[d4d] Brak mocy

Dział dotyczący problemów z silnikami diesla i ich osprzętem
jarek866
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:41
Lokalizacja: Radom

brak mocy

Post autor: jarek866 »

kinder29 pisze:Witam mam pytanko do Was w sprawie braku mocy ... posiadam avensis II D4D 2.0 z 2003r od tygodnia auto traci moc i kopci dzieje sie to na ciepłym silniku...co dziwne po zgaszeniu silnika na jakies 5-10 min problem znika i jest wszytko OK i tak w kółko...auto podłanczane zostało pod komputer nie wywala zadnych błedów wszystkie wskazania sa prawidłowe... Mam pytanko bo słyszałem że takie obiawy mogą wskazyać na zawór EGR czy jest możliwe że komputer nie zapisał by błedu podczas uszkodzenia zaworu EGR i czy możliwe jest jego wypięcie co by upewnić sie że to faktycznie przyczyna leży po stronie zaworu EGR... ?

Pozdrawiam...
Mam identyczny problem jak Kinder 29 samochód zachowuje sie tak samo napiszcie czy to była wina VRV ERG czy SCV czy moze jeszcze czegoś innego

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Post autor: wtom »

lanot pisze: Niektóre części pasują od Ravki, ale jak widać nie wszystkie.
Jaki był koszt wymiany tego zaworu VRV? (części, robocizna)

Nie było podejrzeń o przepływomierz ani zawór SCV???
koszt 125zł bo to używki :-D (nowy ok 1200zł), robota 0zł bo robię sam :jezyk:

scv wymieniłem rok temu bo padły. przepływki rzadko padają w d4d, raczej porządnie się brudzą obrastając nagarem, czyszczenie odpowiednimi środkami w większości przypadków załatwiają sprawę w przypadku przepływek

co do części z innych modeli to może być różnie z powodu np. innej charakterystyki turbin (inne są w zwykłej ave, verso i rav) stąd też zawory VRV mogą mieć inną charakterystykę działania (zresztą mają inne nawet numery) ja na zaworze VRV od ravki czasami nie mogłem wyciągnąć > 120km/h a jak już osiągnąłem więcej to trwało to wieki i musiało być płasko :-D

[ Dodano: 2009-09-15, 23:52 ]
jarek866 pisze:Mam identyczny problem jak Kinder 29 samochód zachowuje sie tak samo napiszcie czy to była wina VRV ERG czy SCV czy moze jeszcze czegoś innego
przyczyna może być od każdego (rzadziej takie objawy z powodu EGR-a)
- przy scv dusi się nawet podczas ruszania, czasami traci moc przy pewnych obrotach
- przy VRV raczej ma problemy z wystwrowaniem turbiny (sypie błędami p1250 lub 1251)
- dławienia mogą też być z powodu czujnika ciśnienia doładowania (MAP)

jarek866
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: jarek866 »

auto nie ma siły jechać na wolnych obrotach po 3-4 tys wkręca sie ładnie bywa ze nagle zacznie chodzić wszystko jakby nie było problemu ale tylko na chwilę,a i jak jest zimny też chodzi dobrze

[ Dodano: 2009-09-16, 00:24 ]
w momencie kiedy chodzi dobrze ustaje też kopcenie na czarno

wtom
Mistrz
Mistrz
Posty: 1480
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:03
Model: i45
Silnik: 2.4 GDI
Lokalizacja: PL

Post autor: wtom »

zrób na początek po kolei:
- wymień filtr paliwa
- sprawdź wartości korekcji wtryskiwaczy na zimno i na ciepło
- zobacz jakie wartości ciśnień daje turbo w całym zakresie (test drogowy)
- zobacz jakie wartości są na przepływce w warunkach j.w.
- wyczyść EGR-a
- wyczyść, podmień ew. zawory scv

bardzo prawdopodobne że przydusza go otwarty EGR, skoro masz kłopoty na wolnych obrotach i kopcenie

jarek866
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:41
Lokalizacja: Radom

egr

Post autor: jarek866 »

Wszystko jasne wina EGR-a

remuluss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 04 lip 2007, 12:33
Model: Avensis T25
Silnik: 1CD-FTV D4D 2.0
Lokalizacja: Kwidzyn

