EGR - czyszczenie, odłączanie

Dział dotyczący problemów z silnikami diesla i ich osprzętem
josef
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 171
Rejestracja: 12 maja 2012, 10:13
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Lokalizacja: Kalisz

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: josef »

Kiedyś na youtube widziałem, jak mechanik wymieniał ten filterek , który miał kolor dość ciemny i założył biały. Mechanik mówił po francusku, a nie znając tego języka, nie zrozumiałem w pełni jego wypowiedzi. Też uważam, że filterek odpowiada za czystość powietrza w wężyku i kolor zmienia na skutek zabrudzenia. Taką opinię wyraził również "mój" mechanik, który regularnie czyści EGR i dogląda kolektor dolotowy.

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

W związku z tym, że czyszczenie EGR w mojej toyocie (2.2d-cat, 2007r) nie daje już rezultatów postanowiłem wymienić ten felerny zawór.
Wie ktoś może czy zawory firmy NTY to znośne jakościowo podróbki? Oryginał kosztuje 1600zł, nty podejrzanie mało - 450zł, ciężko trafić coś innej firmy budzącej zaufanie.

Awatar użytkownika
Rozzi
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 690
Rejestracja: 10 sie 2011, 20:59
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: Rozzi »

polecam zaslepic i wpiac emulator :
http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-t ... 97959.html

u mnie sprawdza sie elegancko...
Obrazek

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

Nie pali Ci więcej?
Nie grzeje się dłuzej?
Też masz d-cat'a?

Już mam d-cat bez dpf, teraz będę jeszcze miał bez EGR, po co to montują skoro wycięcie niewiele zmienia :p

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 821
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Marka: TOYOTA
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2AD
Lokalizacja: GT4 Belgia

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: carsik »

ekologia, dla pracy silnika jest to absolutnie zbędne urządzenie.

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

Chyba skuszę się na patent z zaślepieniem, emulator kosztuje tyle co używany lub podejrzanej jakości zawór, zaślepka to małe pieniądze, mam tylko nadzieję, że nie będzie z czasem sypać błędami lub kopcić czy coś.

Awatar użytkownika
Rozzi
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 690
Rejestracja: 10 sie 2011, 20:59
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: Rozzi »

nie kopci, nie rzuca bledami, nie pali wiecej
Obrazek

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

Blaszkę montujemy na górze bezpośrednio na zaworze EGR czy na wyjściu z silnika do rurki idącej do EGR?

Chodzi mi o to, czy spaliny mają wejść w tą rurkę i tam się "kisić" bez możliwości wejścia do EGR czy od razu zablokować wyjście spalin z bloku silnika tak by nawet nie dostały się na ww. rurkę.

Nie ma żadnych problemów z turbiną?

Zamówiłem dzisiaj zaślepkę (z aukcji, która podał ktoś wyżej, ok. 30zł), jutro/ na weekend poskładam i dam znać jak to działa - póki co bez emulatora - zobaczę czy będzie błąd, jak ogólnie auto będzie chodzić itd. Jak już wspomniałem miałem coś grzebane w programie przy wycinaniu DPF'a, więc nie ma 100% pewności, że auto zachowa się jak każde inne z tym modelem silnika.
Później dołączę emulator, wydaje mi się, że lepiej wydać te 400zł niż daw razy tyle i znowu za jakiś czas to czyścić i się martwić tym.

W obecnej chwili ciężko mi nieraz ruszyć z miejsca (auto muli od samego dołu ale nie gaśnie), jak złapie 1700-1800rpm to już normalnie idzie. Powoduje to, że często ruszając gdzieś na skrzyżowaniu albo trzeba to zrobić z piskiem opon albo z dużym zapasem czasu żeby się nikt we mnie nie wpakował.

Awatar użytkownika
Zupens
Mistrz
Mistrz
Posty: 1337
Rejestracja: 25 mar 2013, 15:03
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Lokalizacja: NGI
Kontakt:

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: Zupens »

Sprzedajacy zaslepki radza by przy bledach po zaslepieniu zrobic w niej mala dziure, np. 4 mm, egr co prawda bedzie sie syfil ale zdecydowanie wolniej.

Martin29
Stara się...
Stara się...
Posty: 81
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:32
Marka: Toyota
Model: AVENSIS
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD-FTV 150 kM

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: Martin29 »

Tak czytam o tym zaślepieniu Egra blaszką i nie mogę się powstrzymać aby Wam coś napisać ode mnie. Otóż ja mam zaślepiony blaszką 2 lata i wszystko ok. Żadnych błędów egra nie miałem, a jedyny minus zaślepienia to fakt że w okresie zimowym wolniej się silnik nagrzewa i z tego względu na zimę wyciągam blaszkę. Silnik 2AD 2006r.

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 821
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Marka: TOYOTA
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2AD
Lokalizacja: GT4 Belgia

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: carsik »

dlaczego z powodu EGRa silnik ma się wolniej rozgrzewać?

