silnik 20D z BMW

Dział dotyczący problemów z silnikami diesla i ich osprzętem
kom69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 08 maja 2018, 00:26
Model: avensis t27
Silnik: 2.0D z BMW

silnik 20D z BMW

Post autor: kom69 »

Czy już ktoś miał problem z silnikiem 2.0D z BMW mnie po przebiegu 118 000 po prostu się zatarł a Toyota Polska rozłożyła ręce i zapraponowała zakup nowego

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6088
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: piokli »

Możesz napisać coś więcej?
Pompa oleju stanęła?
Coś się zatkało w przepływie oleju?

Czy ktoś ma do czynienia z tym silnikiem w autach Bmw, czy tam taki problem występuje?
Bo zatarcie samo z siebie to kpina.

kornik1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 07 sie 2014, 10:59
Model: Avensis T27 FL
Silnik: 1.8

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: kornik1981 »

Polecam lekturę tego: https://www.facebook.com/wymiensilnikpl ... 0k&fref=nf
Niezła antyreklama BMW i prawie całej niemieckiej motoryzacji. Już w postach z tego roku jest inf. o dwóch padniętych N47....

PS. Nie mam na celu reklamy ww. warsztatu., nie korzystałem z jego usług.

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6088
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: piokli »

kom69 pisze:Czy już ktoś miał problem z silnikiem 2.0D z BMW mnie po przebiegu 118 000 po prostu się zatarł a Toyota Polska rozłożyła ręce i zapraponowała zakup nowego
Co ile tys km wymieniałeś olej w silniku ?
Jaki masz styl jazdy? Ciśniesz na zimnym sikniku?

kom69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 08 maja 2018, 00:26
Model: avensis t27
Silnik: 2.0D z BMW

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: kom69 »

Nagle znikneło z silnika 3l oleju,przeglądy robione na czas w autoryzowanych

Awatar użytkownika
qadD4D
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 756
Rejestracja: 12 sie 2007, 21:27
Model: Prius
Silnik: 1,8 Hybrid
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: qadD4D »

kom69 pisze:Nagle znikneło z silnika 3l oleju,przeglądy robione na czas w autoryzowanych
:wow:
??? 3L wyparowały czy jak :twarz:

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6088
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: piokli »

Z info w linku powyżej turbiny w nowych silnikach BMW mogą się w krótkim czasie rozszczelnić i wciągnąć olej z silnika. Może to właśnie taki przypadek. Ale wtedy dymił by na siwo przepalając olej silnikowy, takie dymienie właściciel chyba by zauważył.

Chyba warto przy tych dieslach od BMW sprawdzać poziom oleju wyjątkowo często.

Przy takich historiach toyotowskie 1AD i 2AD stają się wzorem niezawodności :-D

fan64
Stara się...
Stara się...
Posty: 43
Rejestracja: 23 lut 2009, 16:54
Model: CC 2.0
Silnik: 2.0 TDI 170KM
Lokalizacja: zach.pomorskie

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: fan64 »

Sprawa co najmniej ciekawa,118 tys.to żaden przebieg moja Avensis 2.0D z 2004r została w rodzinie teraz ma prawie 270tys.
fan64

Miłosz
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 544
Rejestracja: 20 cze 2016, 19:59
Model: IS220D
Silnik: 2ad

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: Miłosz »

Z tego co się mówi jeśli bmw to R6. Do tego się najbardziej przykładali, chociaż era pancerności przeminęła wraz z e46 e39 e38. W n47 bmw zrobiło nawet jakieś akcje serwisowe związane z rozrządem, dużo osob miało problemy z tymi motorami. Sam zresztą szukałem e9x z 2.0d ale wolałem lexa po wymianie motoru, a na zdrowe 3.0d nie było dziengów ;) Cały czas z tyłu głowy mam e46 330d z m57n, bo po sprzedaży lexa będę musiał i tak coś kupić, ale wyjdzie co wyjdzie.