Ave 2004 D4D brak mocy NIE EGR

Post autor: remuluss »

Witam!
Od niedawna mam problem z Avensis, rocznik 2004, D4D, oznaczenie silnika 1CD-FTV, 116KM. Co jakiś czas - jedyna reguła to rozgrzany silnik - samochód traci moc. Nie wchodzi na obroty, zamiast tego dławi się. Pierwsze wszystkie filtry do wymiany, nie pomogło. Gdy jechałem do mechanika zauważyłem, że na trójce gdy dodawałem gazu bardzo bardzo powoli to przy ponad 3000 Obr/min samochód gwałtownie przyspieszył i silnik przestał się dławić. Zostawiłem samochód u znajomego mechanika, którego nie było w domu. Dopiero po trzech godzinach wrócił i odpalił samochód. Mówi, że jeździł nim z podłączonym laptopem wszystkie parametry w normie, sprawdził EGR (czysty i sprawny). Jeździł 180/h, jeździł na wolnych obrotach, na wysokich obrotach, na rozgrzanym silniku i nic samochód ok! Przyjechałem za dwa dni i 20 km zrobiłem bez żadnego problemu. Rano do pracy, w pracy wszystko ok. Dopiero wieczorem - sądząc, że dolegliwość przeszła wybrałem się do Grudziądza i niestety musiałem zawrócić bo znów to samo. Jeśli to istotne to dodam, że gdy gaszę silnik - gdy usterka się uaktywnia - to nim mocniej zatrzęsie. Gdy gaszę go po normalnej jeździe to zatrzymanie jest spokojne.
Jeśli komuś się chciało przeczytać posta to proszę o pomoc.
Jestem z Kwidzyna, a do serwisu mam kawałek - najbliżej Bydgoszcz albo Trójmiasto.
Co to może być, złośliwość rzeczy martwych ??? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam forumowiczów.
Pozdrawiam
RS

wojtek1111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 02 paź 2009, 19:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wojtek1111 »

Witam wszystkich! Jestem tu nowy. Problem mój polega na tym że że na Stacji Paliw zalano kiepskie paliwo. Pompo wtryskiwacze zaczęły stukać, był horror. Po dodaniu czerwonego mixolu i przejechaniu kilkuset kilometow stukanie słabnie, jednak na niskich obrotach jeszcze słychać. Przy ledwie wyczuwalnym podniesieniu obrotów /ok 950/ stukanie zanika. Czy ktoś z Was wie coś na ten temat

BoB77
Mistrz
Mistrz
Posty: 1043
Rejestracja: 06 maja 2007, 11:03
Model: Avensis T22 FL SW
Silnik: D-4D
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BoB77 »

ja wiem tylko tyle ze diesle Toyoty pompowtryskiwaczow nie maja.
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth

Awatar użytkownika
ayrsen
Mistrz
Mistrz
Posty: 1363
Rejestracja: 22 lut 2007, 22:17
Lokalizacja: 3M

Post autor: ayrsen »

wojtek1111 pisze:Witam wszystkich! Jestem tu nowy. Problem mój polega na tym że że na Stacji Paliw zalano kiepskie paliwo. Pompo wtryskiwacze zaczęły stukać, był horror. Po dodaniu czerwonego mixolu i przejechaniu kilkuset kilometow stukanie słabnie, jednak na niskich obrotach jeszcze słychać. Przy ledwie wyczuwalnym podniesieniu obrotów /ok 950/ stukanie zanika. Czy ktoś z Was wie coś na ten temat
1) D4D nie lubi "kiepskiego" paliwa więc nie należy tankować "gdziekolwiek"...
2) Czego dolałeś??? :wow: :wow: :wow:
3) Pompowtryskiwacze to w grupie VW były...

