EGR - czyszczenie, odłączanie

Dział dotyczący problemów z silnikami diesla i ich osprzętem
qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Model: Avensis T25
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

Słyszał ktoś o tym, że przy odłączonym EGR temperatura spalania się podnosi i można przegrzać/ uszkodzić silnik lub jakieś jego elementy?

gre
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2017, 20:44
Model: t22
Silnik: d4d

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: gre »

spróbuj go zaślepić na próbę, stare auta nie miały egr i nic się nie przegrzewało

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Model: Avensis T25
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

Właśnie jeżdżę z zaślepką od 1000km.

Jak było ciepłej to błąd miałem co 300km.
Teraz jak jest po 5stopni na dworze to mam codziennie pod odpaleniu, muszę go kasować (błąd P0400), a zawsze to chwilę trwa (kasuje torque i muszę to robić kilkanaście razy zanim załapie - nie wiem czemu).

Chodziło mi bardziej o długofalowe konsekwencje.

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 821
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: GT4 Belgia

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: carsik »

qbq903 pisze:Słyszał ktoś o tym, że przy odłączonym EGR temperatura spalania się podnosi i można przegrzać/ uszkodzić silnik lub jakieś jego elementy?
EGR jest otwierany w dość wąskim zakresie obrotów i obciązeń silnika więc sam możesz sobie odpowiedzieć.

gre
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2017, 20:44
Model: t22
Silnik: d4d

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: gre »

EGRa można całkiem wyrzucić z oprogramowania tak żeby nie było błędów, chyba zdrowiej z zaślepką bo spaliny z całym brudem nie wracają do silnika

Awatar użytkownika
enesen
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 217
Rejestracja: 02 maja 2015, 21:58
Model: Avensis
Silnik: D-CAT

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: enesen »

Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. W silnikach AD EGR służy do redukcji tlenków azotu ale także do "zmniejszenia maksymalnej temperatury w cylindrze"- to po pierwsze. Po drugie nie ma magicznego przycisku "wyłącz EGR" czy nawet "Dpf" w tych silnikach. Jak myślicie, dlaczego nikt z wycinaczy nie pisze jak "ogłupiają" sterownik silnika i co na tym tracicie?

carsik
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 821
Rejestracja: 03 gru 2008, 10:22
Model: Corolla Verso
Silnik: 2AD
Lokalizacja: GT4 Belgia

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: carsik »

enesen pisze:Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. W silnikach AD EGR służy do redukcji tlenków azotu ale także do "zmniejszenia maksymalnej temperatury w cylindrze"- to po pierwsze. Po drugie nie ma magicznego przycisku "wyłącz EGR" czy nawet "Dpf" w tych silnikach. Jak myślicie, dlaczego nikt z wycinaczy nie pisze jak "ogłupiają" sterownik silnika i co na tym tracicie?
cieszymy się, oświeć nas. Bo o ile zgoda z tymi tlenkami azotu to co jeszcze tracimy oprócz gruzu w dolocie?

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Model: Avensis T25
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

enesen pisze:Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. W silnikach AD EGR służy do redukcji tlenków azotu ale także do "zmniejszenia maksymalnej temperatury w cylindrze"- to po pierwsze. Po drugie nie ma magicznego przycisku "wyłącz EGR" czy nawet "Dpf" w tych silnikach. Jak myślicie, dlaczego nikt z wycinaczy nie pisze jak "ogłupiają" sterownik silnika i co na tym tracicie?
To jak to w końcu jest? Co się traci i co oni tak na prawdę usuwają?

Nie widziałem ani jednej negatywnej opinii po usunięciu EGR. W sumie z 2ad widziałem tylko 2 opinie, jedna osoba ma. wycięte programowo a druga emulator. Ale żeby ktoś narzekał i żałował to jeszcze nie słyszałem.

Miłosz
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 544
Rejestracja: 20 cze 2016, 19:59
Model: IS220D
Silnik: 2ad

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: Miłosz »

Ja nie widzę żadnego negatywnego wpływu braku egra w silniku 2AD. Z tego co się orientuje to tuner robiąc odpowiedni soft w przypadku usunięcia egra w programie wyrównuje ilość spalin ilością czystego powietrza.

