizsze w miescie, niz mam teraz.

Objawy jakie mam to, ze
- komputer pokladowy szybko pokazuje chwilowe spalanie na poziome 20l w momencie zmiany biegu na wyzszy. Wydaje mi sie, ze przy zmianie mialem ok 11, 12 i kiedy predkosc ustabilizowala sie, mialem ok 6 i w dol... teraz zatrzymuje sie na ok 9 i powoli spada ...

Wymieniony filtr powietrza, olej (na pełny syntetyk), nie wymienialem filtru paliwa ... warto, cos to zmieni?

W obroty wysokie szybko wpada, przy dluzszej jezdzie dostaje dopalu z turbinki i niby ok, ale spalanie ........

Tankowalem na Shelu (Diesel extra) a dzisiaj na BP Diesel Ultimate.

Oponki nowe, cisnienie 2.3

Co moge jeszce zrobic dla tego Ave?

Czeka mnie za 2 dni wyjazd po Europie (4 osoby + full bagaze ...)

Boję się .... :-(

ODPOWIEDZ