Nie wiem co zatankowałeś ani tym bardziej dlaczego. To Twój pierwszy post na forum, wiec w ogóle nic na Twój temat nie wiem(y). Co robić - zatankować porządne paliwo i modlić się. Jak nie pomoże, to poszukać dobrego mechanika.
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:

droset
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 195
Rejestracja: 25 sty 2009, 18:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: droset »

wojtek1111, tankowałem na Auchan i po pewnym czasie z silnika zaczęły dochodzić stuki, które prawie zanikały po rozgzaniu silnika i na wyższych biegach. Na jałowym i przy ruszaniu jednak było bardzo głośno. Zakończyło się wymianą wszystkich wtryskiwaczy. Nie twierdzę że masz uszkodzone wtryski ale proponuję je sprawdzić.

Awatar użytkownika
arek184
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 683
Rejestracja: 24 wrz 2009, 20:58
Model: T22_BA
Silnik: 4A-FE_Z5
Lokalizacja: Warszawa

T22 4A-FE Koło pasowe napinające

Post autor: arek184 »

Witam,
mam problem z kołem pasowym napinającym pasek sprężarki klimatyzacji (oznaczenie IP na rysunku). Jak byłem ostatnio na wymianie rozrządu, mechanik ASO powiedział mi, że owe kółko jest do wymiany z racji, że trochę "lata" na boki (ok. 3mm). Mam pytanie, czy spowodowane jest to luzami na łożysku, czy też możliwe jest skrzywienie tego kółka w trakcie eksploatacji? Czy ktoś z Was miał ten sam problem? Czy takie łożysko można wymienić? Czy możliwe, że kółko zostało fizycznie skrzywione przez mechanika ??? Części zamiennej mimo prób nie udało mi się znaleźć. Nowa, oryginalna część kosztuje ok. 360zł.

[ Dodano: 2009-10-12, 21:01 ]
Z tego wszystkiego poszedłem, obejrzeć to dokładnie. Ręcznie nie jestem w stanie wyczuć luzów, aczkolwiek daje się zauważyć, że kółko pod niedużym naciskiem delikatnie się ugina na bok (niecały 1mm). Po odpaleniu silnika (obroty 1,5k) nic szczególnego nie widać, ale jak silnik złapie temperaturę i obroty spadną rolka "lata" może nie 3 ale 2mm na boki i jest to regularne. Mam mieszane myśli :help:
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"

MAZI1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 01 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: KRAKÓW

brak mocyd4d

Post autor: MAZI1976 »

Witam.Ostatnio w mojej avie d4d przy rozgrzanym silniku brakuje mocy od dolnych obrotów wciskam gaz do podłogi a ona ledwie sie zbiera powyzej 3000t wgniata w fotel i jest za mna czarno ale gdy ava jest chłodna chodzi bez zazutów.Przez przypadek sprawdziłem płyn chłodniczy i było ponizej normy 3 dni wczesniej odpaliłem na maxsa ogrzewanie i od tamtej pory ava po rozgrzaniu straciła moc wiec udalem sie do aso w ktorym robiłem wymiane rozrzadu pompy i oczywiscie płynu chłodniczego i zgłosiłem im ten problem o braku płynu i braku mocy twierdzac ze nie napelnili mi do konca płynu ktorego brakowalo w nagrzewnicy i gdy odpaliłem grzanie nagrzewnica pociagnela płyn ale oczywiscie w aso wszystko w porzadku auto zabrali na warsztat i zaczeli sprawdzac stwierdzili ze płyn jest przy dolnej kresce wiec moja odpowiec była ze płyn sprawdzam gdy jest zimny silnik i ze jest go malo ok dolali zaczeli sprawdzac co z ta moca komp niczego nie wykryl wszystko ok jazdy testowe na pelnym bucie i nic 3 godziny roboty aso i usterki nie znalezli mam przyjechac w poniedzialek i zostawic ave i beda dalej szukac nie widze tego kolorowo.Mam pytanie czy ktos z was miał takie objawy.I zastanawiam sie czy aso cos zknociło i czy jak zostawie ave w aso to wymysla jakas historie i zabule jak za zboze.A propo 3 godzinnego szukania usterki przez aso zaplaciłem 0 zł. dziwne!!!!