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 821
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: GT4 Belgia

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: carsik »

piokli pisze:
Przy takich historiach toyotowskie 1AD i 2AD stają się wzorem niezawodności :-D
Wielokrotnie to pisałem. Może nie wzór ale całkiem przyzwoity silnik. Era 1C i 2C minęła dawno, ale w obliczu tego co oglądam w tym co do mnie przyjeżdża na serwis, 1AD jest niezły. To co dzieje się w N47 w BMW to można by książkę napisać a koszty z tym związane znacznie przebijają sławną UPG w 1AD (bardzo sporadycznie).

daminko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 19 paź 2018, 14:35
Model: Avensis
Silnik: 2.0 D4D

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: daminko »

Witam,
Mam dokładnie ten sam problem z silnikiem D4D od BMW - auto z maja 2016. Pewnie już by się zatarł tak jak u autora wątku jednak z ciekawości przy ok 130k km sprawdziłem poziom oleju a tu sucho. Dolałem 2 litry !! i na bagnecie pojawiła się ledwo widoczny jego ślad.
Stan na dziś:
Auto po przeglądzie w ASO po 140k km, niczego nie stwierdzili, w ogóle to nic nigdy nie słyszeli o takich przypadkach.... Konsumpcja oleju to ok 2 l na 5000 km. Generalnie ten silnik to istna makabra. Koło pasowe i napinacze trzeba wymieniać co roku. Zawór EGR był wymieniany (na gwarancji). Dziś w ASO kupując kolejny litr oleju na dolewkę dowiedziałem się, że podobno będzie akcja serwisowa na rozrząd (nieoficjalnie)- jak się okazuje słynny rozrząd w silnikach N47, w BMW wymienianie rozrządu po 50k km w tych silnikach nie było niczym nadzwyczajnym.
A ciekawostek dotyczących mojego auta:
->wstawili tłumik drgań - lewarek drgał na biegu jałowym - typowy temat w Avensisach z tym silnikiem - jak ktoś ma auto na gwarancji jest na to akcja serwisowa.
->montowali grzałki na szybie dla kamer i czujników safety - na gwarancji
->w aucie wymienili całe tylne zawieszenie - auto chciało mnie zabić.
Jeśli ktoś użytkuje auto z takim samym silnikiem i miał podobne problemy z łasym na olej silnikiem dajcie znać.

Bandzur
Spamer
Spamer
Posty: 3782
Rejestracja: 07 gru 2012, 18:10
Model: T25
Silnik: 1.8

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: Bandzur »

Zgłaszam kolejną AVE T27 FL II z tym silnikiem - pęknięty łańcuch rozrządu.

+ te dwie z tym samym problemem
emilko1994 pisze:nowe silniki ze stajni BMW, są przypadki w Polsce z wiarygodnych źródeł ASO, że po 30-40 tys km pękały łańcuchy rozrządu.
i kolejną której olej wyparowywał - obrócona panewka.

Bandzur
Spamer
Spamer
Posty: 3782
Rejestracja: 07 gru 2012, 18:10
Model: T25
Silnik: 1.8

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: Bandzur »

Kolejne z silnikiem 2WW:
konradob pisze:Kupno auta z tym silnikiem to ruletka i jak ktoś już napisał na tym forum to swego rodzaju kukułcze jajo podrzucone Toyocie w zamian za technologię hybrydową. Już zaczyna się mówić o problemach jakie ma Toyota przez te silniki. Kultura pracy OK. Spalanie OK. Trwałość już nie bardzo. Na forach BMW aż roi się od negatywnych opinii na temat tego silnika. U kolegi w firmie jest 15 Avensisów z tym silnikiem Cztery przy przebiegu około 70/80 000 km miały problem z rozrządem ( wytarte zęby na kole ). Z tego co pamiętam w dwóch egzemplarzach skończyło się na wymianie całego silnika, w pozostałych rozrząd zaczął głośno pracować i został wymieniony na nowy. Po kontroli reszty samochodów nie stwierdzono nieprawidłowości i jeżdżą cały czas. Więc tak jak napisałem, Kupno samochodu z tym silnikiem to ruletka.

dalrid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 21 maja 2019, 14:15
Model: jeszczeOctavia
Silnik: 1.6

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: dalrid »

Cześć

Zamarłem.