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6073
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: piokli »

Ja nie zauważyłem wolniejszego nagrzewania silnika po zaślepieniu EGR w 1AD-FTV,
w 1CD-FTV też po zaślepieniu nagrzewał się subiektywnie tak samo.

Niedomykający się termostat, czy nawet uszkodzone świece dogrzewające - zauważalnie zwiększały czas nagrzewania silnika, ale wpływu zamknięcia EGR nie zauważyłem.

W T25 zaślepienie nie powoduje choinki (nie wiem jak w 2ADFHV), ale w T27 trzeba zaślepiony EGR deaktywować w komputerze silnika, lub oszukiwać np. emulatorem.

Awatar użytkownika
Rozzi
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 690
Rejestracja: 10 sie 2011, 20:59
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: Rozzi »

w 2AD-FTV samo zaslepienie bez emulatora wywala blad check engine..
nie od razu...czasem po 500km...czasem po 800km ...ale w koncu i tak wywali
Obrazek

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

W 2AD-FHV ponoć jest tak samo, trzeba mieć emulator, jutro będę miał blaszke to dam znać czy wywala błąd i czy z zaślepką jest lepiej.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

Rozzi pisze:w 2AD-FTV samo zaslepienie bez emulatora wywala blad check engine..
nie od razu...czasem po 500km...czasem po 800km ...ale w koncu i tak wywali
Pamiętasz jakie masz ustawienie w emulatorze? V1, v2 czy v3? U mnie w fhv coś nie działa.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rozzi
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 690
Rejestracja: 10 sie 2011, 20:59
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: Rozzi »

powiem szczerze ze nic nie zmienialem i nie podlaczalem nawet pod komputer ....tak jak zakupilem tak zamontowalem....nawet nie wiem jakie ustawienie jest
a czym w ogole v1-v2-v3 sie roznia ??
Obrazek

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

Wersja maf. A mógłbyś w wolnej chwili sprawdzić? U mnie pokazuje błąd 113 dotyczące temperatury powietrza czy coś w tym stylu

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

Podłączony mam niby prawidłowo do EGR i drugi zestaw kostek do przepływomierza, natomiast od razu wyleciał mi błąd P0113.
--------------------------------
Już wiem co się stało, odkręciłem przepływomierz i spalony jest czujnik.
Tyle w temacie emulatora - chyba nie jest to urządzenie dobre dla wszystkich.
Wątpię, żebym miał tyle szczęścia, że czujnik spalił się przypadkowo akurat jak podłączyłem emulator.

Teraz zamiast zakupu EGR czeka mnie zakup przepływki :/

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

Po 100km z symulatorem EGR w 2ad-fhv:
- auto "od dołu" rusza normalnie, nie ma takiego zamulenia przy puszczaniu sprzęgła
- mam wrażenie, że porządnie zaczyna się zbierać dopiero od 1800rpm, czyli też chyba prawidłowo
- spalanie minimalnie w dół, chociaż na razie to daleko idące wnioski na podstawie trasy do pracy i z powrotem, dopiero po zużyciu baku będę miał pewność
- nie czuć żadnego zapachu spalin, nie kopci, nie dymi, nic się nie dzieje negatywnego

Co do zużycia paliwa i dłuższego nagrzewania silnika dam znać za kilkaset kilometrów, na razie nie ma co snuć przypuszczeń.

W obecnej chwili jedyna wada to uwalony termistor w przepływce, nie wiem czy to od montażu symulatora czy niesamowity przypadek. Ciągle świecą mi się lampki (standardowy zestaw - VSC, TRC, Engine), ale jedyny błąd to błąd od temperatury powietrza w przepływce (przepływ powietrza pokazuje prawidłowy - testowałem odpinając kostkę). W przyszłym tygodniu przyjdzie mi przepływka używana (50zł), jeżeli też padnie termistor to emulator EGR idzie do wywalenia.

Spalanie może być nieprawidłowe przez awarie termistora, komputer cały czas ma odczyt, że temperatura powietrza to -40stopni.

Symulator kupiłem za 400zł, w zestawie była solidna blacha do zaślepienia EGR (zaślepiłem na zaworze), przy cenie EGR 800zł (1600zł oryginał, 500zł NTY - ale z częściami od nich różnie bywa) wydaje mi się, że to dobry wydatek.

Kusi mnie żeby pojechać na test spalin (mam też wycięty DPF).

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

Rozzi pisze:powiem szczerze ze nic nie zmienialem i nie podlaczalem nawet pod komputer ....tak jak zakupilem tak zamontowalem....nawet nie wiem jakie ustawienie jest
a czym w ogole v1-v2-v3 sie roznia ??
Możesz zobaczyć jaki masz model przepływomierza? Oznaczenie jest widoczne, nie trzeba nic rozbierać.
Masz D-Cat 177KM?
U mnie właśnie poleciała druga przepływka od czasu montażu emulatora, nie wiem co robię źle.

ODPOWIEDZ