Awatar użytkownika
piokli
Spamer
Spamer
Posty: 6079
Rejestracja: 27 lut 2010, 20:50
Model: T25FL
Silnik: ADFTV
Lokalizacja: WWW

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: piokli »

enesen pisze:Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. W silnikach AD EGR służy do redukcji tlenków azotu ale także do "zmniejszenia maksymalnej temperatury w cylindrze"- to po pierwsze. Po drugie nie ma magicznego przycisku "wyłącz EGR" czy nawet "Dpf" w tych silnikach. Jak myślicie, dlaczego nikt z wycinaczy nie pisze jak "ogłupiają" sterownik silnika i co na tym tracicie?
Tam się nic nie wycina, tylko zaślepia wlot EGR blaszką.
Ewentualnie jeżeli potrzeba, to w programie komputera silnika usuwa się sygnał uchylania zaworu EGR.

Jeżeli wyłączony EGR powoduje troszkę więcej tlenu dla spalanej mieszanki, to paliwo spala się dokładniej i tworzy mniej nagaru w cylindrze :ok:

Jeżeli temperatura spalin dzięki temu minimalnie by się podniosła, to tylko nastąpi efekt jak przy 2T dokładniejszego czystszego dopalania i wydłużenia życia DPF :ok: przez dłuższe odstępy między kolejnymi wypaleniami.

A największa zaleta to sadze lecą tam gdzie ich miejsce, w wydech, a nie zawalają całego dolotu nagarem.

Silnik przy zaślepionym EGR generuje niestety trochę więcej tlenków azotu, ale za to mniej sadzy. Nie wiadomo co jest gorsze dla naszego zdrowia.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2017, 13:34 przez piokli, łącznie zmieniany 1 raz.

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Model: Avensis T25
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

Tak się jeszcze zastanawiałem - skoro EGR jest otwierany tylko przy średnim obciążeniu a na min i max obrotach pozostaje zamknięty to niemożliwe, żeby jego trwałe wyłączenie szkodziło silnikowi, oznaczałoby to, że przy normalnej pracy EGR silnik też jest katowany przy zamkniętym EGR.

P.S. Odradzam wszystkim EGR firmy NTY, moja przygoda z tą firmą skończyła się jak tylko ruszyłem z miejsca - auto dostało niesamowitej czkawki, nie dało się w ogóle jechać

Awatar użytkownika
ANDRZEJ104
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 503
Rejestracja: 27 paź 2012, 14:36
Model: INNY
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Lokalizacja: Lublin

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: ANDRZEJ104 »

EGR uważam za zło konieczne , dobrze jest kiedy właściciel jest świadomy co wylatuje z rury wydechowej po takiej przeróbce https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... xCBCIKnzFT

Miłosz
Zaawansowany
Zaawansowany
Posty: 544
Rejestracja: 20 cze 2016, 19:59
Model: IS220D
Silnik: 2ad

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: Miłosz »

Andrzej każdy ma swoje sumienie, niestety żyjemy w kraju biedy i nędzy i może byłoby inaczej gdyby nie to że każdego z nas dymają jak tylko się da, żeby jak najwięcej powyciągać z kieszeni. Ja bardzo chętnie przesiadłbym się do tesli, ale nie stać mnie nawet na akumulatory do tego samochodu ;) Zresztą auta to jest jakiś tam ułamkowy procent całego zanieczyszczenia środowiska. Chociaż i te tesle to też nie są jakieś super ekologiczne... Myślę nie ma co dalej tego tematu tutaj drążyć i zostańmy przy sprawach technicznych :)

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Model: Avensis T25
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

ANDRZEJ104 pisze:EGR uważam za zło konieczne , dobrze jest kiedy właściciel jest świadomy co wylatuje z rury wydechowej po takiej przeróbce https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... xCBCIKnzFT
Toyota 2.2 z wyciętym dpf spełnia normy zadymienia sprawdzane podczas badania na skp - jest trochę poniżej granicy, była świeżo po zmianie oleju i filtrów - ale normę spełnia.