Awatar użytkownika
wisniaw1
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 624
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:42
Model: s4.
Silnik: 2,7 biturbo
Lokalizacja: Mazowieckie Warszawa Wawer

Post autor: wisniaw1 »

mialem podobny problem tez tracilem moc w aso nic nie wykrili a okazalo sie ze mam mala dziurke w intercoolerze i zasysal powietrze dlatego tak kopcil i tracil moc wiec sprawdz go jak to nie to to nie mam pojecia co moze byc przyczyna takiego zachowania sie autka
POZDRAWIAM

ZAPRASZAM DO OCENY
Moja szara Lala T22 Kombi: http://avensis.info/viewtopic.php?p=145343#145343
Mój pierwszy japończyk http://avensis.info/viewtopic.php?t=9085

ryszard10-6
Stara się...
Stara się...
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2008, 19:24
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: ryszard10-6 »

witam u mnie po odpaleniu zaczynalo cos piszczec wiec szukalem i wydawalo mi sie ze to sprzegielko klimy ale znajomy mechanik podczas wymiany paska wielorowkowego obejrzal dokladnie rolke napinacza i stwierdzil uczkodzenie takowej podobno sa same lozyska ale zauwazylem ze ta rolka ma wglebienia po chodzacym pasku wiec kupilem nowa czyli caly komplet rolka z dzwignia i z hydraulicznym napinaczem koszt okolo 280zl a podobno same lozysko gdzies czytalem na forum kosztuje okolo 100zl --zapomnialem dodac ze pisk umilkl i jeszcze jedno podczas proby odkrecenia sruby trzymajacej napinacz okazalo sie ze jest za dluga i nie chce wyjsc opierajac sie o nadwozie wiec trzeba bylo poluzowac i odkrecic poduszki silnika i letko go odciagnac pozdrawiam

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17159
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Post autor: wrc »

arek184 pisze:mam problem z kołem pasowym napinającym pasek sprężarki klimatyzacji (oznaczenie IP na rysunku)
czy myslisz przypadkiem o czesci 88595D
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_T ... ?hl=88595D

pozdr :-D

Awatar użytkownika
arek184
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 683
Rejestracja: 24 wrz 2009, 20:58
Model: T22_BA
Silnik: 4A-FE_Z5
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arek184 »

Dokładnie :tak: , znajdę ją po numerze w sklepie?
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"

Awatar użytkownika
wrc
Moderator
Moderator
Posty: 17159
Rejestracja: 16 lis 2007, 07:12
Model: Avensis T22
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lokalizacja: Schwäbisch Hall

Post autor: wrc »

tak, numer OE to podstawa przy doborze zamiennika, skf robi zamiennik, ale nie jest on tani, mysle ze bedzie 200-250 zl kosztowal, zapytaj tez w aso, moze bedzie taniej po jakims rabacie dla weterana

pozdr :-D

Ps. pamietaj ze OE to numer 10 cyfrowy ;-) , nie pierwsze 5 cyfr

MAZI1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 01 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MAZI1976 »

Dzis własnie wruciłem z aso przyczyna braku mocy na goracym silniku był zabrudzony zawor egr panowie z aso podeszli do tego ok zapłaciłem ;-)

DOKA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 04 lis 2009, 22:11
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Spadek mocy

Post autor: DOKA »

Moja Toyota Avensis z 2003 roku silnik 2,0D 116 KM, przebieg 180tys. przy rozgrzanym silniku i obciążeniu biegiem nie chce jechać (dławienie) silnika, objaw jakby nie otrzymywała paliwa. W momencie jak "złapie" około 3 tys.obrotów dławienie mija. Dziwnym jest też trudność z porannym zapaleniem silnika. Diagnostyka na kilku niezależnych komputerach nie wykazała jakichkolwiek błędów. Wymieniono filtry (paliwa, powietrza), sprawdzono wtryski, paliwo w zbiorniku, katalizator. Brakuje mi koncepcji!!! Bardzo proszę o pomoc lub istotne sugestie! Dziękuję i pozdrawiam!
Dominik
Dominik Kania

charlie_spooki
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 278
Rejestracja: 09 maja 2008, 13:07
Model: Avensis T22
Silnik: D4D
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: charlie_spooki »

Zobacz odpowiedzi wyżej. To może być egr, który trzeba wyczyścić. U mnie jak było dławienie to czyszczenie egr pomogło. To nie kosztuje wiele, warto spróbować.

ODPOWIEDZ