Jestem mniej więcej 2 dni przed zakupem Avensis z 2016 roku z silnikiem 2.0 D4D. Jak przeczytałem, że jest to silnik rodem z BMW, to czułem się spokojny. Niestety po przeczytaniu wcześniejszych wpisów nie wiem co robić.
Mój samochód został sprawdzony przez serwis Toyoty, nie stwierdzono, problemów, tak napisano.
W raporcie widzę jednak wpis - kontrola pasa napędu, osprzętu silnika - stopień zużycia - i tutaj komentarz serwisanta - do sprawdzenia rolki, napinacze (hałas).

Teraz nie wiem czy to co napisał kolega powyżej, że rozrząd zaczął pracować głośno to ten komentarz serwisanta to pierwszy sygnał że coś się dzieje ?

Na co zwrócić uwagę, żeby potem nie jeździć po serwisach, mimo że będę miał gratisowo doliczone ewentualne naprawy w serwisie?

Aha, to cudo ma przebieg 130 tys. km

Prośba o wskazówki.

dalrid
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 21 maja 2019, 14:15
Model: jeszczeOctavia
Silnik: 1.6

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: dalrid »

UP.

jackassZSW
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 197
Rejestracja: 13 sty 2019, 10:57
Model: Avensis T27
Silnik: 1800

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: jackassZSW »

troche te niedokładnie opisali pasek osprzetu to pasek osprzetu jest na wierzchu, rozrzad jest na łancuchu i jest zabudowany . Koszt wymiany rozrzadu to 2,5-5tys a pasek osprzetu z rolkami pare stów

silnik dosc problemowy, rozrzad jak nie teraz to za kilkanascie/kilkadziesiat tysiecy moze byc do wymiany, do tego słynny problem z chłodnica EGR przez co auta dostawały samozapłonu, klapki kolektora które trzeba usuwac

kozelka
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:25
Model: Avensis T25 liftback
Silnik: 1CD-FTV
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: kozelka »

Witajcie
Czytam ten wątek i trochę mi się marszczy. W maju zmieniłem 15-letnie T25 D4D na Verso 1,6 D4D 2014r. Nie wiem czy nie zamienił stryjek siekierki na kijek. :-) . ale pożyjemy zobaczymy.

Pozdrawiam wszystkich

josef
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 174
Rejestracja: 12 maja 2012, 10:13
Model: Corolla Verso
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Lokalizacja: Kalisz

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: josef »

Miałeś jakieś problemy z silnikiem w T25 D-4D?

kozelka
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 120
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:25
Model: Avensis T25 liftback
Silnik: 1CD-FTV
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: kozelka »

Kupiony z przebiegiem 140 tyś. sprzedany, z przebiegiem ok. 240 tys. Raz czyszczony EGR, dwa razy wymienione świece komplet, wymieniony rozrząd. Zrobione było też sprzęgło na sprężarce klimatyzacji, bo stukało. Tylko takie minusy. Przed sprzedażą pod komputerem wyszedł jeden wtrysk +2,7 korekcja, pozostałe trzy między 0,0 a 0,2. Oczywiście co roku olej i komplet filtrów i 2T do baku.

Bandzur
Spamer
Spamer
Posty: 3782
Rejestracja: 07 gru 2012, 18:10
Model: T25
Silnik: 1.8

Re: silnik 20D z BMW

Post autor: Bandzur »

T27 FL II z silnikiem 2WW.
Pierwsza rejestracja: 05/2016
Przebieg: 104 303 km
Do kupienia za jedyne 8 990 EUR (brutto) czyli ok. 38 269 zł (brutto) z powodu:
Motorschaden!!!!!
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Toyot ... 58650.html
Motorschaden!!!!!.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