Nie wiem czy prosić o takie samo badanie z zaślepionym EGR, z tego co wiem to zawartości tlenków azotu i tak nie są w stanie sprawdzić.
A badanie dymomierzem też zwykle robią niechętnie, bo procedura jest dość ciężka dla auta, wjedzie ktoś 20 letnim rupciem z dymem z wydechu i może już nie wyjechać Obrazek

Chiny pompują niesamowite ilości zanieczyszczeń do wody i atmosfery ze swoich fabryk ale o tym się za bardzo nie mówi, bo to produkcja i zysk. Podobnie z produkcją żywności - odpowiadającą za znakomitą większość emisji tlenku węgla do atmosfery - ale znowu - żadne Greenpeace i inne tego typu tematu nie ruszą, bo za duże lobby i nikt by ich nie sponsorował.
Dlatego tak jak kolega wyżej zasugerował - dajmy sobie spokój z etyczną kwestią i skupmy się na technikaliach, może gdzieś w ot się założy temat i etyce wycinania dpf i EGR.

roberto913
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 02 gru 2017, 14:51
Model: Avensis
Silnik: 2.0 Diesel D-cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: roberto913 »

Dzień dobry Panowie!
Mam kilka pytań. Czy można przesterować komputer tak żeby ominąć EGR? I gdzie mógłbym zakupić nowy lub używany o numerze 25620-27100 lub DEG 0106 - 2 kostki, 3 i 2 piny.

qbq903
Stara się...
Stara się...
Posty: 86
Rejestracja: 30 sie 2017, 15:51
Model: Avensis T25
Silnik: 2.2D-Cat

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: qbq903 »

roberto913 pisze:Dzień dobry Panowie!
Mam kilka pytań. Czy można przesterować komputer tak żeby ominąć EGR? I gdzie mógłbym zakupić nowy lub używany o numerze 25620-27100 lub DEG 0106 - 2 kostki, 3 i 2 piny.
A jakie auto i silnik?

Trzy tygodnie temu fachowiec na poczekaniu zmienił mi za 400zl program na taki bez EGR i dpf (wcześniej jeździłem z sama zaślepką ale co chwila wywalało błąd - patrz na moje poprzednie posty). Póki co wszystko działa idealnie - więc da się, bez większych konsekwencji.

mario632
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 135
Rejestracja: 01 mar 2017, 14:59
Model: T25>T27
Silnik: Byl 1.8 jest 2.0 1AD
Lokalizacja: Wyszkow

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: mario632 »

Panowie. Chcialbym wyczyscic u siebie Egr. Zauwazylem ze u mnie jest on chyba chlodzony ciecza. Czy moge odlaczyc te 2 przewody i nic mi sie tam nie zapowietrzy? Czy lepiej probowac czyscis bez odlaczenia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

wariaten
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 10 gru 2012, 17:40
Model: Avensis T25
Silnik: 2.2 dcat
Lokalizacja: Łęczna

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: wariaten »

Zauwazylem ze u mnie jest on chyba chlodzony ciecza. Czy moge odlaczyc te 2 przewody i nic mi sie tam nie zapowietrzy?
zaciśnij je, żeby Ci płyn chłodniczy nie wyciekł i odłącz.

kamil0244
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 01 gru 2017, 09:02
Model: avensis t25
Silnik: 2.0 116 km d4d

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: kamil0244 »

Witam, ostatnio zapaliły w Toyocie avensis T25 116 KM kontrolki VSC, TRC OFF i silnik które w sumie zgasły po dwóch dniach, po zapaleniu lampek spalanie też wzrosło o jakieś 1,5 litra. Poczytałem że to może być EGR i faktycznie podobno po podłączeniu pod kompa potwierdziło się że to jest zawór. Po wykręceniu okazało się że jest do wymiany, zawór wymieniono na nowy ale spalanie i tak jest wyższe niż sprzed zapalenia się lampek i teraz pytanie czy zawór był zaślepiony i dzięki temu spalanie było niższe czy przyczyna może być gdzieś dalej??

cy3ul
Coś wie...
Coś wie...
Posty: 139
Rejestracja: 16 sie 2015, 12:12
Model: T27
Silnik: 1ADFTV

Re: EGR - czyszczenie, odłączanie

Post autor: cy3ul »

mario632 pisze:Panowie. Chcialbym wyczyscic u siebie Egr. Zauwazylem ze u mnie jest on chyba chlodzony ciecza. Czy moge odlaczyc te 2 przewody i nic mi sie tam nie zapowietrzy? Czy lepiej probowac czyscis bez odlaczenia?
Przed odłączeniem węży odkręcać korek od zbiorniczka wyrównawczego aby zeszło ciśnienie. W przeciwnym razie płyn wystrzeliObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